Тема. Твір-роздум на тему «Щире слово, добре діло душу й серце обігріло»
Мета. Навчати складати зв’язану розповідь на задану тему.
Розвивати уміння і навички формувати і формулювати думки.
Прищеплювати любов до рідної мови, почуття доброго ставлення до оточуючих.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
Обладнання: картки з висловлюваннями про мову, прислів’ями та приказками, пам’ятка «Як бути добрим», проектор.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Метод «Мікрофон»
Шановне панство, сьогодні ми проводимо соціологічне опитування на тему: «Що таке добро?». Будь ласка, що з цього приводу думає ви?
ІІ. Оголошення теми уроку (слайд 1)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 2)
Добра справа сама себе хвалить
Приказка
Як ви розумієте зміст приказки?
Ми обрали такий епіграф, адже мова на уроці піде про необхідність творити добро завжди і словом, і справою.
ІІІ. Підготовка до написання твору
Український народ здавна прагнув виховувати дітей в атмосфері добра і взаєморозуміння, любові до ближнього, повазі до старшого. Тому і складено багато прислів’їв та приказок на цю тему (слайд 3).
А які прислів’я і приказки, які вам говорили батьки про добро, пам’ятаєте ви?
А що необхідно, на вашу думку, робити, щоб бути добрим? Давайте разом складемо пам’ятку.
Отже, давайте підведемо підсумок нашої розмови:
ІV. Виконання творчої роботи, написання твору
V. Підведення підсумків уроку, оцінювання
Метод «Незакінчені речення»
Сьогодні на уроці я дізнався (-лась)...
Сьогодні на уроці я здобув (-ла) досвід…
VІ. Домашнє завдання. Пригадати фольклорні твори, у яких добро перемагає зло, зробити аналіз вчинків героїв.