Бінарний урок.Узагальнення теми"Дієслово"+Картина К.Білокур "Богданівські яблука"

Про матеріал

Розробка конспекту бінарного уроку для 7класу з ілюстрацією картини відомої художниці Катерини Білокур.

Перегляд файлу

                         "Богданівські яблука"

 

 

http://ditky.info/apic4/apples.jpg

Тема. Узагальнення вивченого з теми «Дієслово»

Мета:Узагальнити знання про дієслово,його граматичні ознаки,вміти розпізнавати дієслова серед інших частин мови, розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідного краю, естетичне сприймання   навколишнього, зацікавленість життям славетних українців.

Обладнання: репродукція картини К. Білокур "Богданівські яблука", картки для роботи в групах, текст вірша А.Малишка «Яблука»,відеоролик про осінь.

                                                         Хід уроку.

 І.Організаційний момент.
Актуалізація опорних знань
            1. Гра "Вилучи зайве"

Яблуня, дуб,липа,верба,клен,береза.(зайве слово яблуня-це фруктове дерево)

- Де ростуть фруктові дерева?(в саду)

           

  2.Перегляд відео «Пані Осінь» Бесіда про викликанні почуття,емоції після перегляду відео.

 

ІІ.Повідомлення теми,мети,завдань уроку.                                                                                                                          

    Уявіть, що ви прийшли в сад.

    Які звуки можна почути в саду?

    Які кольори можна побачити?

  3. Робота в групах

 Завдання для 1 групи: записати звуки саду використовуючи дієслова (щебет пташок, шарудіння трави, лопотіння листя, гупання падаючих яблук, капання  роси,  поскрипування обважнілих гілок, сюрчання коників.)

Завдання для 2-ї групи: записати, використовуючи безособові дієслова,що вказують на явища припроди (достигає, жовтіють,наливаються,дощить,опадає,холоднішає.)

  4. Розглядання – милування зображенням саду в різні пори року(вчитель пропонує учням розглянути ілюстраціі розташовані на дошці, на яких зображені яблука)

     Слово вчителя.

Саме такими садами милувалася художниця Катерина Білокур. Вона з раннього дитинства по-особливому сприймала красу навколишнього світу і дуже любила  малювати. Жила художниця в бідній сільській сім'ї, де бракувало коштів, щоб придбати  фарби. Катерина Білокур сама виготовляла фарби з природного матеріалу: бузини,  буряка, сажі, хвої. Нині її картини відомі всьому світові. Вони зачаровують вже не одне   покоління    глядачів, тому що Катерина Білокур народилася в 1900 році і її творчість припадає на початок ХХ століття.
            5. Ознайомлення з картиною К. Білокур" Богданівські яблука"

  - Як ви гадаєте, чому саме таку назву дістала ця картина?

  5. Метод "Прес"

*   Я вважаю…

*   Тому, що…

*   Отже…

             6. Поетична сторінка

Читання вірша А. Малишка" Яблука"

Я люблю, як буває осінню

Пахне яблуками у хаті.

Он лежать вони повні просині,

Повні сонця, немов на святі;

Крутобокі і вітром точені,

На весілля десь приурочені,

Повисають на гільце зрубане

І самі бубонять, як бубони…

Звуться зорями і ранетами,

Повні пахощів, соком гожі,

Доспівали попід планетами,

І планети на них же схожі.

Мились росами десь під тучею,

В землю падали в добрім літі,

І ставала земля пахучою,

Ніби яблуко на орбіті…

3.4.Бесіда за змістом вірша

- Чи перегукуються слова з вірша А. Малишка з картиною К. Білокур?

- Як саме?

 

6. Робота на картках .У тексті вірша знайти дієслова,визначити час,рід,вид,спосіб дієслів.

 

7. Гра " Котись, котись, яблучко"

Вчитель ставить запитання. Відповідає учень, який отримав яблуко і ставить своє запитання, передаючи яблуко в інші руки.

    Зразки запитань:

-          Що таке дієслово?

-          Як змінюються дієслова?

-          Скільки дієвідмін має дієслово?

-          Недоконаний вид дієслова відповідає на питання?

-          Назвіть способи дієслів

-          Безособові дієслова-це…

-          Яку роль відіграють дієслова у мові?

8. До скарбниці літературного слова. Читання уривка з твору  Олеся Гончара "Яблука на стовпцях"

             Дядько Роман викохав садок. І в садку в нього справжні дива. На одній гілці яблуко сніжно- біле,а на сусідній золотаве або червонощоке, мов циганка. Визирають яблука з-поміж листя, сміються до сонця, наливаються, спіють.

            На Спаса дядько Роман виходить із двору з великим тугим вузлом і йде польовою доріжкою. Зупиняється біля межового стовпчика і шугає рукою в загадковий свій вузол. Звідти з'являється яблуко. Та яке! Червонощоке, свіже, велике, просто мов сонце вранішнє. Барву дала йому природа – під цвіт зорі. А пахне як! Духмянощами сонця й землі дихає на нас.

 

- Які слова допомогли вам уявити яблука вирощені в саду дядька Романа?

9. Робота в групах

        Завдання для

1-ї групи: дібрати епітети

Яблука (які?) … за кольором (рожеві,  червонобокі,  золотисті, жовтогарячі, білорожеві)

                             за розміром і формою (круглі, продовгуваті, великі)

                             за смаком і запахом (медові, солодкі, духмяні, соковиті)

        Завдання для 2-ї групи: дібрати дієслова

 Яблука (що роблять?) … (сміються, наливаються, сяють, визирають, пишаються, спіють,         світяться, лежать, летять, красуються, милують око)

Вчитель пропонує прослухати відгуки про картину К.Білокур.

«Переді мною зображення картини відомої української художниці -- Катерини Білокур "Богданівські яблука". Одразу ця картина надихає на мрійництво, чомусь, мені вона нагадує дитинство.
А й справді! Як солодко, коли тебе пригощають такими соковитими яблуками, які ніби заграють до тебе. Вони унікальні, бо мають червоні цяточки. На картині яблука зображені на ковдрі, а навколо квітнуть дерева та пташки. Весна! Світ оживає, він благоденствує та пахне, як соковиті богданівські яблука.»

***                                                                                                                                                                                         

« На картині Катерини Білокур зображені доспілі яблука. Вони налиті соком, немов справжні. Виглядають дуже гарними та смачними. Хочеться попробувати їх. Яблука лежать на заквітчаній бабусиній хустині. Бабуся назбирала їх для онуків. А дає ті плоди мати-природа. Її весняний квітучий сад.»

                                                                                         

 

Підсумок уроку:Відомий письменник та драматург Бернард Шоу казав: «Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко,то якщо ми обміняємося цими яблуками,то в кожного залишиться по яблуку.А якщо ви маєте ідею і я маю ідею,то обмінюючись цими ідеями,кожен матиме дві ідеї»

Сьогодні на уроці ми плідно попрацювали,обмінювалися ідеями,думками,повторили відомості про частину мови-дієслово,вдосконалили вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови,розглянули картину відомої художниці-Катерини Білокур,поринули у чудову атмосферу щедрої осені.

  ІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

   Домашнє завдання:

Написати твір –мініатюру на тему: «Пані Осінь»

 

docx
Додав(-ла)
Данилюк Олена
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
3 вересня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку