Мето. бесіди є ознайомити учнів із ідеалом жіночої краси: Стародавнього Єгипту, Стародавньої Греції, Стародавнього Риму, Візантії, Середньовіччя та Епохи Відродження; розвивати в учнів почуття поваги до слабкої половини; виховувати в учнів почуття поваги, доброти, поваги, любові, ввічливості.
Тема: «В гостях у моди»
Мета: Ознайомити учнів із ідеалом жіночої краси: Стародавнього Єгипту, Стародавньої Греції, Стародавнього Риму, Візантії, Середньовіччя та Епохи Відродження; розвивати в учнів почуття поваги до слабкої половини; виховувати в учнів почуття поваги, доброти, поваги, любові, ввічливості.
Хід бесіди:
а) На вашу думку, яку жінку можна назвати красивою?
б) Які дівчата вам подобаються?
в) Які ви знаєте твори мистецтва, в яких оспівана жіноча краса?
г) Кого з видатних жінок ви вважаєте своїм ідеалом?
д) У що повинна бути вдягнута дівчина, коли влаштовується на роботу?
4.Обговорення бесіди.
5. Підведення підсумків бесіди.
В гостях у моди
Сьогодні ми здійснимо екскурсію в казково-віртуальний палац, господинею в якому є загадкова, мінлива, незвідана Пані Мода. Напевне, у світі нема нікого вибагливішого за цю леді.
Екскурсія починається... Але спочатку давайте пригадаємо казки, які ви знаєте з дитинства. Давайте згадаємо казкових красунь Білосніжку, Червону Шапочку, Сплячу Красуню, Попелюшку, Василину Прекрасну тощо. Це все казкові красуні, наділені неземною красою і чарівністю. А тепер дізнаємося про жіночу красу в історії моди.
Жінки були красивими споконвіку. Але, судячи зі всього, бездумно-споглядально ними захоплювались недовго. Для початку виконали розрахунки і затвердили строгі стандарти, яким повинна відповідати жінка.
Є думка, що честь цього відкриття належить чоловікам. Кому ж іще могла прийти в голову думка, що ідеал повинен мати певні параметри. Ще в античні часи було вирахувано, наприклад, що висота голови жінки повинна вкластися в її рості сім з половиною разів, об'єм ідеальної шиї рівний подвійному обхвату зап'ястя, талія — подвійному об'єму шиї, а випуклості обох стегон складають половину тулуба.
Особлива увага приділялась ногам. Великі знавці жіночої краси люблять повторювати, що обличчя жінки — її ноги.
Виявляється, що стегно повинно мати форму веретена, коліно — личка дитини, об'єм ноги під коліном близький до об'єму литки. Сьогодні ближча всіх до цього ідеалу суперзірка європейського кінематографу італійка Моніка Белуччі .
Єгипет
Перша красуня, з якою ми познайомимося — єгиптянка.
Кожна епоха створила свій ідеал жіночої краси. Так було і в Стародавньому Єгипті. Створений тоді облік досконалої жіночої краси зрозумілий і сьогодні. Це висока, струнка, плоскогруда брюнетка з тонкою талією, прямими плечима (звідси пішов вираз «єгипетські плечі»), широкі, але не пишні стегна, маленькі кисті рук і ступні, правильні, тонкі риси обличчя, припухлі чуттєві губи, маленькі вушка і мигдалевидннй розріз очей.
Ця таємнича, не до кінця вивчена цивілізація вплинула на різні культури, в тому числі на грецьку, яка послужила фундаментом мистецтва і науки наших днів.
Форми давньоєгипетського мистецтва надихали європейських художників у пору становлення стилів ампір, модерн, неокласицизм. Не виключено, що вони здатні найрадикальнішим чином вплинути на розвиток сучасної європейської моди, тому, що в них є те, що рівнозначне поняттю «згадки (спомин) про майбутнє».
Стародавня Греція
Стародавні греки вважали, що земля — це помешкання людей і богів, і що це єдність боротьби і любові, названа ними гармонією. Для них людина була такою ж прекрасною, як боги, хоч і смертна.
Кожен раз, коли в європейській культурі відроджувався інтерес до античності, в моду входили ті чи інші риси давньогрецького костюма, який по істині най класичні ший у історії моди.
Основним критерієм жіночої краси були природні пропорції тіла. І сьогодні мармурові красуні Стародавньої Греції засліплюють досконалістю свого оголеного тіла. Саме в ту далеку епоху народилась добре відомі нам сьогодні світові стандарти жіночої фігури (90—60—90). Тоді вони виглядали не менш виклично (91— 70—91) і досягались спеціальним харчуванням і посиленими спортивними тренуваннями. Краса обличчя — світла шкіра, правильні прямі лінії носа і підборіддя, невисокий лоб, великі випуклі темно-карі або блакитні очі, округла лінія брів і «золоте» кучеряве волосся.
Стародавній Рим
Досконалі форми одягу, взуття, зачісок у Стародавньому Римі, уявлення про величаву і природну красу людини — громадянина назавжди залишилось ідеалом для європейської культури. Костюм римських сановників, імператорів і їхніх жінок хвилювали розум мислителів епохи Відродження, ними захоплювалась імперія Наполеоне, звертаючись до античності в пошуках прикладу величності.
Уявлення про красу людини в Римі були зовсім іншими, ніж у Греції. В Римі не існувало культу прекрасного людського тіла, до того ж більш холодний клімат вимагав теплого і закритого одягу. Складний одяг надавав фігурі величавості та статики. Повільність, плавність ходи, певна театральність у руках, горда осанка вважались верхом вишуканості. Пропорції фігур римлянок: все ті ж давньогрецькі — 91—70—91, вага 64 кг. Патриціанки приділяють велику увагу зачіскам і кольору волосся. В моді — світле волосся і високі зачіски.
Візантія
Візантія була ніби золотий міст між Європою і Азією, між Заходом і Сходом. Константинополю самою долею було призначено грати роль релігійного, політичного і культурного центру. Саме тут почалась нова епоха — епоха людини в закритому одязі, що дуже точно і тонко відповідало духу християнства. Тому Константинополь, починаючи з VI ст., стає таким же законодавцем моди, яким Париж став у XVII ст.
Ідеал жіночої краси — подовжений овал обличчя, великі продовгуваті сумні очі з густими віями, з тонким носом і маленьким ротом, з губами, в яких не було навіть натяку на чуттєвість, і підкреслено високим лобом із красивими бровами. Християнське вчення не змінило природу людини, але тіло перетворюють за допомогою одягу на абстрактну прямокутну або трикутну фігуру суцільно покриту одягом і багатими прикрасами.
Середньовіччя
Під глибоким впливом релігії в епоху Середньовіччя з'являється новий естетичний ідеал людини — аскета. Культ мадонни, богоматері, який отримав поширення в християнському мистецтві, визначає ідеал жіночої краси.
Головне завдання жінки того часу було дуже простим: народжувати дітей — спадкоємців і продовжувачів роду. Дівчаток видавали заміж у 12—13 років. Про які стандарти можна говорити, якщо майже більшу частину життя з 15 до 45 років жінка тих суворих часів знаходилася в цікавому стані. І все ж вони були, правда, не такі вражаючі, як у античні часи. Всього 79—62—79, вага 45 кг.
Відповідно естетичним ідеалам раннього Середньовіччя красивою вважалася висока жінка з довгими золотавими локонами, темними бровами, зеленими, блакитними очима, рожевими щічками і вушками, невисокими грудьми, вузькою талією, білими ручками і маленькими ніжками з високим підйомом.
Відповідно до етикету, жінки повинні були ходити дрібними кроками, опустивши очі, злегка нахиливши голову, вправно підхвачуючи лівою рукою довге плаття. Вважалось непристойним класти ногу на ногу, голосно говорити І сміятись.
Так виник образ Прекрасної Дами. В ній поєднувались простота і недоступність. Жінка починає відчувати свою силу, покладаючись на фізичну привабливість. Із цього часу вона невтомно бореться за право демонструвати те, що сама вважає за потрібне. Кокетлива, жіноча натура вимагала, щоб костюм служив їй для підкреслення краси і грації фігури.
За звичаєм того часу корпус жінки злегка нахилений назад, живіт навпаки, випнутий, фігура нагадує латинську «8» — «готична крива».
Відродження
Ренесанс любив велике сильне тіло. Про нього багато писали, дискутували, пробували вималювати красу людини.
У своїй праці «Про красу жінки Фиренцуола перераховує всі її принади. «...Волосся жінки повинно бути ніжним, густим, довгим і хвилястим, кольором воно повинне бути подібним золоту, або ж меду, або ж променям сонця».
Головним критерієм була природна пропорційність. Настав культ квітучої земної жіночої краси. Панують жінки, котрих прославили видатні художники: Рубенс, Леонардо да Вінчі, Тиціан.
Уперше з часів античності, ідеали якої були витіснені аскетичними смаками Середньовіччя, відроджується інтерес до земної, тілесної краси у всій повноті цього поняття. Захоплення викликає прекрасне оголене тіло, так само, як і тіло, одягнене в костюм, вишуканий сам по собі і вдало підкреслюючий стрункість фігури, досконалість її форм. Спереду незначне підвищення талії.
Пропорції фігури: 89—67—88 при вазі 58 кг.
Іспанія
Іспанія подарувала епосі Відродження найдавніший костюм. Використовуючи матеріали і прийоми шиття Відродження, країна по духу залишалась середньовічною. Людина виявилась закованою в свій одяг, ніби лицар у свої лати.
Еталон краси — худа, струнка фігура із зовсім плоскими грудьми. Це робили за допомогою корсета. Спідницю робили на каркасі. Ніби два конуси своїми вершинами сходились на талії. Співвідношення ліфа до спідниці 1:2. XVII століття
Згадаймо казку Шарля Перро „Спляча красуня”. В ній принцеса проспала 100 років. Коли принц її розбудив, то для себе відмітив, що фасон плаття вийшов з моди, що такий комір і рукави носила його прабабуся.
Справа в тому, що принцеса заснула в XVI ст., а проснулась у ХУП ст.
Це був час абсолютного панування французької моди. її називають версальською — по імені улюбленої резиденції короля.
Епоха абсолютної монархії віддає переваг; привабливій пікантності. Жінка в платті демонструє себе як картина в рамі, в якій майстерно акцентують увагу на певній привабливій частини жіночої фігури.
Разом із тим, пропорції жіночого тіла вражають починаючи з XVII ст. з майже класичних 90—66— 90 (при вазі 60 кг), в XVIII ст. дами досягли (98— 72—90), значно прибавили і в вазі — 72 кг.
Правда, на людях потрібно було з'являтися : тонкою, «осиною» талією в 40 см. Цієї краси досягали штучно — за допомогою жорсткого корсета, вмілої драпіровки і особливостей крою.
Революційні події 1789 р. у Франці; приводять до кардинальних змін у жіночому образі: зникають перуки, зменшується кількості косметики. Блідий колір обличчя є обов'язковим елементом жіночої привабливості й дами починають пити... оцет. Жінка цього часу повинна бути мрійливою, сумною, бажано майже постійно зі сльозами на очах.
Впродовж XIX ст. ідеал жінки міняється декілька разів. На початку пропорції 92—72—92 прикриваються одягом, але не забороняється підкреслювати достоїнства дами.
Ближче до кінця XIX ст. жінку знову затягують в корсет, параметри її стають особливо привабливими 98—48—92 (При вазі 65 кг). Але й це проходить із настанням наступного століття і витісненням з моди корсета (оповідач вказує на портрети в «віконцях» казкового палацу). XX століття
У XX ст. не було єдиного стандарту для жіночої фігури, він постійно мінявся (незмінною залишилася вага 43—45 кг).
У 1960—70 рр. світовим стандартом для жінок були 80—55—80. У 1980—1991 рр. — 90— 60—90. Обличчя ідеальної жінки розроблено шляхом комп'ютерної графіки на основі фотографій голлівудських красунь. Окрім того, жінка повинна бути інтелектуальною, незалежною, жіночною .
Сьогодні прикладом для наслідування в основному є кіно-, теле- і шоу-зірки, а також топ-, або супермоделі — кумири сучасної публіки (більше всього молоді).
«Як стати красивою?» — вічне питання всіх часів і народів.
Екскурсія підійшла до кінця. Звичайно, за такий короткий час не можна охопити все те, що стосується краси жінки. Але у вас є можливість дізнатись про красу жінки з історії моди.