Бесіда "Охорона дитячого голосу"

Про матеріал
Бесіда на тему: « Охорона дитячого голосу» Мета: розширити знання учнів про будову голосового апарату, розглянути механізм утворення звуку та його значення в житті людини, обґрунтувати правила гігієни голосового апарату; Розвивати уміння порівнювати будову та функцію органів звукоутворення, уміння виділяти головне, а також уміння учнів використовувати свій суб’єктивний досвід у навчанні;
Перегляд файлу

Бесіда на тему: « Охорона дитячого голосу»

Мета:

  • навчальна: розширити знання учнів про будову голосового апарату, розглянути механізм утворення звуку та його значення в житті людини,  обґрунтувати правила гігієни голосового апарату;
  • розвиваюча: розвивати уміння порівнювати будову та функцію органів звукоутворення, уміння виділяти головне, а також уміння учнів використовувати свій суб’єктивний досвід у навчанні;
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до свого голосу та оточуючих.

Обладнання: таблиця, ноутбук, колонки, наочності.

Вчитель: Доброго дня діти, сьогодні ми з вами обговоримо дуже важливу тему,яка безпосередньо стосується кожного хто присутній на нашій бесіді. Причиною цього є особлива тема, яка пов’язана із голосом. Чи могло б існувати людство без можливості спілкуватись з допомогою слова? Звичайно можливість вимовляти слова значно полегшує проблеми в спілкуванні. А чи є важливим правильне формування звуку при співі, це ми з вами сьогодні обговоримо.

 

 В утворенні звуків беруть участь органи дихальної системи. Вони виконують функції вібраторів, резонаторів та артикуляторів. За вібрацію звуків відповідає голосовий апарат. Знаходиться він у гортані. До складу голосового апарату входять: голосові складки, голосові зв’язки, голосова щілина та гортанні м’язи. Голосові зв’язки складаються із особливих еластичних волокон, які прилягають до зовнішніх країв голосових складок. Між голосовими зв’язками є голосова щілина, розміри якої можуть мінятись залежно від розташування голосових зв’язок. З допомогою гортанних м’язів людина свідомо контролює розташування голосових зв’язок. Коли ми мовчимо – вони розширені, коли шепочем – вони зближуються, коли ж голосно говоримо або співаєм – голосові зв’язки щільно прилягають один до одного. Важливою умовою виникнення звуку є проходження повітря через голосову щілину. При цьому голосові зв’язки будуть тремтіти і виникне звук.

 

Перегляд та обговорення наочного матеріалу.

 

Учитель ставить ще одне проблемне питання: коли буде формуватись звук, на вдиху, чи видиху? Пропонує це дослідити під час дихальної гімнастики.                  

                    

 Здоров’язберігаюча хвилинка.

Учні глибоко вдихають  через ніс та повільно видихають через рот.  При цьому і на вдиху, і на видиху пробують сказати слово «хто». Роблять висновки, що звуки формуються  лише на видиху.

 

Учитель розповідає про органи дихальної системи, які виконують функцію резонаторів. Таким чином, коли у людини нежить, то голос трохи міняється. Остаточне формування із звуків складів і слів відбувається з допомогою артикуляторів, це язик, зуби, губи, нижня щелепа, м’яке піднебіння та мімічні м’язи.

 

Діти, а давайте створимо власну таблицю правил охорони голосу, щоб знати які правила не слід порушувати при співі.

 

Створення таблиці.

  • Контроль динаміки при співі.
  • Займатися у хворому стані неприпустимо.
  • Догляд за порожниною рота.
  • Піклування про психологічне здоров’я.
  • Перевтомленим співати не можна.
  • Правильний режим і харчування – запорука здоров’я.
  • Холод – ворог для голосу.

 

 Якщо у гітари струни можна міняти, то голосовий апарат ні. Голосові зв’язки дуже ніжні та вразливі, вони реагують на перенапруження та простуду. При цьому голос хрипне, а люди п’ють чай з лимоном та медом , думаючи, що це подіє як ліки. Проте ні чай, ні мед на голосові зв’язки не попадуть, вони стікають у травну систему. Гортань при цьому закривається надгортанником. Необхідно звертатись до лікаря, але це не отоларинголог. Розладами голосу займається галузь медицини – фоніатрія. Лікар – фоніатор (з грец. «фон» - звук). Для обстеження голосового апарату лікар використовує спеціальний прилад, який допомагає побачити зв’язки у роботі. Під час простуди вони можуть запалюватись: набрякають, збільшуються у розмірах і не можуть вібрувати як раніше. Говорять, що голос сів, а лікар ставить діагноз – ларингіт.

 

Що ж відбувається із зв’язками коли людина зриває голос?

 

 Під час крику або голосного співу швидкість руху повітря між зв’язками становить 30 м/с – це швидкість урагану. Від такого навантаження на зв’язках можуть тріснути судини, відбудеться крововилив, ушкодження слизової або ж розрив тканин. Про такі травмування говорять, що зірвав голос. Таке часто буває у тих людей, які постійно навантажують голосовий апарат. Яких професій ці люди?

 

 Учні називають професії: актор, диктор, вокаліст, вчитель чи просто любителі поспівати в караоке.

 

Завдання «Ромашка здоров’я».

 

 Учні опрацьовують роздатковий матеріал, пелюстки із зображеннями, та відбирають ті, які вказують на правила гігієни голосового апарату. Ці пелюстки необхідно прикріпити на дошку навколо серединки ромашки.

 

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку