Розробка конспекту бінарного уроку для 7класу з ілюстрацією картини відомої художниці Катерини Білокур.
"Богданівські яблука" …
|
|
Тема. Узагальнення вивченого з теми «Дієслово» Мета:Узагальнити знання про дієслово,його граматичні ознаки,вміти розпізнавати дієслова серед інших частин мови, розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас, виховувати любов до рідного краю, естетичне сприймання навколишнього, зацікавленість життям славетних українців. Обладнання: репродукція картини К. Білокур "Богданівські яблука", картки для роботи в групах, текст вірша А.Малишка «Яблука»,відеоролик про осінь. Хід уроку.
І.Організаційний момент. Яблуня, дуб,липа,верба,клен,береза.(зайве слово яблуня-це фруктове дерево) - Де ростуть фруктові дерева?(в саду)
2.Перегляд відео «Пані Осінь» Бесіда про викликанні почуття,емоції після перегляду відео.
ІІ.Повідомлення теми,мети,завдань уроку. Уявіть, що ви прийшли в сад. Які звуки можна почути в саду? Які кольори можна побачити? 3. Робота в групах Завдання для 1 групи: записати звуки саду використовуючи дієслова (щебет пташок, шарудіння трави, лопотіння листя, гупання падаючих яблук, капання роси, поскрипування обважнілих гілок, сюрчання коників.) Завдання для 2-ї групи: записати, використовуючи безособові дієслова,що вказують на явища припроди (достигає, жовтіють,наливаються,дощить,опадає,холоднішає.) 4. Розглядання – милування зображенням саду в різні пори року(вчитель пропонує учням розглянути ілюстраціі розташовані на дошці, на яких зображені яблука) Слово вчителя.
Саме такими садами милувалася художниця Катерина Білокур. Вона з раннього дитинства по-особливому сприймала красу навколишнього світу і дуже любила малювати. Жила художниця в бідній сільській сім'ї, де бракувало коштів, щоб придбати фарби. Катерина Білокур сама виготовляла фарби з природного матеріалу: бузини, буряка, сажі, хвої. Нині її картини відомі всьому світові. Вони зачаровують вже не одне покоління глядачів, тому що Катерина Білокур народилася в 1900 році і її творчість припадає на початок ХХ століття. - Як ви гадаєте, чому саме таку назву дістала ця картина? 5. Метод "Прес" * Я вважаю… * Тому, що… * Отже… 6. Поетична сторінка Читання вірша А. Малишка" Яблука" Я люблю, як буває осінню Пахне яблуками у хаті. Он лежать вони повні просині, Повні сонця, немов на святі; Крутобокі і вітром точені, На весілля десь приурочені, Повисають на гільце зрубане І самі бубонять, як бубони… Звуться зорями і ранетами, Повні пахощів, соком гожі, Доспівали попід планетами, І планети на них же схожі. Мились росами десь під тучею, В землю падали в добрім літі, І ставала земля пахучою, Ніби яблуко на орбіті… 3.4.Бесіда за змістом вірша - Чи перегукуються слова з вірша А. Малишка з картиною К. Білокур? - Як саме?
6. Робота на картках .У тексті вірша знайти дієслова,визначити час,рід,вид,спосіб дієслів.
7. Гра " Котись, котись, яблучко" Вчитель ставить запитання. Відповідає учень, який отримав яблуко і ставить своє запитання, передаючи яблуко в інші руки. Зразки запитань: - Що таке дієслово? - Як змінюються дієслова? - Скільки дієвідмін має дієслово? - Недоконаний вид дієслова відповідає на питання? - Назвіть способи дієслів - Безособові дієслова-це… - Яку роль відіграють дієслова у мові? 8. До скарбниці літературного слова. Читання уривка з твору Олеся Гончара "Яблука на стовпцях" Дядько Роман викохав садок. І в садку в нього справжні дива. На одній гілці яблуко сніжно- біле,а на сусідній золотаве або червонощоке, мов циганка. Визирають яблука з-поміж листя, сміються до сонця, наливаються, спіють. На Спаса дядько Роман виходить із двору з великим тугим вузлом і йде польовою доріжкою. Зупиняється біля межового стовпчика і шугає рукою в загадковий свій вузол. Звідти з'являється яблуко. Та яке! Червонощоке, свіже, велике, просто мов сонце вранішнє. Барву дала йому природа – під цвіт зорі. А пахне як! Духмянощами сонця й землі дихає на нас.
- Які слова допомогли вам уявити яблука вирощені в саду дядька Романа? 9. Робота в групах Завдання для 1-ї групи: дібрати епітети Яблука (які?) … за кольором (рожеві, червонобокі, золотисті, жовтогарячі, білорожеві) за розміром і формою (круглі, продовгуваті, великі) за смаком і запахом (медові, солодкі, духмяні, соковиті) Завдання для 2-ї групи: дібрати дієслова Яблука (що роблять?) … (сміються, наливаються, сяють, визирають, пишаються, спіють, світяться, лежать, летять, красуються, милують око) Вчитель пропонує прослухати відгуки про картину К.Білокур.
«Переді мною зображення картини відомої української художниці -- Катерини Білокур "Богданівські яблука". Одразу ця картина надихає на мрійництво, чомусь, мені вона нагадує дитинство. *** « На картині Катерини Білокур зображені доспілі яблука. Вони налиті соком, немов справжні. Виглядають дуже гарними та смачними. Хочеться попробувати їх. Яблука лежать на заквітчаній бабусиній хустині. Бабуся назбирала їх для онуків. А дає ті плоди мати-природа. Її весняний квітучий сад.»
Підсумок уроку:Відомий письменник та драматург Бернард Шоу казав: «Якщо ви маєте яблуко і я маю яблуко,то якщо ми обміняємося цими яблуками,то в кожного залишиться по яблуку.А якщо ви маєте ідею і я маю ідею,то обмінюючись цими ідеями,кожен матиме дві ідеї» Сьогодні на уроці ми плідно попрацювали,обмінювалися ідеями,думками,повторили відомості про частину мови-дієслово,вдосконалили вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови,розглянули картину відомої художниці-Катерини Білокур,поринули у чудову атмосферу щедрої осені. ІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці. Домашнє завдання: Написати твір –мініатюру на тему: «Пані Осінь» |