На основі прочитаних творів В.О.Сухомлинського діти створюють образи зі снігу та інших матеріалів. Урок має виховний вплив на дітей, заохочує їх читати твори Сухомлинського, розвиває уяву, творчість, мислення та креативність.
Конспект бінарного уроку читання у 3 класі.
Розробила і провела: вчитель початкових класів ЗОШ І – ІІ ст. села Воротнів Луцького р-ну
Волинської обл. Балюк Надія Олександрівна
Урок мислення і творчості серед природи.
Тема: створення казкових героїв та образів за творами В. О. Сухомлинського.
Мета: висловлюючи думку В. О. Сухомлинського «Я тисячу разів переконувався, що, населяючи оточуючий світ фантастичними образами, створюючи ці образи, діти відкривають не лише красу, але й істину»;
«… потрібно розвивати мислення дітей, зміцнювати розумові сили дитини серед природи – це вимога природних закономірностей розвитку дитячого організму. Ось чому кожна подорож в природу є уроком мислення, уроком розвитку розуму.»
Формувати інтерес до творчості В. О. Сухомлинського засобами образотворчого мистецтва. Створюючи власноруч яскраві образи героїв творів Василя Олександровича, якісніше здійснювати виховний вплив на кожну дитину.
Розвивати просторову уяву, фантазію, творчість, мислення, креативність.
Обладнання: сніг, що ліпиться ( глина, пісок), овочі, фрукти, водні розчини фарб, ґудзики, тоненька зелена стрічка, розпилювач для фарбування снігових виробів, резинова «груша» для заливки контурів, шпателі та інше.
Література:
1. В.О. Сухомлинський «Серце віддаю дітям»
2. Журнал «Позакласний час» №12’2014р. Стаття «Творчість, фантазія та гра» www.osvita.biz
Твори В. О. Сухомлинського, рекомендовані для опрацювання напередодні
№ |
Назва твору |
Жанр |
Чого вчать твори |
1. |
«Бо Сонце – єдине» |
оповідання |
Бути уважним і спостережливим |
2. |
«Хлопчик і дзвіночок конвалії» |
казка |
Берегти природу |
3. |
«Сонце і Сонечко» |
казка |
Про важливість кожного |
4. |
«Конвалії перед Наталиним вікном» |
оповідання |
Турбота про інших, співчуття |
Методичні рекомендації: аналізуючи прочитані твори В. О. Сухомлинського, можна запропонувати дітям обрати якийсь образ для створення його зі снігу ( піску, глини ). Обравши об′єкт, дитина має зобразити його на папері, продумати, які матеріали їй необхідні для втілення задуму із запропонованих вчителем.
Для наведення контурів малюнків на снігу можна використати розведені водою фарби, тоненькі стрічки. Можна «спекти» сніговий торт і прикрасити його вирізаними з овочів фігурками, квітами тощо.
Можна виготовити різні фігури людей чи сніговиків, прикрасивши їх аксесуарами ( шарф, капелюх, намисто, хустка, віночок та ін.) та поставити їх у несподіваних місцях ( на балконі, на лавці, на гілці дерева) на радість людям.
Можна класом виготовити цілий зоопарк. Або сніжками наліпити на товсте дерево якусь фігуру, тобто малювати снігом.
План уроку
1. Екскурсія – спостереження.
2.Милування і фантазування. Вирізнення і створення образів з природних об′єктів.
«Вчити думати, розвивати розумові сили і здібності дітей потрібно безпосередньо біля джерела думки і слова…»
В.О. Сухомлинський
3.Об′єднання дітей у пари і групи та створення зі снігу запланованих об′єктів.
Оповідання «Бо Сонце – єдине» Казка «Хлопчик і дзвіночок конвалії»
вікном»
Казка «Сонце і Сонечко»