Урок "Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках"

Про матеріал
Поглиблення знань про прикметники, вчити розпізнавати прикметники в реченні, вміти вимовляти та писати закінчення –ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках; вміти ставити питання, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

Клас:4-В

Вчитель: Лисяк Т.П.

Дата: 03.12.2022

Тема: Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках

Мета: поглибити знання про прикметники, вчити розпізнавати прикметники в реченні, вміти вимовляти та писати закінчення –ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках; вміти ставити питання, виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Цікаві дії на уроці

Пропоную я для вас.

Сядьте зручно, схаменіться,

Одне одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра “Продовж речення”

  • Ми вивчаємо частину мови........
  • Прикметник  - це частина мови, яка називає....... та відповідає на питання......
  • У реченні прикметник зв’язаний з .........
  • Прикметник стоїть завжди у тому ж роді, числі та відмінку, що .........
  • Початкова форма прикметника  - це .........

2. Робота зі “Стіною слів”

  • Складання речень зі словами: Ла Томатіна, сієста, бій курантів.
  • Пригадайте, про яку країну ми можемо розповісти за допомогою цих слів?

3. Наші передбачення:

  • Як ви думаєте, що будемо вчити сьогодні?
  • У яку країну здійснимо віртуальну подорож?
  • Що ви очікуєте від уроку?
  • Що треба робити, щоб ваші очікування здійснилися?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над прикметниками, будемо вчитися відмінювати прикметники жіночого роду в давальному і місцевому відмінках.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в парах за вправою 1,2 на с.70

  • Прочитайте завдання до вправи 1,виконайте завдання, скориставшись правилом

 

  • Зробіть висновок, хто правильно записав словосполучення.
  •  Виконайте вправу 2, попередньо обговоріть складені речення.

 

2. Робота за вправою 3 на с. 70:

  • колективний аналіз завдання;
  • усний добір варіантів прикметників;
  • самостійне виконання вправи — записати три речення на вибір.

3. Робота з медіа — текстом за вправою 4, 5 с.70

  • прочитайте текст, визначте, у якій країні побувала Родзинка;
  • виконайте завдання до вправи 5 с.71
  • самоперевірка

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Творче списування

 Утворіть словосполучення та запишіть.

— Визначте відмінок і рід прикметників.

Якій? цікав... (екскурсія).

На якій? на зелен... (трава).

Якій? літн... (відпустка).

Якій? чудов... (країна).

На якій? на турецьк... (земля)

2. Гра “Добери прикметник”

— Кожне слово в рядках цієї гірки — прикметник м’якої групи.

1. Один з основних кольорів сонячного спектра. (Синій)

2. Антонім до слова пізній. (Ранній)

3. Спільнокореневий прикметник від іменника осінь. (Осінній)

4. Такий, що стосується освіти. (Освітній)

5. Антонім до слова минулий. (Майбутній)

6. Той, що міститься всередині чогось. (Внутрішній)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Що нового дізналися про відмінювання прикметників?

- У яку країну здійснили віртуальну подорож?

— Чи справдились ваші очікування від уроку?

— Оцініть свою роботу цеглинками lego:

  • я працював добре — зелена;
  • мені є ще над чим працювати — жовта;
  • мені було важко, доведеться ще попрацювати над цією темою — червона.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 9 (с. 71); вивчити правило (с. 70).

 

 

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 липня 2022
Переглядів
1752
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку