Бінарний урок "Одиниці вимірювання площі. Виготовлення коробочки способом орігамі (подорож козака Петра)"

Про матеріал

На уроці повторили поняття площі, міри площ, правила обчислення площі прямокутника і квадрата, вдосконалювали навички розв'язування задач на обчислення площі прямокутника, закріпили вміння учнів працювати з технікою складання паперу «Орігамі» – навчили у спосіб перегинання і складання паперу виготовляти коробку;продовжували розвивати вміння порівнювати, вимірювати та креслити відрізки, розв'язувати задачі на знаходження добутку; розвивали вміння працювати в групах та парах;формували світогляд, виховували навички самоконтролю, доброзичливість, почуття товариськості, колективізм, працелюбство, любов до рідного краю.

Перегляд файлу

План-конспект інтегрованого уроку з трудового навчання та математики у 8-му класі

вчитель математики Жигайлова Г.І.

вчитель трудового навчання

Тема. Одиниці вимірювання площі. Виготовлення коробочки способом орігамі (подорож козака Петра)

Мета :

навчальна : математика: повторити поняття площі, міри площ, правила обчислення площі прямокутника і квадрата, вдосконалювати навички розв’язування задач на обчислення площі прямокутника і квадрата;

трудове навчання: закріпити вміння учнів працювати з технікою складання паперу «Орігамі» – навчити у спосіб перегинання і складання паперу виготовляти коробку;

 

розвиваюча : математика: продовжувати розвивати вміння порівнювати, вимірювати та креслити відрізки, розв’язувати задачу на знаходження добутку;

трудове навчання: розвивати вміння працювати в групах та парах;

 

виховна : формувати світогляд, виховувати навички самоконтролю, доброзичливість, почуття товариськості, колективізм, працелюбство, любов до рідного краю.

 

Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований  урок, заочна мандрівка.

Словникова робота: орігамометрія, ар, гектар.

Об’єкт праці: скринька із паперу.

Обладнання: мультимедійний проектор, магнітна дошка, геометричні фігури, малюнок козака- хлібороба, схеми, таблиці з геометричним матеріалом, картки для знаходження площі, малюнки «Чорнобривці»,  «Поле пшениці», «Хлібо – булочні вироби», зерна пшениці, насіння квітів (чорнобривці), олівці, лінійки, кольоровий папір.

 

                                              Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ                        

    Вчитель математики:

                               Станьте всі рівненько,

                                Щоб урок пройшов гарненько,

                                Поверніться до гостей,

                                Привітайтесь «Добрий день!»

                                А тепер сідайте рівно,

                                І працюйте всі активно.

 

       - Послухаємо звіт чергового по класу. Сьогодні 9 листопада 2017 рік, вівторок, в класі присутні всі. Черговий по класу Медяник Артем.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

 

                                Урок сьогодні, друзі, незвичайний,

                                По темі „Площа” слід підсумок зробити,

                                Обчислювати площу ми будемо,

                                І про одиниці вимірювання не забудемо,

                                Розкажемо про прямокутник і квадрат на додачу,

                                І розв’яжемо також задачу.

 

       - Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота, тема нашого уроку: «Площа прямокутника і квадрата».

 - Який зараз урок? Геометрія.

 - Що таке геометрія? Геометрія – це наука про властивості геометричних фігур.

 - Що означає слово геометрія? Слово «геометрія» грецьке у перекладі на українську мову означає «землемірство»(слайд 1)

 - Щоб повторити геометричні фігури та їх властивості ми з вами відправимось у цікаву подорож за допомогою орігамометрії. Орігамометрія – це застосування мистецтва орігамі при вивченні математики.

 

 Вчитель праці:

                                Завітала я до вас на хвилинку,

                                Розкажу цікаву вам новинку,

                                Поведу в чарівну казку,

                                Тільки слухайте будь ласка,

                                Діти, ви ж в роботі мені допоможіть,

                                Поперед батька свого не спішіть,

                                Щоб робота в нас кипіла,

                                Працювати будемо

                                ШВИДКО! ДРУЖНО! ВМІЛО!

 

       - Що таке орігамі?

       - Що це слово означає?

       - Де це мистецтво зародилось?

       - Де спочатку використовувались вироби з паперу?

       - Де зараз в нашому сучасному світі створилися клуби орігамістів?

       - Яке значення має знання секретів орігамі?

       - Діти, чи ви знаєте хто такі орігамісти?

       - Ви себе вважаєте орігамістами?

       - Які 7 правил орігамістів ви повинні знати? Прочитаємо їх(слайд 2)

 

 

 

  • Ми закінчили подорож по країні Орігамі.

 

Вчитель математики:

        - Далі наша подорож буде уявною, а допоможе нам у цьому козак. Ген, за синіми морями та за темними лісами, проти неба на землі жив козак в однім селі. Звали його Петро.  Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди. Ви знаєте з історії, що козаки у вільний від захисту своєї землі час займалися землеробством. Як у народі називають того, хто поле обробляє, землю зерном засіває, високі врожаї збирає?    Хлібороб.

Ось наш козак  Петро – хлібороб (малюнок козака на дошку).

Наш козак мав земельний наділ. Ось такої форми (лист паперу прямокутної форми).

  • Ви розумієте, що це у зменшеному вигляді. Якої форми цей наділ?
  • Прямокутної.
  • Він вирішив засіяти його добірним зерном. Щоб дістати такі зерна, йому                     

треба було вирушити у казкову подорож.

 

Вчитель праці:

       - У козака була велика сім’я. Щоб не залишати землю без догляду, він поділив її між членами родини. Своїй дружині – наділив такий шматок землі (учні працюють за схемою, слайд 3).

       - На яку геометричну фігуру схожий цей наділ землі  - Цю землю козак Петро розділив між синами (треба верхні кути загнути до центру).   Переверніть.

        - Ще батько розділив цю землю між доньками.   Переверніть.

        - Між онуками (дивіться на схему).

        - Сам козак помандрував на такому пароплаві по морю – океану.

        - Він був у таких чобітках.

        - Таких шароварах.

        - Такій сорочці.

        - Обідав за таким столом.

        - Поруч пропливали такі човники з парусами, катамарани.

        - Побував козак Петро у багатьох країнах і привіз додому зерно в таких скриньках.

 ІІІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 

- Щоб ваші почуття з’єднались з духом козака – хлібороба, занурте свої рученята в ці зернята і відчуйте себе маленькими хліборобами.

Ми копали на городі,

Виривали бур’яни,

Сіємо  зерно у полі,

Ось такі ми козаки!

Сонце сяє,

Вітер грає,

Зараз всі відпочиваємо.

 

 

- Відпочили з вами, а зараз продовжимо працювати.

Вчитель математики:      

  • Обчислимо площу землі яку козак Петро засіяв зерном.
  • Пригадаємо, що таке площа? Площа – одна з математичних величин.
  • Але слово площа ми зустрічаємо у побуті і воно має інше значення. Яке?
  • Прочитаємо (слайд 4).
  • З’ясуємо для чого необхідно вміти обчислювати площу прямокутника і квадрата (слайд 5)?
  • Щоб порахувати площу класу, ділянки для будівництва, площу городу, парка...
  • Навколо нас існує багато предметів, які мають форму прямокутника і квадрата.
  • Щоб правильно обчислити площу, знайдемо відповіді на такі запитання.

 

БЛІЦ - ТУРНІР

1. Назвіть фігури зображені синім кольором (слайд 6)?

   - Що ми називаємо прямокутником?

   - Що ми називаємо квадратом?

2. Якою буквою позначається площа фігури (слайд 7)?

3. Що потрібно знати, щоб визначити площу фігури (слайд 8)?

    -  Як знайти площу прямокутника і квадрата?

    -  Запишіть формули для обчислення площі прямокутника і квадрата.

                               S = aв                   S = aa

     - Чому формули мають різний вигляд? (властивості прямокутника і квадрата).

4. Пригадаємо, в яких одиницях вимірюється площа (таблиця 

      одиниць площ) ?

 

    - Люди яких професій користуються мм, см, ...?

     - Що таке ар (а)? Що таке гектар (га)?

     - А хто має справи з арами і гектарами? Робітники сільського господарства.

     - Молодці! На всі запитання бліц – турніру відповіли правильно.

 

ІV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ 

      - А тепер розв’яжемо задачі на обчислення площі прямокутника і квадрата.

     - Ви змайстрували чарівні скриньки. Покажіть основу скриньки. Яка це геометрична фігура? Квадрат. Обчислимо усно площу цього квадрата. Що для цього потрібно знати?

     - Довжину сторони квадрата. Виміряємо сторону квадрата. Чому вона дорівнює? 7см.

    -  Чому дорівнює площа цього квадрата ?(треба 7см помножити на 7см)

    -  Дорівнює 49см².

    - Покажіть, якої форми був наділ землі у козака та його дружини?    

    - Прямокутної.

    - У синів? Квадратної. Знайдіть площу цього прямокутника і квадрата (геометричні фігури у кожного учня).

- Розв’яжіть задачі самостійно.

 

  №1 Дано:                                 № 2 Дано:                      № 3 Дано:

              а = 10см                                    а = 6см                            а =127м

              в = 5см                                      S - ?                                  в =13м

              S - ?                                                                                    S - ?                                  

- Яка площа прямокутника?  50см² 

- Яка площа квадрата?   36см²

- Яка площа наділу землі прямокутної форми ? 1651м²

- Молодці! Задачі правильно розв’язали.

 

     -  Козак, крім добірного зерна пшениці та соняшника, привіз дружині та донькам насіння квітів.

     -  Подивіться уважно на насіння. Скажіть, які це квіти? Чорнобривці.

      - Насіння квітів зручно зберігати в чарівних скриньках, що ви зробили. Ці скриньки з насінням квітів ми подаруємо  маленьким квітникарям, щоб вони їх посадили на клумби біля нашої школи.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ 

     -  Ось і завершилась наша казкова подорож. Давайте поділимося своїми враженнями про неї.

Гра «Мікрофон»:

- На уроці я навчився ...

- Повторив такі геометричні фігури ...

- З’ясувала, що ...

- Пригадала формули ....

  Цікава хвилинка.   

     - Відкрийте наші геометричні скриньки. Оберіть одну фігурку із запропонованих фігур: круг, квадрат, трикутник, прямокутник.

     - Учитель зачитує характеристику учнів, які обрали ту чи іншу фігуру.

КРУГ. Доброзичливі; піклуються про інших, але дещо нерішучі;   

            балакучі; мають багато друзів.

КВАДРАТ. Охайні; робоче місце впорядковане; працелюбні;  

                     дотримуються правил та інструкцій.

ТРИКУТНИК. Сучасний зовнішній вигляд; прагнуть до лідерства,

                          влади; нетерплячі; люблять розваги.

ПРЯМОКУТНИК. Усім цікавляться; збуджені; уникають конфліктів;

                                схильні до втрати речей; повсякчас знаходять      

                                нових друзів.

VI. ОЦІНЮВАННЯ

Дуже ви були старанні,

Отже, всі ви – учні гарні,

І за труд ваш на уроці,

Вам подякувати хочу!

І відразу ж у журнал,

Всім поставлю вищій бал

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Математика.

- Повторити формули для обчислення площі прямокутника і квадрата.

Трудове навчання.

- Зробіть палетку (квадрат зі стороною 10см).

 

 - Урок закінчено. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку