Захист проекту з геометрії у 8 класі на тему "Чотирикутники"

Про матеріал

Конспект уроку з геометрії у 8-А класі на тему "Чотирикутники". Тип уроку - урок-проект.

Підготовка до захисту - 7 занять за стандартною методикою. Останній урок - захист проекту учнями.

Перегляд файлу

НОВОМОСКОВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

ЧЕРКАСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І – ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

Урок – проект

 

Чотирикутники.

 

 

 

8 клас

 

 

 

 

 

 

 

Черненко Ірина Олександрівна,

учитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Тема. Чотирикутники.

Мета. 1. Узагальнити і систематизувати знання учнів про властивості

               чотирикутників, закріпити навички використання їх до

               розв’язування задач.

            2. Продемонструвати впровадження проектного методу на

                уроках математики.

            3. Розвивати творче мислення, інтерес до математики.

            4. Учити цінувати думки та працю інших, етики та культури спілкування

Тип.  Урок – проект.

Обладнання: екран-плазма, ноутбук, презентації учнів, креслярське приладдя, портрети видатних математиків, робочі аркуші учнів, листки самооцінювання

План роботи над проектом:

  1. Етап  підготовки

Визначення теми, мети і завдань проекту, об’єкта дослідження; обговорення методу проекту;  формування мікрогруп учнів, вибір лідера, доведення критеріїв оцінювання виступів та презентацій

  1. Етап планування

Визначення джерел інформації, способів збирання і аналізу інформації; формування уявлень про бажані результати; встановлення форми звіту; розподіл завдань між членами мікрогруп.

  1. Дослідження

Збір  інформації, формування гіпотез; спостереження, визначення напрямків роботи, виконання безпосередніх завдань.

  1. Обробка результатів

Аналіз інформації, формулювання висновків.

  1. Захист проекту

Вибір форми звіту, його підготовка; захист проекту учнями, колективне обговорення і самооцінка. Оцінка роботи учнів проекту. Оцінка вчителя.

Захист проекту

І. Орієнтація.

Слово вчителя: Ми завершили вивчення теми «Чотирикутники». Сьогодні маємо узагальнити і систематизувати вивчене, навчитися використовувати знання в незвичних і несподіваних ситуаціях.

Епіграфом до нашого уроку буде висловлювання Б. Паскаля:

«Серед рівних розумом людей за однакових умов переважає той, хто знає геометрію».

Блез Паскаль

Історична довідка. Блез Паскаль - французький математики, фізик, філософ. Був цілеспрямованою та рішучою людиною у бажанні займатись улюбленою справою. У дитинстві займався математикою попри заборону батьків. За допомогою дерев'яних паличок  довів всю Евклідову геометрію. Від нього сховали всі підручники з математики, а він винайшов свою термінологію.

ІІ. Мотивація діяльності.

Тож ваші знання та вміння їх застосовувати стануть в нагоді при розв'язуванні практичних задач .

Кожна мікрогрупа вибрала конкретне завдання. Ми встановили  порядок виступів, виходячи з логіки вивчення теми, склали план роботи.

  • Означення вибраного чотирикутника;
  • Властивості вибраного чотирикутника;
  • Історична довідка;
  • Де зустрічається в житті, науці та техніці ;
  • Розв’язування  задач.

ІІІ. Цілепокладання.

 - Чого ми очікуємо від нашого уроку? Насамперед щоб було корисно і цікаво .

Представники мікрогруп виступають з повідомленнями.

Вчитель пропонує задачі за готовими рисунками до кожного виступу.

Члени інших мікрогруп можуть задавати запитання чи доповнювати виступи.

Наприкінці уроку оцінимо роботу - лідери виставлять свої оцінки, а я - маю ще 4 бали - за участь у розв'язуванні задач, доповненнях.

ІV. Цілереалізація

І мікрогрупа - ПАРАЛЕЛОГРАМ

Виступ учнів, презентація - Фоміна, Федченко

 

Розумова атака (розв’язування задач за готовими рисунками)

  1. Сума двох кутів паралелограма дорівнює 168°. Знайти його кути.

Розв’язання.

Двома заданими кутами можуть бути тільки протилежні кути паралелограма, бо сума кутів, які прилягають до однієї сторони дорівнює 180°. Отже, ці кути по 168° : 2 = 84° (протилежні кути паралелограма рівні). Тоді кожен із решти кутів по 180° - 84° = 96°.

 

2. Як на місцевості виміряти відстань між точками А і В?

 

 

 

 А В

 

 

Розв’язання.  

Проводимо паралельні відрізки АС та ВD однакової довжини. За ознакою паралелограма отримаємо АВDС – паралелограм. За властивістю паралелограма АВ = DС. Вимірявши довжину відрізка DС отримаємо шукану довжину.

ІІ мікрогрупа - ПРЯМОКУТНИК

Виступ учнів, презентація  - Хомяков, Шевчук, Онищук, Салогуб, Щапов

Розумова атака

1. Дано: ABCD – прямокутник; АВ = ВЕ.

    Знайти: ВАЕ.                                                    

                                                                                                       

 

 

                                                                                                      

 

Розв’язання.

В Δ АВЕ В = 90°(як один з кутів прямокутника). АВ = ВЕ, отже Δ АВЕ – рівнобедрений з основою  АЕ. А = Е як кути при основі рівнобедреного трикутника, в сумі вони мають 90° як гострі кути прямокутного трикутника. Значить, А = Е = 45°,ВАЕ = 45°.

 

 

Задача 2. Практичне завдання. Дослідницька задача

Довести, що спортзал школи має форму прямокутника. ( Учні доводять біля дошки)

 

ІІІ мікрогрупа - РОМБ.

Виступ учнів, презентація - Дерегус, Польшин, Цимбала, Кляцкін

Розумова атака (розв’язування  задач).

Задача 1. Кути ромба відносяться як 1:2, а менша діагональ дорівнює 15 см. Знайдіть периметр ромба.

Розв’язання.

Нехай k коефіцієнт пропорційності, тоді кути ромба 1 k, 2 k, 1 k, 2 k (протилежні кути ромба рівні). Їх сума 360°. Отже k = 60°, а кути ромба  60°, 120°, 60°, 120°.

Менша діагональ ромба ділить його на два рівносторонніх трикутника (гострий кут трикутника 60° і інші два по 60°, бо діагональ ділить тупий кут 120° на рівні частини). Значить сторона ромба дорівнює меншій діагоналі ромба а саме 15 см. Периметр ромба 4·15 см = 60 см.

 

ІV мікрогрупа - КВАДРАТ.

Виступи учнів, презентація - Ткачук, Гальченко, Тимченко, Демиденко, Пилипенко

Розумова атака (розв’язування задач).

Задача 1. Як агроному, не виміряючи кутів чотирикутної земельної ділянки, пересвідчиться, що вона квадратна?

Розв’язання.

Мають бути рівні діагоналі і рівні сторони.

Задача 2.

Відстань від точки перетину діагоналей квадрата до однієї із його сторін дорівнює 12 см. Знайдіть периметр квадрата.

Розв'язання. ОА = 1/2 сторони квадрата. Отже,      = 24 см. Р = 4х24=96 см.

 

V мікрогрупа - ТРАПЕЦІЯ.

Виступи учнів, презентація - Грицаєнко, Рябко, Прохорова, Таран, Міхєєва

Задача. У рівнобічній трапеції з основами 8 та 20 см проведена висота       .

Знайдіть довжину відрізків

Розв'язання. АК= (20-8):2 = 6 см; КD= (20+8):2 = 14 см.

                                                                                                                                        

У ході виступів учні задають уточнюючі запитання, проводиться корекція виступів.

V. Рефлексійно-оцінний.

Підсумок уроку: інтерактивна  вправа "Вгадай, хто я?"

 

1. Я маю менше ніж  5, але більше ніж 3 сторони.

2. Я - чотирикутник, усі сторони якого рівні.

3. Мої діагоналі рівні і точкою перетину діляться навпіл.

4. Мої діагоналі перпендикулярні.

5. Мої протилежні сторони попарно паралельні.

6. Моя діагональ ділить мене на 2 рівних трикутники.

7. Усі мої кути прямі.

 

РЕФЛЕКСІЯ

Картинки по запросу картинки смайлов     ТЕПЕР   Я   ЗНАЮ_____________________________________

 

Похожее изображениеМЕНЕ    ЗДИВУВАЛО ________________________________________

 

Похожее изображениеПохожее изображениеМЕНІ СЛІД  ЗАПАМ'ЯТАТИ__________________________

 

Оцінювання виступів, презентацій.

  1. Виставлення лідерами груп оцінок (у балах) учням в рейтинговій таблиці.

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Оцінка роботи класу і окремих учнів учителем.
  2. Усвідомлення ситуації досягнення мети, переживання ситуації успіху.

 

 

 

 Домашнє завдання:

 

група А - Придумати ребус на тему «Чотирикутники».

група Б - Скласти прикладну задачу  на тему «Чотирикутники».

 

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПРОЕКТУ

Картинки по запросу вислови про геометрію українських вчених

Критерії оцінювання виконаного проекту-

 Аргументованість вибору теми, обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту й значущість виконаної роботи.-

 Обсяг і повнота розробок, виконання ухвалених етапів проектування, самостійність, закінченість, підготовленість до сприйняття проекту іншими людьми, матеріальне втілення проекту.- Аргументованість пропонованих рішень, підходів, висновків, повнота бібліографії, цитування.-

Рівень творчості, оригінальність теми, підходів, знайдених рішень, пропонованих аргументів; оригінальність матеріального втілення й представлення проекту.-

 Якість записування: оформлення, відповідність стандартним вимогам, рубрикація й структура тексту, якість ескізів, схем, рисунків; якість і повнота рецензій.

Критерії оцінювання захисту виконаного проекту :         

- Якість доповіді: композиція, повнота представлення роботи, підходів, результатів; аргументованість, переконливість і переконаність.-

 Обсяг і глибина знань з теми (або предмета), ерудиція, предметні зв'язки.-

Педагогічна орієнтація: культура мови, манера, використання наочних засобів, відчуття часу, імпровізаційний початок, утримання уваги аудиторії.- 

Відповіді на запитання: повнота, аргументованість, переконливість і переконаність, дружелюбність, прагнення використати відповіді для успішного розкриття теми та сильних сторін проекту.-

Ділові й вольові якості доповідача: відповідальне ставлення, прагнення досягнути високих результатів, готовність до дискусії, здатність працювати з перевантаженням, доброзичливість, контактність.

 

 

 

ЛИСТОК  САМООЦІНЮВАННЯ

ПАРАЛЕЛОГРАМ

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

Фоміна Юлія

 

 

 

2

Федченко Євгенія

 

 

 

3

 

 

 

 

Підготовка і оформлення звіту - від 0 до 4 балів

Участь у захисті проекту - від 0 до 4 балів

 

 

ЛИСТОК  САМООЦІНЮВАННЯ

ПРЯМОКУТНИК

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

Хомяков

 

 

 

2

Шевчук

 

 

 

3

Онищук

 

 

 

4

Салогуб

 

 

 

5

Щапов

 

 

 

Підготовка і оформлення звіту - від 0 до 4 балів

Участь у захисті проекту - від 0 до 4 балів

 

 

 

ЛИСТОК  САМООЦІНЮВАННЯ

РОМБ

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

Дерегус

 

 

 

2

Польшин

 

 

 

3

Цимбала

 

 

 

4

Кляцкін

 

 

 

Підготовка і оформлення звіту - від 0 до 4 балів

Участь у захисті проекту - від 0 до 4 балів

 

 

ЛИСТОК  САМООЦІНЮВАННЯ

КВАДРАТ

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

Ткачук

 

 

 

2

Гальченко

 

 

 

3

Тимченко

 

 

 

4

Демиденко

 

 

 

5

Пилипенко

 

 

 

Підготовка і оформлення звіту - від 0 до 4 балів

Участь у захисті проекту - від 0 до 4 балів

 

 

 

 

 

 

ЛИСТОК  САМООЦІНЮВАННЯ

ТРАПЕЦІЯ

№ з/п

Прізвище, ім’я учня

Підготовка і оформлення звіту

Участь у захисті проекту

Кількість балів

1

Грицаєнко

 

 

 

2

Рябко

 

 

 

3

Прохорова

 

 

 

4

Таран

 

 

 

5

Міхєєва

 

 

 

6

 

 

 

 

Підготовка і оформлення звіту - від 0 до 4 балів

Участь у захисті проекту - від 0 до 4 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка вчителя

І група

Паралелограм

 

Оцінка

Фоміна Юля

 

Федченко Євгенія

 

ІІ група

Прямокутник

 

Хомяков Влад

 

Шевчук Андрій

 

Онищук Ірина

 

Салогуб Богдан

 

Щапов Олександр

 

ІІІ група

Квадрат

 

 

Ткачук Валерія

 

Гальченко Максим

 

Тимченко Дар'я

 

Демиденко Маргарита

 

Пилипенко Наталія

 

ІV група

Ромб

 

 

Дерегус Єгор

 

Польшин Олександр

 

Цимбала Олег

 

Кляцкін Давид

 

V група

Трапеція

 

 

Грицаєнко Ольга

 

Рябко Анна

 

Прохорова Уляна

 

Таран Анастасія

 

Міхєєва Валерія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

  1. Пехота О.М., Кіктенок А.З. та ін.. Освітні технології. – К.; АСК, 2001.
  2. Гузеев В.В. Планирование результатов образования и образовательная технология. – М : Народное образование, 2000.
  3. Бабенко С.П. Усі уроки геометрії. 8 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 352 с. – (Серія «12 – річна школа»)
  4. Нелін Є.П. Геометрія в таблицях: Навчальний посібник для учнів старших класів. – Х.: Світ дитинства, 1997.
  5.  Геометрія : підруч. Для 8 кл. загальноосвіт. Навч.закл. / М.І. Бурда, Н.А.Тарасенкова. – К.: Зодіак – ЕКО, 2008. – 240 с.: іл..

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку