Бібліотечний урок "Чарівний світ Катерини Білокур"

Про матеріал
Тема . Чарівний світ Катерини Білокур. Хід уроку І. Організація учнів до уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. IV. Закріплення вивченого матеріалу V. Підсумок уроку.
Перегляд файлу

Тема . Чарівний  світ Катерини Білокур.

Мета. Розповісти про дитинство К. Білокур.  Ознайомити учнів з картинами художниці та оповіданням І. Роздобудько «Як Катруся хотіла вчитися» . Вдосконалювати в школярів навички виразного свідомого читання. Розвивати в них зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, мислення.

Обладнання: портрет К. Білокур, репродукції її картин, твори Івана Франка.

                                   Хід  уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

З якими письменниками ви познайомились на попередньому уроці?

-         Що ви знаєте про І. Франка?

-         Що таке псевдонім?

(Вигадане ім’я, яке обирає собі письменник, щоб приховати справжнє).

-         Які псевдоніми були у І. Франка?

-         Що ви знаєте про байку?

(Це віршований твір повчального змісту). - Які байки ви знаєте?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Сьогодні ви познайомитесь з українською художницею Катериною Білокур. Народилася вона 7 грудня 1900 року в селі Богданівка на Полтавщині в бідній селянській сім’ї.

image 

2.     Перегляд  відеоролика  «Катерина Білокур – дітям».

3.     Бесіда після перегляду.

-         Що ви дізналися про художницю?

-         Який цікавий факт вам запам’ятався?

-         Чи сподобались вам її картини?

4.     Перше читання оповідання.

5.     Бесіда після прочитаного. - Якою була Катруся?

-         Чому дівчинку не прийняв директор?

-         Чи звернув хтось увагу на її малюнки?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1.     Ланцюжкове читання.

2.     Вибіркове читання.

- Зачитайте, як Катя навчилася читати?; - Яку першу книгу прочитала дівчинка?; -Як вона йшла до своєї мрій?

3.     Розгадування кросворду.

- Які квіти малювала художниця?

image 

 

image1.У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду.

(Калина)

 

2.Ці барвисті пишні квіти

Нам дарує осінь, діти…

(Айстри)

3.Наче сонце серединка, Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашки,

Зветься  квіточка …

(Ромашка)

 

image4.Що за квіточка пахуча:

Хоч червона, та пахуча?

(Троянда)

5.Запалали в чистім полі Наче галстуки червоні. То палає в полі так

Польовий червоний …

(Мак)

6.Жовтий, в смужечку сміливець, Це не джміль, а (Чорнобривець).

 

7.Хоч червоні, та не сальви, На стеблі розквітли ...

(мальви)

 

 

Читання вірша  Олександра  Лахно.

Богданівка – не Богом дане,

Не людьми прокляте  село, А  та земля, де на світанні

Найбільше  квітів розцвіло.

І гомонять вони як, як люди,

І мова їхня голосна;

Таких квіток ніде не буде,

Такі не хиляться, не в’януть,

Таких морози не приб’ють

І навіть росами тумани

Перед світанком не заллють.

На них немає ні пилинки,

Це їх не можна не любить,

Це їх самотня добра жінка Колись навчила говорить.

Усі вони у світ широкий

Зітхають крильцями бджоли,

Лиш чорнобривчик кароокий Ще не говорить, бо малий.

Його сестра, струнка жоржина

Усім розказує про те,

Що мати їхня – Катерина, Що серце в неї золоте. V. Підсумок уроку.

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку