Бінарний урок з української мови та літератури і математики «Серцевина математичної точності та логічної витонченості мови» 8 клас

Про матеріал
Мета: Українська мова Навчальна:систематизувати теоретичні знання про другорядні члени речення; удосконалювати вміння знаходити в реченні означення, додатки та обставини; визначати стилістичну роль їх у мовленні, зокрема художньому; Розвивальна:розвивати творчі вміння поширювати речення другорядними членами речення відповідно до комунікативного завдання; Виховна:виховувати позитивне ставлення до усної народної творчості, до творчості Остапа Вишні.
Перегляд файлу

 

Бінарний урок

з української мови та літератури і математики

 «Серцевина математичної точності та логічної витонченості мови»

8 клас

Мета:

Українська мова

Навчальна:систематизувати теоретичні знання про другорядні члени речення; удосконалювати вміння знаходити в реченні означення, додатки та обставини; визначати стилістичну роль їх у мовленні, зокрема художньому;

Розвивальна:розвивати творчі вміння поширювати речення другорядними членами речення відповідно до комунікативного завдання;

Виховна:виховувати позитивне ставлення до усної народної творчості, до творчості Остапа Вишні

(математика)

 Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення раціональних дробів»; удосконалити вміння застосовувати алгоритм множення і ділення , піднесення до степеня  раціональних виразів при розв'язуванні вправ;

 Розвивальна: формувати вміння аналізувати, контролювати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; сприяти самовихованню прагнення до вдосконалення результатів діяльності та попереджати помилки через неувагу;

 Виховна: виховувати у учнів інтерес до математики, створення позитивного емоційного фону на уроці.

Обладнання: дошка, проектор, ноутбук, презентація, підручник, роздатковий матеріал, тестові завдання, картки, інтерактивна дошка, картка самооцінювання, робочий зошит.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок

Інтерактивні методи: робота в парах, робота в групах, мікрофон, метод «Рюкзак».

 

Епіграф:

 Усміхайтесь!

 Я знаю! Я можу! Я вмію!

Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційна підготовка учнів до роботи на уроці

Учитель математики:

Привітання з учнями. Бажаю вам бути позитивними: тут і зараз;

Точними, адже точність – це ввічливість королів;

Толерантними, бо толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе;

Зібраними , тому що найдорогоцінніше, що в нас є – це час. Розпочнімо урок з гарним настроєм і отримаємо  від нього задоволення і гарні результати.

Учитель мови:

Тож посміхніться, адже за твердженням психологів, коли людина усміхається, їй легшає на душі. Нехай в такому позитивному настрої промине наш урок. І згадалося, що найбільше до людей посміхався гуморист Остап Вишня.

13 листопада,  Україна відзначає 130-річницю з дня народження Павла Губенка, який відомий під псевдонімомОстапа Вишні.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Учитель математики:На цьому уроці ми закріпимо знання основних алгоритмів множення раціональних дробів, ділення раціональних дробів, та їх перетворення.

Учитель мови: Ми з вами ознайомилися з другорядними членами речення, які роблять наше мовлення більш образним. Сьогодні ми повторимо й підведемо підсумки вивченого ( слайди   презентації), зупинившись на трьох зупинках: Я знаю! Я вмію! Я можу!

Звертаю увагу учнів на картинку зелених вишеньок портрет письменника, який посміхається. У кінці уроку ми прикріпимо на наші недозрілі плоди червоні вишеньки (роздані кожній групі).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель математики:Пригадаємо відомий вам вислів Остапа Вишні «Недобереш – погано, перебереш – ще гірше. Треба, щоб було «саме враз». Тож давайте ми з вами пригадаємо все про раціональні дроби.Фронтальне опитування за запитаннями: Гра «знайди пару» (інтерактивна дошка знайди паруhttps://learningapps.org/display?v=p54utmd6c19 )

1. Сформулюйте означення раціонального виразу.

2. Що називають раціональним дробом?

3. Сформулюйте основну властивість раціональних дробів

4. Як виконують множення дробів?

5. Як піднести дріб до степеня?

6. Сформулюйте правило ділення раціональних дробів?

Учитель мови: Перше слово, яке промовляє дитя – це навіть не «мама», «баба», «киця», а «абу». Що воно хотіло сказати? А потім лексичний запас поширюється. І щоб розповісти, яким те було дитинство недостатньо тільки головних членів речення. У чому ж секрет захоплюючої розповіді? Що потрібно знати і вміти?(вчитель, посміхаючись опитує учнів, які передають усмішку-питання наступному).

Фронтальне опитування.

  1. Які члени речення, окрім головних ви знаєте?
  2. На які питання відповідає обставина?
  3. Назвіть   види обставин
  4. На які питання відповідають додатки?
  5. Які додатки бувають?
  6. Що таке прикладка?
  7. На які питання відповідає означення?
  8. Які бувають означення?

Учитель математики: Отже, ми повторили теоретичний матеріал, тому розгорніть, будь ласка, зошити , запишіть число класна робота для застосування правил на практиці.

ІV. Систематизація теоретичних відомостей із теми

Учитель мови: Тож попрацюємо у групах: «Усмішка, Позитив, Дружба». Протягом уроку крокуватимемо зупинками.І першазупинка - Я знаю! – слайд

Учитель математики: Розв'язавши наступні завдання(під номером 1)виотримаєте справжнєім'я Остапа Вишні. Діти обирають з групи експерта який виходить до дошки і записує розв'язані завдання.

  1. ·   2)    3) ·    5)   6) 6x ·  7) 5a 
  1. ·     10) ·   11) 12)

 

Л

П

Г

Б

О

А

В

О

У

К

Н

Е

 

Отож, ви отримали відповідь: ПАВЛО ГУБЕНКО

Учитель мови: ( під номером 2)Доповніть відомості про гумориста, використовуючи другорядні члени речення ( ключові слова) . …… Крокуємо далі. Наступна зупинка ІІ зупинка - Я вмію! – слайд

V. Виконаннясистемидослідницькихвправ і завданьузагальнювального характеру.

Учитель математики: (під номером 3) Робота на дошці. У наступномузавданні з математики потрібно піднести дріб до степеня, отримані відповіді будуть ключем до завдання з української мови.

  1.     2)       3)       4)      5)       6)   

 

 

 

 

 

 

Дру го  ряд  ні чле  ни ( завдання надруковане на аркуші паперу, а з іншої сторонни сполучення літер).

Учитель мови:( завдання на інтерактивнійдошці)

  1. Дослідження – відновлення. Відновіть народні вислови, дібравши продовження їх із другого стовпчика. Додаток 2.

З'ясуйте, якимидругорядними членами поширеніречення

  1. Добре здоровому                      вчити хворого.
  2. Здоровий злидар                     щасливіший  від хворого багача.
  3. До старості баба на базар ходила,            а здоров'я так і не купила.
  4. Веселий сміх –                            здоров'я
  5. Тримай голову в холоді, черево в прохолоді, ноги в теплі, житимешдовго на землі.
  6. Хто красно говорить, громаду на гачок ловить.

- Яке з речень є непоширеним.

- Яке з цихприслів'їв є ключовимвідповідно до теми нашого уроку?Чому? З чим у вас асоціюєтьсясміх?

Учитель математики:А зараз на нас чекає остання - ІІІ зупинка - Я вмію! ( слайд

У вас на партах по два конверти з пазлами. Вам потрібно поділити дроби, обравши правильну відповідь, отримаєте малюноки із гуморесок Остапа Вишні:

1)    2)     3)    4) 5)   6)

Учитель мови: ( під номером 4) А зараз погляньте на завданняпід номером 4, у якомупредставленіназвигуморесокписьменника.

Лінгвостилістичний експеримент (за творами Остапа Вишні) Додаток 4.

Прочитайте текст. Доведіть, що він належить до художнього стилю. Перечитайте текст удруге, вилучивши всі другорядні члени речення. Зробіть висновок: яку роль відіграють означення, додатки та обставини у мовленні.

І. Завдання. Прочитайте текст. Доведіть, що він належить до художнього стилю. Перечитайте текст удруге, вилучивши всі другорядні члени. Зробіть висновок: яку роль відіграють означення, додатки та обставини в мовленні.

 

Солов’яча яєчня

Вишня Остап

 

Як лізвін через перелаз, зачепився за сучок і впав. Падаючи, закрив, щоб не подряпати лице руками. А в руках — яєчка. Яєчка побились, вимастилиСлавкові і лице, і носа, і вуха, і сорочку.

Ніс — жовтий, вуха — жовті, сорочка — жовта. І тече все, і капає. І сльози в ньоготечуть та з жовткомперемішуються...

 

 

ІІ. Завдання. Прочитайте текст. Доведіть, що він належить до художнього стилю. Перечитайте текст удруге, вилучивши всі другорядні члени. Зробіть висновок: яку роль відіграють означення, додатки та обставини в мовленні.

 

Сом

Вишня Остап

Ви були коли-небудь на річці на Осколі, що течеХарківщиноюнашою аж у річкуПівнічнийДонець? Не були? Побувайте!

... Заплаварічки Осколу, де він у цьомумісцірозбивається на кілька нешироких рукавів, заросла густими очеретами, кугою, верболозом і густою, зеленою соковитою травою. Як увійдеш, картуза не видко! Шумитьзаплава в травні та в червні...

Поміж очеретами та верболозом сила-силеннаневеличкихозеречок, вкритих густою зеленою ряскою, лататтям з жовтогарячимиквітками-горнятами на довжелезнихзелених батогах!

ІІІ. Завдання. Прочитайте текст. Доведіть, що він належить до художнього стилю. Перечитайте текст удруге, вилучивши всі другорядні члени. Зробіть висновок: яку роль відіграють означення, додатки та обставини в мовленні.

Дика гуска

Вишня Остап

 

А заполюватидикугуску не легко, бо вона в нас на Українідуже-дужерідко плодиться, а тільки перелітаєнавесні на північ, а восени — на південь, — отже, тільки ранньою весною й пізньоюосіннюможнапохвастатися, що:

— Та, — мовляв, — гусей там набив! Приходьте!

Говоримо ми це без ніякоїпихи, говоримо ми цеізскромністю, властивістю, як визнаєте, притаманною кожному спражньомумисливцеві.

Полювали ми з приятелем пізновосенидикі качки на річціОскіл, на Куп'янщині.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель математики: тестові завдання

Учитель мови: Виконати тест на відповідність. Додаток 5.

VІІ. Рефлексія.

Учитель математики: Ось і добігає кінця наш урок. Сьогодні всі гарно попрацювали, Остап Вишня, зважаючи на його посмішку, залишився задоволений.

Учитель мови: Метод мікрофон. ( мікрофон з музикою) Чи справдилися ваші очікування, визначені на початку уроку?

Учитель математики: Вишеньки. Метод «Рюкзак».

  •  У кожної групи на парті вишеньки, я впевнена, що за урок вони дозріли, напишіть, які зі знань, що здобули на уроці, візьмете із собою у життя? Прикріпляємо на наші недозрілі плоди на початку уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

 Математика Повторити теоретичні відомості §5,6, № 180, 185.

Написативласнуусмішку, використовуючи  ДЧР;

Або

  1. Написати есе« Веселий сміх-здоров’я»Або
  2. Написативласневисловлення : «Яку роль відіграютьозначення, додаток, обставина у мовленні».

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку