Корисним для розвитку др бної моторики рук є виготовлення р зноман тних поробок з природних матер ал в, л плення ф гурок з пластил ну чи солоного т ста, виготовлення апл кац й, вир зання та розфарбовування. Починати сл д з великих деталей, поступово зменшуючи їхн й розм р.
У непрозорий м шечок поклад ть р зноман тн ц кав др бнички, наприклад, годинничок, маленьк грашки, пензлик, зубну щ тку, прищ пки тощо. Запропонуйте малюков на дотик визначити, що лежить у м шечку. Йому також сподобається д ставати ц др бнички з м шечка й складати їх назад.
Заздалег дь прищеп ть у к мнат 5–10 прищ пок до штор, скатертини чи килимка. Попрос ть малюка знайти їх з брати, попередньо пов домивши дитину про їхню к льк сть.
У коробку з високими ст нками, наприклад, з-п д взуття, насипте тонким шаром п сок або будь-яку крупу. Запропонуйте малюков пальчиками намалювати в коробц картину. Покаж ть, як можна намалювати сонечко чи будиночок, а пот м попрос ть малюка створити власний малюнок.
Заздалег дь загорн ть цукерку або др бну грашку в к лька фантик в. Скаж ть дитин , що для того, щоб отримати сюрприз, треба обережно розгорнути вс фантики й акуратно поскладати їх.
Для ц єї гри знадобиться к лька ляльок ст льки ж тар лочок. Перед кожною лялькою поставте тар лочку. У глибоку миску чи каструлю поклад ть р зн плоди (каштани, волоськ гор хи, жолуд , плоди шип- шини). Попрос ть малюка нагодувати ляльок. Для цього в н має д ставати з каструл плоди й розкладати р зн плоди на р зн тар лочки.
Ігри для розвитку дрібної
У велику миску насипте товстим шаром горох. Занурте в нього к лька др бних грашок. Важливо, щоб грашки були без гострих деталей, щоб малюк не поранив пальчик в. Попрос ть малюка в дшукати грашки, зануривши руки в горохову ванну. Ускладнити завдання можна, зав’язавши малюков оч хустинкою. Тод йому доведеться не т льки в дшукати грашку, а ще й на дотик визначити, що саме в н знайшов.
Заздалег дь загорн ть цукерку або др бну грашку в к лька фантик в. Скаж ть дитин , що для того, щоб отримати сюрприз, треба обережно розгорнути вс фантики й акуратно поскладати їх.
Виставте на в дстан к лькох крок в в д умовної л н ї кегл чи пластиков пляшки з водою. Запропонуйте дитин збити їх за допомогою м’яча. Перемагає гравець, який збив б льше кегл в.
Для ц єї гри знадобиться нитка для плет ння. Покаж ть малюков , як намотувати нитку так, щоб вийшов р вний клубочок, запропонуйте змотати клубок певного розм ру.
Для ц єї гри знадобляться два клаптики тканини. На один потр бно нашити р зн за розм ром ґудзики, а в другому зробити р зн
за розм ром петельки. Заст баючи й розст баючи петельки, малюк тренуватиме пальчики.
. Для ц єї гри знадобиться к лька ляльок ст льки ж тар лочок. Перед кожною лялькою поставте тар лочку. У глибоку миску чи каструлю поклад ть р зн плоди (каштани, волоськ гор хи, жолуд , плоди шип- шини). Попрос ть малюка нагодувати ляльок. Для цього в н має д ставати з каструл плоди й розкладати р зн плоди на р зн тар лочки.
На в дстан , до якої дитина може докинути м’яч, ставлять дв коробки або два пластикових в дра. Гравц д ляться на дв команди. Учасники кожної команди по черз намагаються закинути маленький м’ячик у коробку чи в дро. Перемагає команда, яка част ше влучала в ц ль.
1. «Пальчики в таються»
• одн єю рукою: к нчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця ц єї ж руки (те ж саме – л вою рукою);
• двома руками: тримаючи долон вертикально одну навпроти одної, почергово (починаючи з м зинц в зак нчуючи великими пальцями) з’єднувати й розводити пальц , промовляючи слова “Добрий день пальчику!”.
2. «Стиснемо-розтиснемо»: ритм чно стискати пальц в кулак розтискати. 3. «Молоточок»: вказ вним пальцем одн єї руки стукати по долон другої. 4. «Молоточки»: одним стиснутим кулачком стукати по другому кулачку. 5. «Б гунець»: «Б гти» по столу, пересуваючи вказ вний та середн й пальц .
6. «Млинок»: поставивши один кулачок над другим, роботи ними обома коло оберти.
7. «Потрусимо долонями»: потрусити обома долонями – спершу сильн ше, пот м слабше.
8. «Хвил »: роботи хвилепод бн руки руками перед грудьми – з одного боку в нший.
9. «С чемо капусту»: ребром одн єї долон бити по розгорнут й друг й долон .
10. «Перемо б лизну»: терти одним кулачком по другому (пальцями). 11. «Падає сн г»: робити плавн синхронн руки обома руками згори донизу.
12. «К нь б жить»: почергового стукати по столу чотирма пальцями руки (кр м великого).
13. «Гра на фортеп ано»: дов льно м тувати пальцями обох рук гру на цьому музичному нструмент.
14. «Слон де»: виставивши вперед вказ вний палець (хобот), переступати чотирма пальцями по столу.
15. «Дзеркало»: притиснувши пальц один до одного, вертикально тримати долоню (або обидв ) внутр шн м боком перед очима.
16. «Барабанщик»: двома пальцями обох рук (вказ вними або середн ми) «Барабанити” в пов тр або по столу.
17. «Пташки дзьобають зернята»:
з гнутим вказ вним пальцем одн єї руки стукати по столу (або по п длоз ).