"Безпека на дорозі" ( гра-подорож)

Про матеріал
Тема: «Безпека на дорозі» Мета: Удосконалювати знання про важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я , розкрити сутність поняття «безпека»; сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі; виховувати ціннісне ставлення особистості до себе. Обладнання: ігри ПВР, ноутбук, проектор, ЛЄГО, віяло, світлофор, загадки, картинки транспорт, деформовані речення, відео про ПДР Хід проведення. I.Організаційний момент. 1. "Психологічна настанова". Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. 2. Повідомлення теми гри - подорожі ІІ. Основна частина. 1. Інтерактивна бесіда «Безпека на дорозі». -Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному. Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світі щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2-3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху. Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі. Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати їх елементарні правила, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій. Усі мають пам’ятати, Що на дорозі не варто жартувати. У грі повторимо ми правила дорожні І будемо завжди всі обережні. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1.Технологія «Передбачення». Загадки про поняття дорожньої азбуки. 1) По доріжці у дворі Мчить Коля на коні. Не машина, що не мопед, А простий. (Велосипед) 2) З краю міста до іншого Ходить будиночок під дугою. (Трамвай) 3) Я не їм вівса, ні сіна, Дайте випити бензину. Усіх коней обжену, Кого хоч наздожену! (Автомобіль) 4)З рогами, а не коза, Є сідло, а не кінь. З педалями, а не рояль, З дзвоником, а не двері. (Велосипед) 5)Хутко мчить, бо поспішає, Пасажирів підбирає. І хвилинка у хвилинку Їх доставить на зупинку. (Автобус) -Як одним словом назвати всі ці предмети? (Транспорт). А хто, на вашу думку, є учасниками дорожнього руху? Так. Це- водії, пасажири, пішоходи. Кожного дня ми з вами перебуваємо в ролі учасників дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Тож ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання. 1. Гра « Так чи ні» - Я буду вам читати твердження, якщо воно правильне, то піднімаєте зелену долоньку, якщо ні – червону. -Ні в якому разі самостійно не використовуй ліки ( Так) - Увімкни електроприлади і йди до школи (Ні) - Сірники дітям – не іграшка (Так) - Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями? (Ні) - Під час пожежі заховайся під ліжко (Ні) - Завжди відчиняй двері незнайомим людям (Ні) - Вимкни телевізор і вкладайся спати (Так) -Не можна сушити білизну над газом (Так) -Вмикай електроприлади мокрими руками (Ні) -Не торкайся до оголених проводів (Так) 2. Гра «Це я, це я, це все мої друзі!» Хто з вас йде вперед тільки там, де перехід? - Я! Хто з вас з дружком на пару В школу йшов по тротуару? - Я! Хто автобус чекаючи, Стрибає і всіх штовхає? - Мовчать! Хто з вас у вагоні тісній Поступається старшим місце? - Я! Знає хто, що червоне світло Означає «Хода ні»? - Я! Хто ж правила все знає, І завжди їх виконує? - Я! 3. Із деформованих речень скласти 4правила для пішоходів. Ходять, тримаючись ,Пішоходи ,лише, правого, тротуарами, боку. ( Пішоходи ходять тротуарами тримаючись лише правого боку) лише за, перехрестя, Переходити, визначеними переходами. (Переходити перехрестя необхідно визначеними переходами.) зупинись, на острівці, безпеки, перейти, Якщо, вулицю ,не встигаєш, (Якщо не встигаєш перейти вулицю, зупинись на острівці безпеки) переходу, стеж, за, сигналами ,Під час, світлофора ( Під час переходу стеж за сигналами світлофора.) 4.Перегляд відеоролика «Правила дорожнього руху» 5. - А що допомагає нам на дорозі ? - В дорозі всім хлопцям Ми світимо з давніх пір, Ми три рідні брата Наш будиночок - (Світлофор) - Що це стоїть на вулиці, Високе та триоке? Червоно, жовто, зелено Моргає у всі боки? …(Світлофор). 6. Виготовлення світлофора дітьми 7. Велику роль на дорозі відіграє помічник – Регулювальник. (Перегляд відео файлу роботи регулювальника) Регулювальник – це людина, яка стоїть на перехресті для того щоб допомогти водіям безпечно роз’їхатися. Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник – сигнали регулювальника головні. Для того щоб жести регулювальника у вечірній час було добре видно, всередині жезла поміщають лампочку. Регулювальник натискає на кнопку, загоряється лампочка, і всі бачать, який сигнал він подає. Їх виконують усі учасники руху: і пішоходи, і водії. 8. Гра «Запитання - відповідь» - Чи можна грати на проїжджій частині? - На якій світло треба переходити вулицю? - Що треба зробити, перш ніж переходити вулицю або дорогу, якщо немає світлофора? - Як поводитися у громадському транспорті? - Чи можна переходити дорогу на жовтий сигнал світлофора? - Чи можна вам сідати на переднє сидіння автомобіля? 9.Діти розфарбовують малюнки IV. Підсумок виховної години. - Молодці, діти, сьогодні все добре працювали, показали свої знання про правила дорожнього руху. Я хочу, щоб ви, виходячи зі школи, завжди пам'ятали і дотримувалися їх. Тоді з вами не трапиться ніякої біди. Я хочу, щоб ви пам'ятали правила дорожнього руху - закон вулиць і доріг. Виконувати їх зобов'язані і дорослі, і діти. На останок переглянемо мульфільм «Уроки тітоньки Сови». Наша гра-подорож закінчилася. Дякую за активність.
Перегляд файлу

     

     Тема: «Безпека на дорозі»

Мета: Удосконалювати знання про важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я ,  розкрити сутність поняття «безпека»; сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі; виховувати ціннісне ставлення особистості до себе.

          Обланання: ігри ПВР, ноутбук, проектор, ЛЄГО, віяло, світлофор, загадки,

         картинки транспорт,  деформовані речення, відео про ПДР

 

                                                              Хід проведення.

         I.Організаційний момент.

 1. "Психологічна настанова".

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

2. Повідомлення теми години спілкування.

                              

ІІ. Основна частина.

1. Інтерактивна бесіда «Безпека на дорозі».

         -Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світі  щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2-3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху. Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі.

        Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати їх елементарні правила, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

           Усі мають пам’ятати,

          Що на дорозі не варто жартувати.

           У грі повторимо ми правила дорожні

           І будемо завжди всі обережні.

 

 

ІІІ.     Мотивація навчальної діяльності.

          1.Технологія «Передбачення».

           Загадки про поняття дорожньої азбуки.

1) По доріжці у дворі                                       

Мчить Коля на коні.

Не машина, що не мопед,  

А простий. (Велосипед)

2) З краю міста до іншого

Ходить будиночок під дугою. (Трамвай)

3) Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену! (Автомобіль)

4)З рогами, а не коза,                                                   

 Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

 З дзвоником, а не двері. (Велосипед)                       

5)Хутко мчить, бо поспішає,

Пасажирів підбирає.

 І хвилинка у хвилинку

Їх доставить на зупинку. (Автобус) 

-Як одним словом назвати всі ці предмети? (Транспорт).

 

 

А хто, на вашу думку, є учасниками дорожнього руху?

     Так. Це- водії, пасажири, пішоходи.

            Кожного дня ми з вами перебуваємо в ролі учасників дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Тож ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

         1. Гра « Так чи ні»

     - Я буду вам читати твердження, якщо воно правильне, то піднімаєте зелену долоньку, якщо ні – червону.

- Вимкни телевізор і вкладайся спати (Так)

-Ні в якому разі самостійно не використовуй ліки ( Так)

- Увімкни електроприлади і йди до школи (Ні)

- Сірники дітям – не іграшка (Так)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями? (Ні)

- Під час пожежі заховайся під ліжко (Ні)

- Завжди відчиняй двері незнайомим людям (Ні)

-Не можна сушити білизну над газом (Так)

-Вмикай електроприлади мокрими руками (Ні)

-Не торкайся до оголених проводів (Так)

     

        2. Гра «Це я, це я, це все мої друзі!»

Хто з вас йде вперед

тільки там, де перехід?

  •          Я!

Хто з вас з дружком на пару

В школу йшов по тротуару?

  •          Я!

     Хто автобус чекаючи,

Стрибає і всіх штовхає?

  •          Мовчать!

     Хто з вас у вагоні тісній

     Поступається старшим місце?

  •          Я!

Знає хто, що червоне світло

Означає «Хода ні»?

  •          Я!

Хто ж правила все знає,

І завжди їх виконує?

  •          Я!

  3. Із деформованих речень скласти 4правила для пішоходів.

 Ходять, тримаючись ,Пішоходи ,лише, правого, тротуарами, боку.

 ( Пішоходи ходять тротуарами тримаючись лише правого боку)

лише за, перехрестя,  Переходити, визначеними переходами.

  (Переходити перехрестя необхідно  визначеними переходами.)

зупинись, на острівці, безпеки, перейти, Якщо, вулицю ,не встигаєш,

 (Якщо не встигаєш перейти вулицю, зупинись на острівці безпеки)

 переходу, стеж, за, сигналами ,Під час, світлофора

( Під час переходу стеж за сигналами світлофора.)

  4.Перегляд відеоролика «Правила дорожнього руху»

   

   5. - А що допомагає нам на дорозі ?

   -  В дорозі всім хлопцям                                                        

      Ми світимо з давніх пір,

      Ми три рідні брата

      Наш будиночок - (Світлофор)

  •          Що це стоїть на вулиці,

            Високе та триоке?

            Червоно, жовто, зелено

           Моргає у всі боки? …(Світлофор).

   

Це світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги:

Пускає чи спиняє?

 -Чи знаєте ви, що означає слово «Світлофор»?

   Воно походить від двох слів, нашого – «світло» і грецького «форос» – несе. Отже, у перекладі на нашу мову слово «Світлофор» означає –той, що несе світло.

    Хто мені підкаже, які кольори має світлофор? (відповіді учнів)

    Вірно. Це – червоний, жовтий та зелений.

    А що вони означають? (Робота з макетом світлофора)

Червоний – це тривога. Перехід заборонений.

Жовтий – це увага. Потрібно приготуватися до руху.

Зелений – це спокій. Дозволено рухатися.

  6. Виготовлення світлофора дітьми

                  

                                                        

                                         

  7. Велику роль на дорозі відіграє помічник – Регулювальник.

(Перегляд відео файлу роботи регулювальника)

                                                

Регулювальник – це людина, яка стоїть на перехресті для того щоб допомогти водіям безпечно роз’їхатися.

    Якщо на перехресті працюють і світлофор і регулювальник – сигнали регулювальника головні. Для того щоб жести регулювальника у вечірній час було добре видно, всередині жезла поміщають лампочку. Регулювальник натискає на кнопку, загоряється лампочка, і всі бачать, який сигнал він подає. Їх виконують усі учасники руху: і пішоходи, і водії.

8. Гра «Запитання - відповідь»

- Чи можна грати на проїжджій частині?

- На якій світло треба переходити вулицю?

- Що треба зробити, перш ніж переходити вулицю або дорогу, якщо немає світлофора?

- Як поводитися у громадському транспорті?

- Чи можна переходити дорогу на жовтий сигнал світлофора?

- Чи можна вам сідати на переднє сидіння автомобіля?

9. Розфарбовка малюнків ПДР

   

     

   IV. Підсумок виховної години.

- Молодці, діти, сьогодні все добре працювали, показали свої знання про правила дорожнього руху. Я хочу, щоб ви, виходячи зі школи, завжди пам'ятали і дотримувалися їх. Тоді з вами не трапиться ніякої біди. Я хочу, щоб ви пам'ятали правила дорожнього руху - закон вулиць і доріг. Виконувати їх зобов'язані і дорослі, і діти. На останок переглянемо мульфільм «Уроки тітоньки Сови».  Наша гра-подорож закінчилася. Дякую за активність.

     

 

docx
Додано
18 вересня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку