Інтегрований урок фізичної культури та української мови. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні

Про матеріал

Інтегрований урок фізичної культури та української мови. Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні.

Перегляд файлу

Тема: Інтегрований урок фізичної фізичної культури та української мови  Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні.

Мета: формувати предметні компетентності: знаходити і називати іменники загальні і власні, конкретні й абстрактні, визначати й коментувати особливості їх написання; ключові компетентності: спілкування державною мовою (визначати орфографічні мовні особливості іменників, конструювати текст), математичну компетентність (математичний аналіз тексту), компетентність в природничих науках (використовувати природничі тексти-опори), уміння вчитися впродовж життя (використовувати словник), розвивати уміння розпізнавати групи іменників за значенням, обґрунтовувати написане; сприяти вихованню і патріотизму, усвідомленню екологічної відповідальності, збереженню природного середовища, інтеграції знань, старанності у виконанні завдань.

Тип уроку: практичне застосування нових знань, умінь і навичок.

Вид: тематичний урок.

Технологія: інтегральна технологія навчання.

Форми роботи: традиційні: індивідуальна, фронтальна; е-навчання.

Методи: проблемного викладу, частково-пошукові.

Обладнання. Футбольний м»яч– таблиця «Іменник як частина мови», роздаткові картки до теми «Конкретні та абстрактні іменники», картки з віршем до теми «Число іменників».

Тип уроку: інтерактивний урок.

 

                                                                 Хід уроку:

   І. Організаційно-вступна частина.

   1. Оголошення теми, мети.

Сьогодні на уроці ми повторимо й поглибимо ваші знання про одну із частин мови країни Морфології. А про яку – ми зараз дізнаємося, виконавши завдання граматичної арифметики.   

Ім'я -‘я + ен + ник = іменник.

Отже, ми поглибимо наші знання про іменник як частину мови: його загальне значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль.

1 слайд

 

   2. Оголошення епіграфа уроку.   "Будь активним! Дій! Мотивуй!"

   3. Руханка-розминка (мотиваційні настанови в інтерпретації дітей у поєднанні з ефективними вправами для сприяння розвитку фізичних якостей). "Хочеш мати антитіла до всіх хвороб - займайся спортом!". Створення творчою групою дітей руханки-квесту "Подорож до  Острову Активного Відпочинку. Зупинка: Країна "Морфолонія"."Індивідуальні тренування відповідно до рівня фізичної підготовленості (3-5 хвилин).

    ІІ. Актуалізація опорних знань.

     1. Повідомлення вчителя про гостя з країни Морфологія. Отже, сьогодні до нас на урок завітав дуже поважний гість з країни Морфології – Іменник.

 Все, що оточує нас, - це предмети. Предметів дуже багато, і кожен з них має свою назву. А слова, що є назвами предметів, називаються іменниками.

ІІІ.  Пояснення та поглиблення вивчення матеріалу за опорним ФУТБОЛЬНИМ  М’ЯЧЕМ– таблицею.

      Сьогодні у нашій роботі ми будемо використовувати М’ЯЧ-таблицю.

 

 

 

 

 

                             

 

 

                                                     

 

1)  1-ша сота-гранула м»яча «Лексичне значення».

   а) Учнівська розповідь про спорт.

   б)) Спортивна гра.

 

2) 2-га сота-гранула м»яча—«Конкретні та абстрактні іменники» (постійна граматична ознака)

       а) Іменники поділяються на конкретні та абстрактні. Це постійні граматичні ознаки. Конкретні іменники називають предмети, явища, які пізнаються органами чуття людини (книга, олівець, нога, вітер, цукор, зоря).

         До абстрактних належать іменники, що називають поняття, властивості й ознаки, явища, почуття, одиниці міри та ваги, які не мають конкретного предметного значення (інтеграл, хоробрість, радість, цінність, кохання, гнів, тонна, грам, вольт).

 

     б) Письмовий «Малюкбол».

Вказати, конкретний чи абстрактний іменник:

М»яч (к), сітка (к), радість (аб.), перемога(аб), ракетка (к), швидкість (аб.), воротар (к), гімнастка (к), вага (аб),  футбол (аб.), суддя (к).

- Творче завдання: складіть речення з поданими іменниками, які стосуються спорту.

 

3) 3-тя сота-гранула м»яча—«Іменники назви істот та неістот» (постійна граматична ознака)

    Наступною постійною граматичною ознакою є поділ іменників на назви істот і не істот.

    Гра «Вгадай, істота чи неістота» (діти плескають в долоні).

        Жайворонок, вугілля, дівчина, кошеня, дерево, клен, стіл, листя, сонце, хлопець, синиця, рушник.

 

4) 4-та сота-гранула м»яча— «Власні та загальні назви» (постійна морфологічна ознака)

    Про загальні та власні іменники (постійну морфологічну ознаку ви прочитаєте у підручнику на ст.96).

   Лінгвістична гра «Назви іменник – власну назву» за кінцевою буквою попереднього слова: Київ…, Вінниця,…

 

5) 5-та сота-гранула м»яча--«Рід іменників» (постійна морфологічна ознака).   Учнівська розповідь про рід іменника ( чоловічий, жіночий, середній, спільний- це)

Море, вікно, батько.

Земля, Україна, поле.

Герб, прапор, пісня.

Жінка, калина, спорт.

                      Сирота, листоноша, дитина.

 

6) 6-та сота-гранула м»яча-- «Число іменника» (не постійна ознака)

                     У даному вірші вказати число іменників, 

                           РОЛЬ СПОРТУ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ

Спорт  - виховує характер,

Спорт доводить хто, що вартий,

Спорт – здоров»я, спорт - життя,

Легка атлетика – наше майбуття,

Ми приїхали сюди,

Щоб виховувать себе :
Як фізично, так й морально.

Щоб не бути аморальним.

А найкраще : буть спортсменом.

Бути сильним і натхненним.

І тоді твої старання,

Не пройдуть для тебе марно.

І ти виховаєш в собі людину,

Талановиту і трудолюбиву!

 

7) 7-ма сота-гранула м»яча білого кольору-- « Відмінки іменника».

      Їх є 7. ( називний, родовий, давальний, знахідний, орудний, місцевий, кличний). До речі, КЛИЧНИЙ відмінок існує ТІЛЬКИ в іменниках.

 

ІV. Рефлексія та оцінювання діяльності учнів.

  1.  Питання.      

     Чи є серед вас такі, хто поповнив та збагатив свої знання про іменник як          частину мови?

     Чи є серед вас такі, хто поповнив та збагатив свої знання про іменник як          частину мови?

2. Теніс   «Так чи ні»

             Дайте відповіді на запитання одним словом.

     Іменники, назви істот, відповідають на питання що? (Ні)

     Іменники, назви неістот, відповідають на питання що? (Так)

     Загальні іменники називають усі предмети певного роду. (Так)

     Власні іменники пишуться з маленької літери. (Ні)

     Абстрактні іменники ми можемо сфотографувати. (Ні)

     Конкретні іменники ми можемо намалювати. (Так)

     Людство, картоплиння, дітвора — це збірні іменники. (Так)

  1.      Етап  контролю  набутого навчального досвіду.

   Виконання завдань інтерактивної гри   Learning Apps

https://learningapps.org/view5700102

 

V.  Підсумок. За м»ячем-таблицею назвіть лексичне значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль іменника.

        -- Чому 7-ма частинка іншого кольору?

 

VІ.  Оцінювання.

VІІ.  Домашнє завдання.

  1. Опрацювати  § 37, виконати вправу 187, ст. 96.
  2. Скласти твір-мініатюру «Спорт у житті кожного з нас», використовуючи іменники.
doc
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку