На уроці повторили поняття площі, міри площ, правила обчислення площі прямокутника і квадрата, вдосконалювали навички розв'язування задач на обчислення площі прямокутника, закріпили вміння учнів працювати з технікою складання паперу «Орігамі» – навчили у спосіб перегинання і складання паперу виготовляти коробку;продовжували розвивати вміння порівнювати, вимірювати та креслити відрізки, розв'язувати задачі на знаходження добутку; розвивали вміння працювати в групах та парах;формували світогляд, виховували навички самоконтролю, доброзичливість, почуття товариськості, колективізм, працелюбство, любов до рідного краю.
План-конспект інтегрованого уроку з трудового навчання та математики у 8-му класі
вчитель математики Жигайлова Г.І.
вчитель трудового навчання
Тема. Одиниці вимірювання площі. Виготовлення коробочки способом орігамі (подорож козака Петра)
Мета :
навчальна : математика: повторити поняття площі, міри площ, правила обчислення площі прямокутника і квадрата, вдосконалювати навички розв’язування задач на обчислення площі прямокутника і квадрата;
трудове навчання: закріпити вміння учнів працювати з технікою складання паперу «Орігамі» – навчити у спосіб перегинання і складання паперу виготовляти коробку;
розвиваюча : математика: продовжувати розвивати вміння порівнювати, вимірювати та креслити відрізки, розв’язувати задачу на знаходження добутку;
трудове навчання: розвивати вміння працювати в групах та парах;
виховна : формувати світогляд, виховувати навички самоконтролю, доброзичливість, почуття товариськості, колективізм, працелюбство, любов до рідного краю.
Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Вид уроку: інтегрований урок, заочна мандрівка.
Словникова робота: орігамометрія, ар, гектар.
Об’єкт праці: скринька із паперу.
Обладнання: мультимедійний проектор, магнітна дошка, геометричні фігури, малюнок козака- хлібороба, схеми, таблиці з геометричним матеріалом, картки для знаходження площі, малюнки «Чорнобривці», «Поле пшениці», «Хлібо – булочні вироби», зерна пшениці, насіння квітів (чорнобривці), олівці, лінійки, кольоровий папір.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Вчитель математики:
Станьте всі рівненько,
Щоб урок пройшов гарненько,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь «Добрий день!»
А тепер сідайте рівно,
І працюйте всі активно.
- Послухаємо звіт чергового по класу. Сьогодні 9 листопада 2017 рік, вівторок, в класі присутні всі. Черговий по класу Медяник Артем.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Урок сьогодні, друзі, незвичайний,
По темі „Площа” слід підсумок зробити,
Обчислювати площу ми будемо,
І про одиниці вимірювання не забудемо,
Розкажемо про прямокутник і квадрат на додачу,
І розв’яжемо також задачу.
- Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота, тема нашого уроку: «Площа прямокутника і квадрата».
- Який зараз урок? Геометрія.
- Що таке геометрія? Геометрія – це наука про властивості геометричних фігур.
- Що означає слово геометрія? Слово «геометрія» грецьке у перекладі на українську мову означає «землемірство»(слайд 1)
- Щоб повторити геометричні фігури та їх властивості ми з вами відправимось у цікаву подорож за допомогою орігамометрії. Орігамометрія – це застосування мистецтва орігамі при вивченні математики.
Вчитель праці:
Завітала я до вас на хвилинку,
Розкажу цікаву вам новинку,
Поведу в чарівну казку,
Тільки слухайте будь ласка,
Діти, ви ж в роботі мені допоможіть,
Поперед батька свого не спішіть,
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будемо
ШВИДКО! ДРУЖНО! ВМІЛО!
- Що таке орігамі?
- Що це слово означає?
- Де це мистецтво зародилось?
- Де спочатку використовувались вироби з паперу?
- Де зараз в нашому сучасному світі створилися клуби орігамістів?
- Яке значення має знання секретів орігамі?
- Діти, чи ви знаєте хто такі орігамісти?
- Ви себе вважаєте орігамістами?
- Які 7 правил орігамістів ви повинні знати? Прочитаємо їх(слайд 2)
Вчитель математики:
- Далі наша подорож буде уявною, а допоможе нам у цьому козак. Ген, за синіми морями та за темними лісами, проти неба на землі жив козак в однім селі. Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди. Ви знаєте з історії, що козаки у вільний від захисту своєї землі час займалися землеробством. Як у народі називають того, хто поле обробляє, землю зерном засіває, високі врожаї збирає? Хлібороб.
Ось наш козак Петро – хлібороб (малюнок козака на дошку).
Наш козак мав земельний наділ. Ось такої форми (лист паперу прямокутної форми).
треба було вирушити у казкову подорож.
Вчитель праці:
- У козака була велика сім’я. Щоб не залишати землю без догляду, він поділив її між членами родини. Своїй дружині – наділив такий шматок землі (учні працюють за схемою, слайд 3).
- На яку геометричну фігуру схожий цей наділ землі - Цю землю козак Петро розділив між синами (треба верхні кути загнути до центру). Переверніть.
- Ще батько розділив цю землю між доньками. Переверніть.
- Між онуками (дивіться на схему).
- Сам козак помандрував на такому пароплаві по морю – океану.
- Він був у таких чобітках.
- Таких шароварах.
- Такій сорочці.
- Обідав за таким столом.
- Поруч пропливали такі човники з парусами, катамарани.
- Побував козак Петро у багатьох країнах і привіз додому зерно в таких скриньках.
ІІІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Щоб ваші почуття з’єднались з духом козака – хлібороба, занурте свої рученята в ці зернята і відчуйте себе маленькими хліборобами.
Ми копали на городі,
Виривали бур’яни,
Сіємо зерно у полі,
Ось такі ми козаки!
Сонце сяє,
Вітер грає,
Зараз всі відпочиваємо.
- Відпочили з вами, а зараз продовжимо працювати.
Вчитель математики:
БЛІЦ - ТУРНІР
1. Назвіть фігури зображені синім кольором (слайд 6)?
- Що ми називаємо прямокутником?
- Що ми називаємо квадратом?
2. Якою буквою позначається площа фігури (слайд 7)?
3. Що потрібно знати, щоб визначити площу фігури (слайд 8)?
- Як знайти площу прямокутника і квадрата?
- Запишіть формули для обчислення площі прямокутника і квадрата.
S = a • в S = a • a
- Чому формули мають різний вигляд? (властивості прямокутника і квадрата).
4. Пригадаємо, в яких одиницях вимірюється площа (таблиця
одиниць площ) ?
- Люди яких професій користуються мм, см, ...?
- Що таке ар (а)? Що таке гектар (га)?
- А хто має справи з арами і гектарами? Робітники сільського господарства.
- Молодці! На всі запитання бліц – турніру відповіли правильно.
ІV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
- А тепер розв’яжемо задачі на обчислення площі прямокутника і квадрата.
- Ви змайстрували чарівні скриньки. Покажіть основу скриньки. Яка це геометрична фігура? Квадрат. Обчислимо усно площу цього квадрата. Що для цього потрібно знати?
- Довжину сторони квадрата. Виміряємо сторону квадрата. Чому вона дорівнює? 7см.
- Чому дорівнює площа цього квадрата ?(треба 7см помножити на 7см)
- Дорівнює 49см².
- Покажіть, якої форми був наділ землі у козака та його дружини?
- Прямокутної.
- У синів? Квадратної. Знайдіть площу цього прямокутника і квадрата (геометричні фігури у кожного учня).
- Розв’яжіть задачі самостійно.
№1 Дано: № 2 Дано: № 3 Дано:
а = 10см а = 6см а =127м
в = 5см S - ? в =13м
S - ? S - ?
- Яка площа прямокутника? 50см²
- Яка площа квадрата? 36см²
- Яка площа наділу землі прямокутної форми ? 1651м²
- Молодці! Задачі правильно розв’язали.
- Козак, крім добірного зерна пшениці та соняшника, привіз дружині та донькам насіння квітів.
- Подивіться уважно на насіння. Скажіть, які це квіти? Чорнобривці.
- Насіння квітів зручно зберігати в чарівних скриньках, що ви зробили. Ці скриньки з насінням квітів ми подаруємо маленьким квітникарям, щоб вони їх посадили на клумби біля нашої школи.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
- Ось і завершилась наша казкова подорож. Давайте поділимося своїми враженнями про неї.
Гра «Мікрофон»:
- На уроці я навчився ...
- Повторив такі геометричні фігури ...
- З’ясувала, що ...
- Пригадала формули ....
Цікава хвилинка.
- Відкрийте наші геометричні скриньки. Оберіть одну фігурку із запропонованих фігур: круг, квадрат, трикутник, прямокутник.
- Учитель зачитує характеристику учнів, які обрали ту чи іншу фігуру.
КРУГ. Доброзичливі; піклуються про інших, але дещо нерішучі;
балакучі; мають багато друзів.
КВАДРАТ. Охайні; робоче місце впорядковане; працелюбні;
дотримуються правил та інструкцій.
ТРИКУТНИК. Сучасний зовнішній вигляд; прагнуть до лідерства,
влади; нетерплячі; люблять розваги.
ПРЯМОКУТНИК. Усім цікавляться; збуджені; уникають конфліктів;
схильні до втрати речей; повсякчас знаходять
нових друзів.
VI. ОЦІНЮВАННЯ
Дуже ви були старанні,
Отже, всі ви – учні гарні,
І за труд ваш на уроці,
Вам подякувати хочу!
І відразу ж у журнал,
Всім поставлю вищій бал
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Математика.
- Повторити формули для обчислення площі прямокутника і квадрата.
Трудове навчання.
- Зробіть палетку (квадрат зі стороною 10см).
- Урок закінчено. До побачення.