Бінарний урок з української мови та літератури "Свіча запалена від серця. Т.Шевченко - поет та художник."

Про матеріал
Бінарний урок з української мови і літератури на тему " Свіча запалена від серця. Т.Шевченко -поет та художник "
Перегляд файлу

Львівський навчально-виховний комплекс ім. В.Стуса

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний  нетрадиційний урок з української літератури та англійської мови на тему : «Свіча запалена від серця. Тарас Шевченко – поет і художник».

Урок – творчий звіт

у 7- А класі

 

 

 

Вчителі української літератури та

англійської мови

Пахолок. І.М.

Саламаха О.В.

 

 

 

 

 

Львів 2016

Бінарний  нетрадиційний урок з української літератури та англійської мови на тему : «Свіча запалена від серця. Тарас Шевченко – поет і художник».

Урок – творчий звіт

Мета уроку:

навчальна: поглибити знання про життєвий і творчий шлях Кобзаря; закріпити вивчений лексичний матеріал з англійської мови; підтримати навички говоріння; попрактикуватися в перекладі.

розвивальна: розвинути акторські навички, вміння виловлювати свої думки як на українській так і на англійській мові; зацікавити учнів творчістю Т. Шевченка, викликати цікавість до вивчення його творчості з метою глибше зрозуміти душу митця.

виховна: привити учням любов до рідної землі виховати здатність до співчуття, небайдужість до чужого горя , ознайомити з майстерністю Т. Шевченка.

Хід уроку

  1. Вступне слово вчителя та запис теми і плану уроку (5 хв.)

Ось і переглянуто останні сторінки дорогого всім вам «Кобзаря». Прийшов час вшанувати доземним уклоном людину, що серед безпросвітної суспільно темряви, цькування і розпинання живої вільної думки і слова сміливо запалила одиноку, але яскраву і невгасну свічу любові до «братів незрячих, гречкосіїв та безталанної матері України».

 Today we are going to research Taras Shevchenko’s life, how he managed to combine art and poetry, and to prove that Shevchenko as an artist and Shevchenko as a poet fought for independence of Ukraine, for the people.

 

  1. Очікування.(3 хв.) Учні записують свої очікування на англійській та українській мовах на аркушах паперу у формі листочка і , презентуючи їх, вклеюють на дошку.

 

  1. Вступне слово учениці.(1 хв.)

Ти свічку засвітив…… Світи!

Кинь світла свого в сутінки,

У темінь кинь.

Хай звідусюди злітаються сюди

Безсонні думи, як світань провісники.

Нехай вогнисто спалахнуть отут

Неспокоєм, словами правди зримими,

Та не погаснуть і не відійдуть

В безсонну ніч з опаленими крилами.

 

  1. Розминка англійською мовою.(4 хв.) Warming-up.

 Учні працюють в групах і записують слова, які асоціюються з життям та творчістю Тараса Шевченка. Потім лідери групи по-одному підходять до дошки і презентують свої думки.

 

Serf – because Shevchenko was a serf.

Humanity – Humanity is his debtor.

Enthusiastic are his works.

Violent was his anger to the rich.

Comfort was strange for him.

Heritage are is works for the Ukrainian people.

Etching was his style of work.

Noble was his personality.

Kobzar was his first book.

Opposition was his all life.

 

  1. Робота в групах.(4 хв.) Повторення біографії Тараса Шевченка.

Step1. Учні працюють в групах. Вони отримують завдання, яке полягає у дописуванні фактів з біографії Шевченка, яку учні вивчили на попередніх уроках.

Group 1.

  1. Taras Shevchenko was born……………
  2. When he was 14………………………..
  3. He heared different languages………….
  4. When Engekgardt noticed the boy’s skills in painting…………………..

Group 2.

  1. Shevchenko’s paintings impressed Bryullov and he …….
  2. Shevchenko entered……………………………………..
  3. In 1840 he published ……………………………………
  4. When he graduated from the Academy, he……………...

Group 3.

  1. Shevchenko was arrested and…………………………….
  2. He died in…………………………………………………
  3. Shevchenko’s works take an important part in……………

Step2. Учні читають відповіді по-черзі.

 

  1. Презентація досліджень літературознавців, мистецтвознавців і артистів.(22 хв)

Мистецтвознавець: Поезія і живопис…. Два великі світи……Дві одвічні грані божественного перевтілення людської душі. В них сонце і темінь, любов і ненависть, небесне і земне. За ними – творці генії, що запалювали дух. Вони завжди уявлялися людству із запаленими свічками. Тих духотворців давно нма, а їхні свічки горять і досі невмирущим спадком із найсвітліших почуттів. Серед них є і Шевченкова. Для нас вона найпомітніша, бо живе у ній особливої любові жар, невідкладний часові.

 

Літературознавець:В історії світової культури Т.Шевченко посідає особливе місце. Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним генієм, а й талантом художника, які ніколи не зраджували йому, навіть у години страждань і тяжко неволі.

 

Шевченко: Я добре знав, що живопис  -  моя майбутня професія, мій хліб насущний. І замість того, щоб вивчати її глибини, та ще й під керівництвом такого вчителя, я складав вірші, за які не мав ані гроша, які , врешті, позбавили мене волі. Самому тепер невіриться. Я з брудного горища, я, нікчемний хлопак, на крилах перелетів у чарівні зали академії художеств….. І що я робив? Важко подумати , я займався складанням малоросійських віршів… Перед його дивними творіннями я замислювався і виношував у серці свого сліпця Кобзаря і своїх кривавих Гйдамаків.

 

Teacher: You have learned a lot about Shevchenko’s life. Tell us some words how he became an artist and how he was ransomed.

 

Student 1. As for me,T. Shevchenko was more of an artist than a poet.

He began copying pictures when he was serving to his master. Among his first works there is a portrait of P. Enghelgardt, of an unknown woman, a set of sketches on historical themes. (presentation on the board)

 

Student 2. But the decisive point in his career was meeting Ivan Soshenko in Letnyy sad. The latter introduced him to the members of Ukrainian diaspora in St. etesburg. Shevchenko began attending the lessons of the Academy of Fine Art. Then he was introduced to the Ukrainian writer Yevhen Hrebinka .

 

Student 3. Taras’s talnt was admitted as an undoubtul fact and the plan o his ransom was worked out.  The famous arl Brullov painted the portrait of V. Zhukovskyy and with the money he collected in the lottery the talantad young man was ransomed from the landowner.

 

Мистецтвознавець: Це визнання самого  Шевченка для нас надзвичайно важливе: воно розкриває глибинний зв'язок і єдність двох видів мистецтва у його творчій свідомості………………………………..

 

Літературознавець: Але знову і знову наче всевладна стихія, душу завоювала поезія. Її тематична палітра являє нам людську кривду, героїчне минуле, красу природи України….(демонстрація картини «Катерина» на слайді).

 

Ктерина:  Не вернуся!

  В далекому краю,

  В чужу землю, чужі люди мене заховають,

  …………………………………………….

 

Мистецтвознавець: У живопис Шевченкова Катерина прийшла через 4 роки після написання поеми. До появи цієї картини (демонстрація) в українському мистецтві не було твору з таким гострим сюжетом. ……………………………………………………………………………

 

Шевченко:  Я намалював картину в цей час, як вона прощалась з москалем і верталась в село;…………………………………  .

 

Мистецтвознавець: Такого епізоду, який ліг в основу живописного полотна, у поемі немає, як немає і образу діда…………………………………………………………………… …

 

Шевченко: А завіщо Боже милий!

  За що світом нудить?

  Що зробила вона людям,

  Чого хотять люди?

  …………………

 

Катерина: Терпіла ,Тарасе, та сил більше не стало. Пішла зі світу у страшній розпуці, бо нічим не поправити долю мою гірку. …………………………………………………………………………………...

 

Мистецтвознавець: Митці усіх віків прагнули оспівати природу, як давала їм силу і натхнення. Раса українських земель завжди полонила душу Шевченка,……………………………………………………………..

 

 

  1. A song: «Садок вишневий коло хати». (5 хв)

Step1. Pre –listening stage. Pupils listen to the melody and try to guess what song it is.

The teacher pays pupils attention to the pronunciation of some words and their meaning. Pupils repeat after the teacher.

Bloom         - цвіт

Peasants    - селянин

Weary    - стомлений

Seep     - джерело

Heavens    - небеса

Nightingale    - соловей

Step2.  While-listening. Pupils are given the words of the song in English. They work in groups. Leaders of each group read the lines of the poem to the opposite groups. Pupils from group 1 should fill in the missing words, pupils from group 2 should put the sentences in the correct order and pupils from group 3 should listen and write the missing words.

Task for group 1. Listen and fill in the missing words

Fields, songs,  peasants, bloom, waits

Beside the hut the cherries are in _________,
And May bugs o'er them dance...The _________ from
The _______ return with weary seep...'Tis late...
The young maids as they go sing _____...At home
The tables have been laid, and supper ______.

(bloom, peasants, fields, songs, waits)

Task for group 2. Order the sentences in the correct order.

Duck slowly comes, the evening stars are out

A family at table sit without

The mother is impatient and about

To scold when lo! – a bird burst into song

The daughter serves , but seems to take too long

Task for group 3.  Write the missing words

The d___________ cloaks the heavens overhead...
Beside the hut her little ones to b_____
The m_______ puts, and then, afraid that they'll
Not s________, lies down nearby...
The w__________ seems dead;
All's still save for the maids and n___________.

(darkness, bed, mother, sleep, world, nightingale)

Step3. Post-listening. Checking – up. Pupils from each group read the answers.

 

Step4. Singing together. The pupils sing in the Ukrainian and the second part in English.

Beside the hut the cherries are in bloom,
And May bugs o'er them dance...The peasants from
The fields return with weary seep...'Tis late...
The young maids as they go sing songs...At home
The tables have been laid, and supper waits.
 

A family at table sit without

Duck slowly comes, the evening stars are out

The daughter serves , but seems to take too long

The mother is impatient and about

To scold when lo! – a bird burst into song.

 

The darkness cloaks the heavens overhead...
Beside the hut her little ones to bed
The mother puts, and then, afraid that they'll
Not sleep, lies down nearby...
The world seems dead;
All's still save for the maids and nightingale.
 

  1. Читиння  віршів українською та англійською мовами.

Учень  1 декламує вірш «Ой діброво темний гаю»

Учень 2 декламує вірш на англійській мові «The Dnieper river roars and roars».

The mighty Dnieper roars and bellows,
The wind in anger howls and raves,
Down to the ground it bends the willows,
And mountain-high lifts up the waves.

The pale-faced moon picked out this moment
To peek out from behind a cloud,
Like a canoe upon the ocean
It first tips up, and then dips down.
The cocks don’t crow to wake the morning,
There’s not as yet a sound of man,
The owls in glades call out their warnings,
And ash trees creak and creak again.

 

  1. Продовження презентації досліджень учнів.

 

 

Шувченко: Я хочу рисовать нашу Україну…… Я її нарисую в трьох книгах, в першій будуть види, чи то по красій своїй , чи то по історії прикметній,…………………………………………………………….

 

Мистецтвознавець: За тематикою пейзажні малюнки Тараса Шевченка можна поділити на три групи:……………………………(демонстрація картин «Селянська родина», «На пасіці», «Удовина хата», «У Києві», «Будинок І.Котляревського в Полтаві», «У В’юнищах», «Вознесенський собор у Переяславі», «Аскольдова могила»).

 

Мистецтвознавець: Однією з перлин української національної графіки є «Живописна Україна».  Це альбом офортів. …………………………………………………………….(демонстрація офортів «Видубецький монастир», «Старости», «Судна рада», «Дари в Чигирині»).

 

Student 3. Cruel prison didn’t kill Shevchenko’s desire to create: write poems and paint. In a handmade book he noted his verses and then continued painting. In March 1848 he received the box with the painting devices, paints and paper from A. Lyzohub. He was extremely happy .

 

Student 4. In May this year he went on an expedition to the Aral sea He created approximately hundreds of paintings – landscapes, portraits, scenes of life of ordinary people. His landscape painting of the coast in the future became of the scientific value. But in every picture we see the artist’s soul, which suffered in the foreign land. (демонстрація репродукцій «Крутий берег Аральського моря», «Шхуни біля форту Касарал»)

 

 Student 1. In Shevchebco’s paintings Ukraine is depicted not only through nature, rural landscape and rural life, but also through people. The artist could clearly depict the appearance of a person in all details, his or her soul, feelings and emotions and personality in general. We can admire these portraits. (демонстрація портретів  Петра 1, поміщниці Кейкуатової, Карла Брюлова та інших).

 

Student 2. There in the deportation among humiliation Shevchenko saw Ukraine not only in his memories. Among paintings of those time “The Parable of the Lost Son” impresses  a lot. The lords didn’t begrudge prison, punishment and humiliation. This painting was created with the grey and brown paint.(демонстрація серії «Притча пр. блудного сина», «Кара шпіцрутенами», «У в’язниці», «Під колодкою»)

 

Сценка  троє офіцерів і солдат Соболєв.

 

Student 5. I agree that painting was very important in Taras’s life but the investigation made by our group proves that his civic abilities were essential part of his life. Patriotism, devotion to his Motherland, love to the Ukrainian people are the main topics of his poems. Taras sacrificed everything  for the sake of his people.

Student 6. That’s true but the great difference was that these unusual heroes were taken from real life. The conflict is not between real and unreal, but it acquires social coloring.

 

(Двоє учнів запалюють свічки)

Холоне серцу. Свічка догора

Ламає руки доля не повінчана

На Україні ніч. Нема добра.

І він від серця знову свічку засвічує.

………………………………………

 

 

 

 

 

Student 7 recites the poem “My Tastement”

MY TESTAMENT

When I am dead, bury me

In my beloved Ukraine,

My tomb upon a grave mound high

Amid the spreading plain,

So that the fields, the boundless steppes,

The Dnipro's plunging shore

My eyes could see, my ears could hear

The mighty river roar.

When from Ukraine the Dnipro bears

Into the deep blue sea

The blood of foes ... then will I leave

These hills and fertile fields --

I'll leave them all and fly away

To the abode of God,

And then I'll pray ....

But till that dayI nothing know of God.

bury me, then rise ye up

And break your heavy chains

And water with the tyrants' blood

The freedom you have gained.

And in the great new family,

The family of the free,

With softly spoken, kindly word

Remember also me.

 

 

  1. Заключне слово вчителів.(1  хв.)

У ту хвилину, коли ви запалюєте свої крихітні свічечки від символічної Шевченкової, маємо всі разом подумати про її місце у нашому сьогоденні, у житті народу і кожного з нас.

 

I am sure that your expectations have proved. Taras Shevchenko managed to express his emotions and feelings about  his love to Ukraine in his works of art and poetry and I have just realized that  he is continuing  his and our war for independence of Ukraine.

  1.  Домашнє завдання. Описати одну з картин Т. Шевченка.
  2. Підсумок та оцінювання.(1 хв.)

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2021
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку