Формувати уявлення про зону степів, клімат степу, водні ресурси, рослинний і тваринний світ. Розвивати логічне мислення, уміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.
Природні зони - ділянки суші, які отримують однакову кількість сонячного тепла, опадів і мають однакові погодні умови, рослинний і тваринний світ.
Мішані ліси, лісостеп і степ
|
Весна |
Літо |
Осінь |
Зима |
Мішані ліси
|
прохолодна |
Тепле, вологе |
дощова |
Сніжна, не дуже холодна, з відлигами |
Лісостеп |
тепла, дощова |
Тепле, сухе |
Прохолодна, дощова |
Помірно холодна, сніжна |
Степ |
рання, суха |
Довге, сонячне, жарке |
Тепла, дощова |
Коротка, холодна, малосніжна |
|
Мішані ліси |
Лісостеп
|
Степ |
Весна |
прохолодна |
тепла, дощова |
рання, суха |
Літо |
Тепле, вологе |
Тепле, сухе |
Довге,сонячне, жарке |
Осінь |
дощова |
Прохолодна, дощова |
Тепла, дощова |
Зима |
Сніжна, не дуже холодна, з відлигами |
Помірно холодна, сніжна |
Коротка, холодна, малосніжна |
Назви тварини степів
Сайгак Коник Куріпка Дрофа
Миша полівка Тигр Ведмідь Олень
Назви рослини степів
Типчак Піонія Ковила Тюльпан
Суниця Сосна Ліщина Черемха
Новокиївська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІ ступеня
Херсонської обласної ради
Конспект бінарного уроку з географії та природи
у 7 класі на тему
Зона степу та його природа.
Розробила:
Багінська Тамара Анатоліївна,
вчитель-дефектолог
Мета: формувати уявлення про зону степів, клімат степу, водні ресурси, рослинний і тваринний світ. Розвивати логічне мислення, уміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.
Обладнання: карта природних зон України, краєвиди степу, зони лісів, мішаних лісів, таблиці із зображенням рослин і тварин степу, роздавальні картки.
Тип уроку: бінарний (природознавство, географія).
Хід уроку.
І. Організація класу.
Вчитель географії.
Створення емоційно-психологічного настрою.
Усі сідайте тихо, діти,
Домовляймось – не шуміти,
Закінчилася перерва,
Пролунав дзвінок,
А тепер усі швиденько
Налаштуйтесь на урок.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Запитання до учнів.
(Тому, що тут ліси змішані, тобто ростуть листяні і хвойні дерева).
Покажіть на карті.
Відповіді коментуються.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«На цій місцевості немає ні швидкоплинних річок, ні високих гір, ні непрохідних лісів. Зате є рівнина і простір до самого горизонту. Особливо гарно тут навесні. Ось уявіть собі: яскраві, духмяні квіти, величезне блакитне шатро неба, безмежний простір і лагідний, теплий вітер, що вільно гуляє від горизонту до горизонту. Але не тільки весна, а й пекуче літнє сонце, і снігові заметілі взимку, і навіть осіння негода, все подобається людям, які живуть тут.»
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розглянемо клімат степової зони. Користуючись підручником географії §42 стор.86 заповнимо таблицю « Клімат степової зони»
Клімат степової зони
|
Весна |
Літо |
Осінь |
Зима |
Степ |
рання, суха |
Довге, сонячне, жарке |
Тепла, дощова |
Коротка, холодна, малосніжна |
Висновок: найжаркіший і найсухіший клімат в степовій зоні. Опадів дуже мало, через це бувають суховії та пилові бурі.
Фізкультхвилинка Гра « Як зберегти природу?»
(Всі встають і роблять те, що скаже вчитель.)
- Якщо ти не збираєш великих букетів, сплесни у долоні над головою.
- якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі, на березі річки – тупни ногою.
- якщо ти хочеш більше знати про природу навколо тебе, то підніми руку.
- якщо ти підібрав приблудне кошеня, собачку, або допоміг іншим чином якійсь тварині - простягни руку вперед.
- якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, все живе – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки.
- Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, ми будемо єдині у прагнені зберегти нашу природу.
Вчитель природи.
Прийом «Асоціативний кущ»
1-й учень.
Колись природа була недоторканною. Пройшли роки, у людей з’явилися поля і ферми, заводи і тепле житло, машини і багато іншого, озброївшись могутньою технікою, люди знищували ліси, висушували болота, розорювали поля.
2-й учень.
Не стало рослин, не стало чим живитися тваринам, де будувати житло, де ховатись. Це і є причиною зникнення багатьох видів рослин і тварин. А деяких залишилося дуже мало.
(Висить Червона книга України). Створена Червона книга України.
1-й учень.
Прошу послухати відомості про Червону книгу України.
Червона книга створена в 1980 році.
2-й учень.
Червоною її назвали тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи.
3-й учень.
В Червону книгу вчені занесли
Світ неповторний та чудовий,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
4-й учень.
Отже, до Червоної книги України занесені рослини і тварини, що охороняються законом, їх не можна знищувати.
(Покажіть їх на карті).
Це буде нагадувати всім, що природа наш дім, а ми його жителі і не будемо руйнувати багатство нашого дому.
V. Підсумок уроку.
Запитання до учнів.
1. Що вивчали ми сьогодні на уроці?
2. Що називається зоною степів?
3. Покажіть на карті степову зону.
4. Робота по індивідуальним карткам. (І група називає тварин степової зони, а ІІ група - рослин).
- Ми розглянули зону степів. Дивлячись на ці малюнки, хочеться сказати:
Яка широчінь тут і привілля!
Куди не глянь – полів роздолля.
На південь від смуги лісів
Лежить килим з трав, кольорів.
Тут простір вітрам і птахам
Гризунам, вовкам, лисицям.
Тут суховії люблять співати
А зветься це – степ.
VІ. Оцінювання учнів.
VІІ. Домашнє завдання.
Підручник географії §42 стор.86-88.
Завдання по картках прочитати і виконати.
1
Зона степу
1. Степ – це… а) безкрає поле;
б) невелика рівнина, вкрита лісом;
в) безкрая рівнина, вкрита трав'янистою рослинністю
2. Степова зона розміщена … а) у північній частині материка;
б) у східній частині материка;
в) південній частині материка;
3. Клімат в степу… а) жаркий і вологий
б) жаркий і сухий
в) холодний і сухий
4. Вибери тільки тварин степів: а) пінгвін;
б) сайгак;
в) ведмідь;
г) гадюка степова;
д) коник ;
е) миша полівка;
ж) тушканчик.
Зона степу
1. Степ – це… а) безкрає поле;
б) невелика рівнина, вкрита лісом;
в) безкрая рівнина, вкрита трав'янистою рослинністю
2. Степова зона розміщена … а) у північній частині материка;
б) у східній частині материка;
в) південній частині материка;
3. Клімат в степу… а) жаркий і вологий
б) жаркий і сухий
в) холодний і сухий
4. Вибери тільки тварин степів: а) пінгвін;
б) сайгак;
в) ведмідь;
г) гадюка степова;
д) коник ;
е) миша полівка;
ж) тушканчик.