Образотворче мистецтво 4 клас
Тема: Плановість. Передавання глибини простору. Моделювання гірського пейзажу.
Мета: формувати мистецькі компетенції учнів стосовно передачі глибини простору через поняття плановості; формувати практичні навички моделювання гірського пейзажу. Закріплювати: групи кольорів, види ліній, види пейзажів. Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології, окомір, дрібну моторику рук, креативне мислення, творчу уяву, художню пам'ять, кольоросприймання. Виховувати: допитливість, потребу в нових знаннях, зацікавленість у власному результаті роботи. Коригувати: зорове, слухове, дотикове сприймання.
Обладнання та матеріали: тематичні картки; тематичне полотно; матеріали для моделювання: вологий пісок, площина, гілочки хвої; ілюстративний матеріал з теми, музичний супровід.
Тип уроку: комбінований урок
Форма уроку: урок-практикум
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.
ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.
Визначення основних композиційних помилок.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Слово вчителя:
Тема «Плановість. Передача глибини простору» вивчається учнями з 1 класу. Ми вчилися передавати глибину простору через колір (повітряну перспективу): малювали поля, моря, луки… Навіть, гірські пейзажі ми вже з вами зображували. Але сьогодні ми спробуємо в об’ємі змоделювати гірський пейзаж з використанням природних матеріалів: вологого піску, гілочок хвої.
V. Сприймання нового матеріалу.
1. Робота з тематичним полотном «Плановість»
2. Види пейзажів (сільський, міський, гірський, парковий, лісовий, морський).
Особливо чітко передається плановість у гірському пейзажі ( до 5-6 планів).
3. Слово вчителя:
Гори України займають майже 5% території країни. Які гори є на території нашої держави? (Кримські , Карпатські). Найвища вершина України, гора Говерла, належить до Карпатських гір; її висота 2061 м над р. м. У Кримських горах найвищою є Роман-Кош — 1545 м над р. м.
Демонстрація ілюстративного матеріалу з теми
У Карпатах ростуть листяні дерева, що вищі гори, то більше на їхніх схилах хвойних дерев, а вершини найвищих гір укриті луками із соковитими травами — полонинами. Тільки де-не-де каміння виходить на поверхню, і можна побачити те, з чого складаються гори. Зазвичай каміння вкрите родючим ґрунтом, на якому ростуть величезні смереки, що затримують воду в горах, не допускають повеней, перешкоджають сходженню снігових лавин.
У Криму дуже спекотно й сухо. Високих дерев у Криму майже немає. Лісисті гори ростуть подалі від берега, і Кримські ліси неможливо навіть порівняти з карпатськими.
У Карпатах - каменю, з якого складаються гори, майже не видно за рослинністю. А у Криму - спека не дає рослинам густо розростатися, тому вапняки, з яких переважно складаються Кримські гори, видно дуже добре —вони мають світле забарвлення. Вітри у Криму ніщо не затримує. Вони з дня у день невтомно видувають породу, і скелі тут нерідко набувають чудернацьких форм. Серед них можна розгледіти і ведмедицю, що прийшла до моря води напитися, і злого змія-дракона, і величезний кам'яний гриб…
Динамічна пауза Гімнастика для очей
VІ. Коригування набутих компетенцій.
2.Встановлення поетапності виконання роботи.
(Завдання для гостей)
Вчитель призначає помічників-консультантів, стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу та додаткові завдання, звертає увагу на зорове навантаження учнів, поставу.
VІІ. Підсумок уроку.
1. Перегляд, аналіз моделей гірського пейзажу. НАГОРОДЖЕННЯ
2. Бонусні питання для гостей:
ГІМАЛАЇ – ЕВЕРЕСТ
АНДИ – АКОНКАГУА
КОРДИЛЬЄРИ - МАК- КІНЛІ
АФРИКА – КІЛІМАНДЖАРО
КАВКАЗ – ЕЛЬБРУС
АНТАРКТИДА – МАСИВ ВІНСОН
МАОКЕ (АВСТРАЛІЯ) – ПУНЧАК – ДЖАЯ