Безпека на дорозі. Екскурсія у природу (парк). КОНСПЕКТ

Про матеріал
Безпека на дорозі. Екскурсія у природу (парк). Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок. Форма проведення: екскурсія.
Перегляд файлу

Тема: Безпека на дорозі. Екскурсія у природу (парк).

Мета: навчальна: продовжити ознайомлення з правилами дорожнього руху; учити практично їх застосовувати в різних ситуаціях; поглибити знання дітей про рослини в різні пори року, вчити висловлювати свої думки, враження, почуття; повторити правила поведінки в природі;

розвивальна: розвивати уміння орієнтуватися на вулицях міста, естетичні почуття, образне мислення і мовлення, фантазію, уміння спостерігати;

виховна: виховувати любов і бережне ставлення до природи, культуру поведінки на вулицях міста.

Обладнання: опале листя, світлофор, прапорці (червоний, жовтий та зеле-ний), свисток, 6 конвертів з буквами для складання слів, «Щоденники вражень».

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: екскурсія.

Освітні галузі: природнича, соціальна і здоров’язбережувальна, мовно-літературна.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Доброго ранку, учні. Як ваші справи? Як ваш настрій?

Подивилися на мене,

Посміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Чи всі правила безпеки на дорозі ви знаєте?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми здійснимо мандрівку до осіннього парку. Але крім споглядання краси в природі, ми продовжимо вивчення правил дорожнього руху. Вирушаймо!

IV. Підготовка до проведення екскурсії

1. Інструктаж з техніки безпеки

Учні повинні:

     бути уважними під час екскурсії;

     не відволікатися самим та не відволікати інших зайвими розмовами;

     знати та виконувати правила дорожнього руху;

     знати та виконувати правила поведінки у природі;

     усвідомити правила поведінки на об’єкті екскурсії;

     чітко виконувати вказівки вчителя.

2. Вправа «Синтез думок»

Учні називають та обговорюють правила переходу дороги біля ліцею.

3. Перехід до місця проведення екскурсії

V. Проведення екскурсії

1. Поетична хвилинка

- Послухайте вірш Н. Красоткіної «Поглянь навколо».

Поглянь навколо – чарівниця осінь

В коралях і у золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібне павутиння ледь тремтить…

Іскриться сонце, але вже не жарко,

Вітрець в русявих кленах шурхотить

У жовтім листі всі алеї парку,

А золото з дерев летить собі й летить.

Дихне вітрець, і листячко зірветься,

Щоб політати в синяві небес.

А я дивлюся – і  мені здається,

Що я іду у казку, в світ чудес.

- Чи всі слова у вірші вам були зрозумілими?

- Прислухайтеся до поради авторки – погляньте навколо.

- Чи побачили ви «золото», яке летить з дерев?

2. Мозковий штурм

- Ми маємо користь чи шкоду від опалого листя?

Учні висувають свої ідеї, обґрунтовують їх.

Довідкове бюро

Корисні якості опалого листя

Перегній з листя поліпшує структуру ґрунту; ґрунт стає пухким, проникнішим для води та повітря. Створюються умови для розвитку мікрофлори і фауни, яка виконує роботу з перероблення листя та перешкоджає розвитку шкідливих для дерев організмів, які спричиняють захворювання.

Шкідливі якості опалого листя

Шкода дуже велика! Якщо спалювати листя. Після згорання 1 т рослинних залишків у повітря виділяється до 9 кг мікрочастинок диму, що містить найотрутніші речовини для людини.

3. Виготовлення пішохідної зебри з опалого листя

- Сьогодні ми спробуємо використати опале листя з користю – зробимо з нього пішохідний перехід (зебру).

Кожен знає перехожий:

Перехід на зебру схожий.

Й попереджувальний знак

Перехід покаже, так?

А від школи і додому

Знаєш стежечку знайому?

Бо ж водили мама й тато,

Хоч і знаків там багато.

Знає вже дитина кожна,

Як пройти безпечно можна.

                         Н.Красоткіна 

Діти об’єднуються в групи, збирають листя та викладають його смужками, утворюючи «зебру».

4. Гра «Учися бути пішоходом»

Розподіляємо учнів для виконання ролей пішоходів та водіїв. Обігруємо різні ситуації з використанням створених пішохідних переходів та додаємо ще світлофор (учитель подає сигнали).

VI. Практичні вправи, ігри на засвоєння правил дорожнього руху

1. Гра «До своїх прапорців»

Підготовка. Гравці діляться на три групи і стають у кола в різних місцях майданчика. У центрі кожного кола ведучий із прапорцем у піднятій руці (червоним, жовтим та зеленим).

Зміст гри. За першим сигналом усі, крім тих, хто тримає прапорці, розбігаються по майданчикові, за другим сигналом присідають і закривають очі, відвернувшись від ведучих. Діти з прапорцями в цей час міняються місцями. За командою учителя: «Усі до своїх прапорців!» - гравці відкривають очі, шукають свій прапорець, біжать і шикуються довкола нього. Перемагає група, яка швидше за інших утворить коло, узявшись за руки.

Правила гри:

1)  Гра починається по сигналу керівника.

2) Якщо гравці якої-небудь команди підглядали, коли ведучі мінялися місцями, то їм зараховується поразка.

2. Гра «Склади слово» (робота в групах)

Кожна команда отримує по 2 конверти з буквами. Завдання скласти слова та пояснити їх значення (асфальт, тротуар, вулиця, світлофор, транспорт, перехрестя).

3. Повернення до класу

VIІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Вправа «Поміркуй»

Учитель зачитує твердження парами, учні обирають, яке з них правильне:

  •                Машина їде далеко, я встигну перебігти і перебігаю через дорогу.
  •                Я бачу, що машина ще далеко, але краще зачекаю і не перебігатиму.

 

  •                Перейду по пішохідному переходу («зебрі»), коли буду впевнений, що машина зупинилась.
  •                На пішохідному переході («зебрі»), перевагу мають пішоходи, тому я буду відразу йти.

 

  •                На вулиці снігові замети, я беру санчата, щоб спуститися з гірки. Хоча гірка виходить на дорогу, але машини там дуже рідко їздять, тому я буду спускатися з неї.
  •                Нанесло багато снігу, і я беру санчата, але не йду на гірку, яка веде на дорогу, бо там хоч і дуже рідко, але їздять машини.

 

  •                Беру ковзани і буду кататися по дорозі. Вона слизька і рівна, а машин майже немає.
  •                Беру ковзани і йду на каток.

2. Робота у «Щоденнику вражень»

Діти створюють піктограми, малюнки до теми «Безпека на дорозі»

- Ми з вами працювали дуже добре. Я впевнена, що ви будете гарними пішоходами і пасажирами, адже від вашої поведінки, від знання вами правил дорожнього руху залежить ваше життя і життя оточуючих.

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку