План-конспект уроку, проведеного у 2 класі
Херсонського НВК №8
вчитель: Жукова Олена Сергіївна
Дата: 24.02.2020
Навчальний предмет: українська мова і музичне мистецтво
Тема: Магія нот і букв
Мета: розкрити схожість нот і букв; повторити назви і положення нот на нотному стані; повторити поняття "буква" і "звук"; розвивати увагу, музичний слух, ініціативність, самостійність, вміння працювати в команді, навички самооцінювання; виховувати поважне ставлення до музичної культури і української мови; розвивати вміння знаходити спільні риси між різними науками, предметами в цілому.
Тип уроку:інтегрований урок
Обладнання:кулька, музичні інструменти, кулі для дихальних вправ, бейджі, зображення нот і букв, картки на парти з назвою групи, промінчики, індивідуальні картки, набір для звукової схеми, надруковані слова, нотний стан і нотки, ребуси, зображення музичних інструментів, картки ритмічних малюнків, монетка, коло самооцінювання.
І.Організація класу
-Добрий день вам,діти!(розспівка разом з дітьми)
-Діти, давайте поглянемо на цей малюнок. Чого тут не вистачає? Давайте зараз прикріпимо промінці навкруги сонечка. Цими промінчиками ми подаруємо тепло всім довкола! Сідайте на місця.
-Давайте поглянемо на дошку! Які зображення ми можемо виділити? (ноти і букви).Де ви ще можете спостерігати подібне зображення?(бейджики, стіл). Ви розділились на 2 групки за позначеннями на бейджах:1 група-нотки, 2 група-букви.
ІІ.Повідомлення теми і мети
-Сьогодні ми з вами завітаємо в магічну країну нот і букв. На нашому уроці ми простежимо, що існує тісний зв'язок між цими множинами.
ІІІ.Актуалізація опорних знань
-А давайте згадаємо як називається хатинка,де живуть нотки?(нотний стан). А в якій хатинці живуть букви?(алфавіт). Уважно прослухайте умову першого завдання.
ІV.Основна частина
Гра "Веселі нотки"
-Кожна групка отримує 1 ребус. Кожен учасник із групи повинен написати цю відгадку на картці у завданні під №1. Коли вся групка написала слово в картку, ви піднімаєте руки(запис ребусу).
-Зараз я продемонструю вам подальшу роботу. За приклад я беру слово донечка. Яка нотка заховалась в слові?(до). Я кріплю нотку на нотний стан. Один з учасників називає слово,нотку і кріпить її на місце. (нотки-гречка,букви-квасоля).
-Продовжуємо працювати з цими двома словами. Один з учасників виходить до дошки і робить звукову схему слова,використовуючи позначки.(робота учнів біля дошки).
Гра "Луна"
-Пропоную вам пограти в гру, яка називається "Луна". Подивіться на дошку. На ній зображені різні музичні інструменти. Скільки їх? Називаємо(гітара,барабан, скрипка,контрабас,арфа,рояль). На ваших картках є завдання №2. Там записані назви цих інструментів. Ірина Василівна заспівує назви інструментів, а ви їх повторюєте і визначаєте наголос у поданих словах.
Назви музичних інструментів: Гітáра, барабáн, скрúпка, контрабáс, áрфа, рояль.
-Група "Нотки" розміщує під своїм знаком інструменти, які мають 2 склади(скрипка,рояль,арфа), а "Букви" під свій знак чіпляють малюнки з інструментами, що мають в назві 3 склади.
Дихальна вправа
-Давайте з вами трішки відпочинемо і відновимо дихання. Для цього пропоную виконати ось таку цікаву вправу.
Створення ритмічного малюнку за допомогою муз.інструментів
-Давайте разом з вами створимо ритмічні малюнки за схемами. Ті-це короткий звук, та-довгий. Пропоную вам послухати ритмічний малюнок до першої схеми.(ритмічні малюнки за допомогою муз.інструментів)
Гра "Орел і Решка"
-Наостанок ми з вами пограємо в гру "Орел і решка". Я даю монетку. Той, хто отримує її, підкудує копієчку і виконує певне завдання. Якщо випадає орел, необхідно відгадати за звуком муз.інструмент та показати як на ньому грають, якщо випадає решка, то треба розібрати назву інструменту за кількістю букв і звуків в слову.
ОРЕЛ |
РЕШКА |
ГІТАРА |
РОЯЛЬ |
БАРАБАН |
СКРИПКА |
СКРИПКА |
АРФА |
РОЯЛЬ |
КОНТРАБАС |
V.Підсумок уроку. Рефлексія
-У підсумок ми можемо сказати, що в країні Нот і букв живуть такі різні,але й вельми схожі мешканці.
- Давайте ж у підсумку проговоримо те, чим схожі ці дві групки.(місце розміщення і те, що вони позначають)
- Виставіть за допомогою прищіпок оцінку, яка відповідає вашій роботі на уроці. Дякую вам за урок.