Бінарний урок у 2 класі (українська мова, інформатика) Тема. Повторення та систематизація вивченого про звуки, слово, речення, текст. Комп’ютерна підтримка уроку української мови.

Про матеріал
Допоможе вдосконалити вміння добирати протилежні за значенням прикметники, будувати речення за графічними схемами, визначати головні члени речення, редагувати текст; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння управляти курсором на екрані за допомогою мишки; відкривати – закривати програми; виховувати повагу до народу-творця.
Перегляд файлу

Бінарний урок у 2 класі

(українська мова, інформатика)

Тема. Повторення та систематизація вивченого про звуки, слово, речення, текст. Комп’ютерна підтримка уроку української мови.

Мета. Вдосконалювати вміння добирати протилежні за значенням прикметники, будувати речення за графічними схемами, визначати головні члени речення, редагувати текст; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння управляти курсором на екрані за допомогою мишки; відкривати – закривати програми; виховувати повагу до народу-творця.

Обладнання: комп’ютери, малюнок із зображенням Незнайка, малюнок поїзда; карта-схема подорож; графічні схеми речень; презентація до уроку.

Хід уроку.

I. Організація класу.

 

От і все, дзвенить дзвінок.

В гості йде до нас урок.

Радо ми його вітаєм,

Працювати починаєм.

(слайд 1)

Вчитель укр мови. Сьогодні урок у нас трішки не звичайний. По – перше, у нас на уроці присутні гості. По – друге, це буде не звичайний урок української мови, на якому ми повторимо вивчений матеріал про звуки, слово, речення, текст.

Вчитель інформатики. А ще й урок інформатики, на якому користуючись програмою «Сходинки до інформатики», за допомогою комп’ютерних ігор, ви перевірите свої знання з української мови.

 Створення емоційно-сприятливого клімату в класі. (слайд 2)

Вчитель укр мови. - Як сказано у Святому письмі «На початку було слово». Отже і ми розпочнемо свій урок зі слова. Це слово є абстрактним поняттям. Відчуття, які воно передає впливають на здоров’я людини, самопочуття. Що це за слово ?

Так це слово «настрій». А щоб у вас був гарний настрій день починайте з посмішки.

 

І як тільки день настане,

То тихенько до віконця,

Піднесіть свої долоньки

Під промінчик ніжний сонця.

Привітайтесь між собою

Рідні, друзі «З добрим ранком!»

А щоб день минув не марно,

З усіма поводьтесь гарно!

 

Нехай цей вірш стане запорукою вашого доброго настрою на весь урок. Покажіть той смайлик, який відповідає вашому настрою зараз.

 

II. Актуалізація опорних знань. (слайд 3)

Девіз уроку: «Гарно, дружно працювати,

Мову рідну добре знати!

Інформатику любити

І з комп’ютером дружити»

1. Розповідь учителя.

Вчитель укр мови.  - Любі діти, сьогодні до нас на урок завітав гість. Він пропонує нам вирушити в подорож до чарівного замку, в якому є чарівна кімната, де нас чекає сюрприз. А який сюрприз ви дізнаєтесь, коли потрапите до цього замку. Чи згодні ви вирушити в подорож?

- (відповідь дітей)

 

2.Ознайомлення з картою подорожі. (слайд 4)

Вчитель інформатики. - Подивіться, який на нас чекає довгий, але цікавий маршрут.

(1 станція «Повторення», 2 станція «Каліграфічна», 3 станція «Словникова», 4 станція «Відпочинок», 5 станція «Фонетична», 6 станція «Народна мудрість», 7 станція «Антоніми», 8 станція «Чарівний замок»)

 

III. Застосування отриманих знань.

Станція «Повторення» (слайд 5-6)

Вчитель укр мови. Щоб подолати цей шлях, нам знадобляться міцні знання та вміння працювати в парах. Давайте повторимо той матеріал, який ми вивчали раніше.

1. Гра «Продовжи речення»

- Речення складається зі … (слів)

- Перше слово в реченні пишеться … (з великої букви)

- Речення виражає … (закінчену думку)

- В кінці питального речення ставиться … (знак питання)

- Розповідне речення … (про щось розповідає або повідомляє)

- Слова, які відповідають на питання хто? або що ? означають … (назви предметів)

- Слова, які називають ознаки предметів, відповідають на питання… (який? яка? яке? які?)

 

Вчитель інформатики…

 

Станція «Каліграфічна» (слайд 7)

Вчитель укр мови. - Діти, що ж за гість прийшов до нас на урок, хто він ви дізнаєтесь, коли запишите хвилинку каліграфії. Тож давайте розкриємо зошити й запишемо число, класна робота.

 

2. Хвилинка каліграфії

Нн    Не  ко  зн  ай  Незнайко

 

3. Робота над словами, визначеними програмою для запам’ятовування.

Гра «Незнайко на містку» (Програма «Сходинки до інформатики»)

 

Станція «Словникова» (слайд 8)

Вчитель інформатики. - На нашому шляху є невеличка перешкода – місток. Щоб через нього перейти, треба знати, як правильно пишуться слова. Будьте уважними. Якщо ви припустилися помилки, ще раз подивіться, як необхідно писати це слово, запишіть його на аркуш паперу і запам’ятайте!

4. Хвилинка релаксації. (слайд 9)

Вчитель укр мови. Сядьте зручно, закрийте очі, розслабтесь. Дихайте довільно. Уявіть погідне, весняне небо.

Світить лагідно сонечко. Його промінчики пестять ваше обличчя. Повіває теплий, ніжний вітерець. Та ось на небі з’являється темна, дощова хмаринка, а он іще, іще одна. Вони закрили сонце. Повіяв сильний, холодний вітер. Раптом спалахнула блискавка, вдарив грім. Перші дощові краплини впали на землю, їх ставало дедалі більше, пішов рясний дощ. Так само зненацька, як і розпочався, він стих. Знову на небі заясніло сонечко, а його проміння відбилось у невеликих калюжках-озерцях. Вдихніть на повні груди. Відчуваєте яке чисте і свіже повітря. Прислухайтесь, як весело співають пташки, радіючи сонечку. Але нам час на урок. Відкриваємо очі. З посмішкою та любов’ю дивимось на весь світ.

 

5. Розвиток зв’язного мовлення.

 

Станція «Мовленнєва»

- Розгорніть підручник на сторінці 155. Вправа 416. Прочитайте речення і складіть з них текст. Доберіть заголовок. Відшукайте речення, що відповідає графічній схемі і запишіть його у зошит.

 

                                 _______       _______       _______       __       _______.

 

6. Визначення головних членів речення(слайд 10)

 

  • Підкресліть в цьому реченні головні члени речення: підмет та присудок.
  • Що означає слово «краплини»? (назву предмета).
  • Знайдіть у реченні слово, яке відповідає на питання які? (важкі)

 

Станція «Відпочинок» (слайд 11)

 

7. Фізкульт хвилинка.

 

8. Звуковий аналіз слів, робота в парах.

 

Станція «Фонетична». (слайд 12)

Гра «незвичайний поїзд». (Програма «Сходинки до інформатики»)

 

Вчитель інформатики.

  • Незнайко пропонує нам продовжити подорож на одному з видів транспорту. А на якому саме ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:

Маленькі будиночки по рейках біжать.

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (поїзд)

(Вчитель прикріплює на карту – схему зображення поїзда)

  • Гра «Чистий аркуш».
  • Але у нас тільки один вагончик для машиніста. Щоб зібрати цілий потяг, необхідно правильно визначити кількість голосних та приголосних звуків у словах, які ви прочитаєте на вагончиках. Кожне слово записуйте на аркуші паперу.

 

9. Робота над прислів’ями. Визначення слів – антонімів.

 

Станція «Народна мудрість» (слайд 13)

 

Вчитель укр мови.

 

  • Прочитайте речення, яке ви списали з вагончиків поїзда. Що це за речення ? (Це прислів’я )
  • Що таке прислів’я ? (Прислів’я – це короткі, часто віршовані вислови повчального змісту).
  • Хто створив прислів’я ? (Народ)
  • До якого жанру належать прислів’я ? (До усної народної творчості)
  • Так, багата і різноманітна творчість нашого народу. Світ захоплюється піснями, коломийками, ліричними хороводами. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний  світ казок, легенд, вчать, як на світі жити прислів’я та приказки.

 

Станція «Антоніми» (слайд 14)

  • Прочитайте на картках що лежать у вас на партах прислів’я. підкресліть слова, які називають ознаки предмета.
  • Прочитайте ці слова. Яке вони мають значення ? (Протилежне значення)
  • Як називають слова, які мають протилежні значення ? (Антоніми)
  • Запишіть прислів’я, яке повчає нас бути працелюбними.

 

IV. Підсумок уроку.

 

Станція «Чарівний замок» (слайд 15)

 

1. Гра «Чарівник»

 

  • Ось ми і дісталися з вами чарівного замку. Що це за замок ? Так, це школа. А оскільки ви навчаєтесь в цьому замку уже два роки, то ви теж можете творити дива. Зараз перевіримо чи зможете ви чарувати. Вам треба «оживити» предмети, утворивши від іменника, який відповідає на питання  що? спільнокореневі слова іменники які відповідають на питання хто?

Банк - … (банкір)

Київ - … (киянин)

Космос - … (космонавт)

Комбайн -… (комбайнер)

Бібліотека -… (бібліотекар)

 

2. Домашнє завдання

 

У нашому замку є чарівна кімната. Це – бібліотека. А чарівна вона тому, що в ній зберігається безліч книг з оповіданнями, казками, віршами, легендами. Саме в бібліотеці ви візьмете книги з усної народної творчості з яких випишете по три прислів’я з антонімами. Це і буде ваше домашнє завдання.

 

3. Підсумок уроку. Оцінювання.

 

 Подивіться в записи у своїх зошитах. Хто писав старанно, чисто ?

Незнайко, який слідкував за вами і разом з вами вчився, хоче подякувати вам і відзначити тих учнів, у яких робота в зошитах є зразковою (вчитель роздає нагороди «За охайну роботу в зошитах»).

 Чи сподобався вам урок ?

 Що найбільше сподобалось ?

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Н. Сидорова «Розвивальні творчі вправи на уроках» «Початкова школа» №5, 2015 рік
  2. С. Шавернева «Використання інноваційних технологій в початковій школі» «Початкова школа» №3, 2016 рік,
  3. Резніченко Н.І. українська мова в іграх, казках, подорожах, - Харків: Вид. група «Основа» 2008 рік.
  4. Інтернет ресурси.
doc
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку