Бінарний урок з музичного та образотворчого мистецтва 7 клас

Про матеріал

Бінарний урок з музичного та образотворчого мистецтва, проведений у 7 класі. Може бути проведений як відкритий урок. Проводиться двома вчителями. Допомагає цілісному сприйняттю світу. Сприяє розумінню взаємозв,зку різних видів мистецтва.

Перегляд файлу

Бінарний урок

з музичного та образотворчого мистецтва

7 клас

Тема. Море у творчості митців

 

Тип уроку. Бінарний урок засвоєння нових знань.

 

Мета. Ознайомити учнів із творчістю композитора М.А.Римського-Корсакова та художника-мариніста І.К. Айвазовського; розглянути взаємопроникнення видів мистецтва:поезії, музики, живопису; поглибити знання про види та жанри музичного та образотворчого мистецтва, особливості художньо-образної мови в музиці та у візуальному мистецтві; розвивати образне, логічне, просторове мислення, вміння сприймати, розрізняти та аналізувати музичні і живописні твори; розвивати творчу уяву, вокально-хорові навички, уміння «бачити музику», «чути картину»; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, уміння уважно слухати музику, прищеплювати любов до мистецтва.

 

Обладнання. Портрети М.А. Римського-Корсакова, І.К. Айвазовського, Т.Г. Шевченка, Лесі Українки; репродукції картин, індивідуальні таблиці «Засоби музичної виразності», «Характер музики», роздатковий матеріал «Крапельки», таблиці з запитаннями, ноутбук, відео проектор, презентація «М. А. Римський-Корсаков», відеоролик «Океан-море синє», олівці, фломастери, заготовки для роботи, полиця для виставки робіт.

 

Матеріал для сприймання.

М.А. Римський-Корсаков. Увертюра до опери «Садко» «Океан –море синє».

Картини І. К. Айвазовського «Дев,ятий вал.»,  «Створення світу»,…

 

Матеріал для виконання.

Музика К. Ібряєва, слова В. Мураделі. Пісня «Шкільний корабель».

 

 

Хід уроку

 

І.Організація класу.

 

  1. Музичне вітання.

 

       Добрий день Вам ,добрий день

       В світі музики фантазій і пісень.

       Добрим будь!Щирим будь!

       І з мистецтвом у дивну путь!

 

 

 

1.

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

 

  1. Вступне слово вчителів

 

 Вчитель  ОТМ    - Усі види мистецтва по-своєму прекрасні. Аїхнє   взаємопроникнення взагалі робить чудеса.

 

Вчитель ММ   - Слово, звук та зображення разом переносять у казковий світ фантазії, де можна «Побачити музику»…

 

Вчитель ОТМ   … та «почути картину».

Вчитель ММ   - Сьогодні ми з вами вирушаємо у світ природи, що оточує нас, є неповторним творцем прекрасного.

 

2.Евристична бесіда.

 

   Вчитель ОТМ  - Пригадайте, як називається жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи?

                                                             (Пейзаж)

  • Перед вами репродукції картин відомих художників. Які ви знаєте види пейзажів ?

     (Сільський, міський, гірський, морський).

 

Знімаємо репродукції, які діти назвали, крім морських.

 Відкривається тема уроку.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Повідомлення теми уроку.

 

  Вчитель ММ. Зачитує тему уроку. МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ.

 

                           Діти записують дату і тему у зошит з музичного мистецтва.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Вчитель ОТМ  (Вказуючи на морські пейзажі)

  • Море – це велична стихія, яка складається з безлічі маленьких  крапельок. Декілька з них потрапили і до нас на урок.
  •  

  Вчитель ММ  - Зараз ми виконаємо невеличку вправу-сюрприз.

                            Підніміть, будь ласка одну руку.  Розкрийте долоню, не стискайте кулачок. Цим ви покажете, що відкриті до сприйняття того, що почуєте. Закрийте очі.

 

2.

 

Вчитель ОТМ  - Ми покладемо на ваші долоні сюрприз, а ви прикрийте його другою долонею і подумки промовляйте:

        «Я буду дуже уважний сьогодні і збережу в серці все, що почую».

 (Діти хором повторюють фразу.

 Вчителі роздають крапельки з висловом.)

Вчитель ММ  - А тепер відкрий те очі і прочитайте, що там написано.

       (Хором читають: «Мистецтво вічне.»)

  • Чи згодні ви з цим висловлюванням? Доведіть свою думку.

 

  1. Викладення нового матеріалу.

 

Розповідь про І.К. Айвазовського.

Вчитель ОТМ – Одним з найвидатніших художників, що писали морські пейзажі був Іван Костянтинович Айвазовський.

  (Вчитель вивішує портрет Айвазовського.)

  • Уточніть , будь ласка, як називаються художники, що створювали морські пейзажі?

                (Мариністи)

        Усі найяскравіші спогади художника були пов,язані з морем. Мабуть тому він усе життя зображував його, вважаючи своїм справжнім другом.

І.К. Айвазовський написав приблизно 6000 картин, головним героєм яких було море.

Погляньте на картини художника і пригадайте, яке буває море?

 

     (Тривожне, бурхливе,таємниче, ласкаве, спокійне, грізне, ніжне.)

 

 Послухайте, як описала море Леся Українка у своїй поезії:

 

(Читають учні) (Вчитель вивішує портрет Лесі Українки.)

 

Тиша в морі…Ледве-ледве

Колихає море хвилі,

Не колишуться од вітру

На човнах вітрила білі.

 

- До якого морського пейзажу підходять ці рядки?

 

А Тарас Шевченко писав: 

 

   (Вивішується портрет Т. Шевченка)

 

Чорна хмара з-за лиману небо,

сонце криє,

Синє море звірюкою

То стогне, то виє…

 

  • А ці рядки, до якого пейзажу підходять?

 

3

 

Вчитель ММ. – Море приваблювало не лише художників і поетів, а також     композиторів. Цікаві картини моря зображував французький композитор Клод Дебюсі, неповторний опис сонця і моря створив  видатний австрійський композитор В. Моцарт.

 

Розповідь про М. А. Римського-Корсакова

 

     Морські пейзажі характерні для творчості видатного російського композитор Миколи Андрійовича Римського-Корсакова, твір якого ми будемо сьогодні розглядати.

(Демонстрація презентації «М.А. Римський-Косаков»)

Слайд №1

Римський-Корсаков народився у російському місті Тихвині,  у сім, ї , в якій любили музику і розумілися на ній. Але крім музики хлопчик дуже любив море, тому у підлітковому віці його віддали на навчання до Петербурзького морського кадетського корпусу.

Слайд №2,№3

Закінчивши навчальний заклад, Микола Андрійович здійснив навколосвітню подорож на кораблі, як військовий офіцер. Після повернення з плавання він вирішує присвятити себе музичній діяльності.

Слайд №4

Він плідно працював як композитор, але море постійно було присутнім в його творчості, майже у всіх його казкових операх, які він створив у досить поважному віці, коли йому було за 50.

Слайд №5

Недарма Римського-Корсакова називають «Айвазовським у музиці».

 Перед Вами ескізи  декорацій до найвідоміших опер: «Казка про царя Салтана», «Шахерезада», «Казка про золотого півника»,  «Садко», увертюру до якої ми будемо сьогодні слухати.

 

  1. Слухання музики
    1. Вступна бесіда перед слуханням.

- Які види мистецтва поєднані в опері як вершині музично-драматургічного мистецтва?

-  Як називається літературний текст опери?

- Як називається оркестровий вступ до опери?

 

2) Слухання твору.

Зараз ми послухаємо увертюру до опери «Садко», що має назву «Океан-море синє»

(Показ назви твору. Запис у зошит.)

Показ ролика. Слухання музики.

 

3) Аналіз прослуханого твору.

- Як називається твір, що ми прослухали?

 

4.

- Хто автор цього твору?Що вам допомогло в сприйнятті твору?

 

- Чи однаковою була музика протягом слухання?

 

- За допомогою яких виражальних засобів композитор створив картину   моря? Вам може допомогти опорна схема, що лежить у кожного на парті.

 

(Діти називають. Вчитель показує таблицю «Засоби музичної виразності»

)

 

4) Практична робота по аналізу твора.

 

а) Засоби музичної виразності.

 А зараз ми проведемо практичну роботу. Перегорніть, будь ласка свої крапельки-сюрпризи. У кожного з вас записано музичний термін, який допоможе нам провести аналіз музичного твору.

 

(Вчитель перевертає табличку зворотною стороною, на якій перелічені групи виражальних засобів музики: темп, тембр, динаміка, штрихи.

Показує по черзі на  групу засобів. Учні, на чиїх блакитних крапельках записано відповідні виражальні засоби , виходять до дошки.

Хором зачитуємо музичні терміни. Діти сідають.)

б)Характеристика музики.

Показ таблички «Характер музики».

(Вчитель перевертає табличку, на зворотньому боці якої записана структура твору. По черзі показує на частини твору, а учні на чиїх синіх крапельках записано відповідну характеристику, що підходить саме до цієї частини твору, виходять до дошки. Зачитуються підряд всі характеристики.)

 

5. Порівняння характеристики увертюри з морськими пейзажами  дітей.

 

Вчитель ОТМ – До якого малюнку підходить характеристика…?

 

(Діти обирають малюнки і сідають на місця.)

 

ІV Практична робота з образотворчого мистецтва.

                          «Малювання парусника».

 Вчитель ОТМ

  1. Постановка задачі.
  2. Демонстрація зразка.
  3. Інструктаж щодо виконання роботи.
  4. Практична робота учнів.

 

(Звучить музика «Океан-море синє»)

 

Відеоряд. Слайд  №19 з презентації «І.К. Айвазовський»

 

5.

 

  1. Виставка готових робіт учнів.

          (Учні виставляють свої роботи на виставочну полицю.)

  1. Оцінювання робіт.

 

 

 

V Підсумок уроку.

 

  1. Виконаня пісні «Шкільний корабель»

       Сл. К. Ібряєва Муз. В. Мураделі.

  1. Підсумкова бесіда.

    Вчитель ОТМ

  • Як ви вважаєте, чи  розкрита тема нашого уроку?
  • У творчості яких митців ми побачили , або почули образ моря?

 

  1. Бліц–опитування.

   (Вчителі задають питання по-черзі, показуючи їх на картках.

Відповіді записано на зворотньому боці кожної картки із запитанням.

Вчителі вивішують картки з відповідями на дошку одну біля одної.)

  1.  

    - Як називають художника, який зображує море?

                                (Мариніст)

   - Вступом до якого музичного жанру був твір, який ми слухали на уроці?

                                     (Оперного)

         -  Як називається  літературний текст опери?

                                      (Лібрето)

         -  Як називається найбільша водна стихія, а також увертюра, яку ми слухали?

                                      кеан)

         -  Як називається найвідоміша картина І.К. Айвазовського?

                                      Дев,ятий вал»)

         -  Яка нота найдовша за тривалістю?

                                      (Ціла)

         -  Назвіть ім,я художника-мариніста, про якого ми говорили на уроці?

                                      (Іван)

Вчитель ММ  - А тепер прочитайте слово, яке утворилось від перших літер

                            Кожної відповіді.

 

 

М  О  Л  О  Д  Ц  І

 

ВчительОТМ  - Ви дійсно молодці.

Вчитель ММ  - Ми дякуємо вам за урок.

 

 

 

6.

 

 

Мирнопільська

 загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

  Бінарний урок

з музичного та образотворчого

 мистецтва, проведений у

7 класі

«Море

 у творчості митців»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Вчитель образотворчого мистецтва       Черненко В.Ф.

                                Вчитель музичного  мистецтва        Зубкова Н.Ю.   

 

 

 

 

2014-2015 н.р.

doc
Додано
5 травня 2018
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку