Біоадекватний урок "Хліб на столі - щастя на землі"

Про матеріал
Біоадекватний урок з літературного читання для учнів 2 класу. Використання біоадекватного способу вивчення навчального матеріалу.
Перегляд файлу

               

         Біоадекватний  урок 

  літературного читання у 2 класі

Тема: «Хліб на століщастя на землі ».

ogranichenie-eksporta-zerna.jpg

 

          

 

                                                            

                                                                      

                                                                           Підготувала:  Бербеничук  Г. П.

 

 

 

                                                 

 

Біоадекватний урок літературного читання

Тема: «Хліб на столі-щастя на землі»

Матеріал до уроку: Т. Коломієць «Хліб».

Тип  уроку:  комбінований урок з використааня ІКТ.

Мета уроку: вчити дітей виразно читати,

                       уміння аналізувати прочитані твори,

                       виділяти основну думку прочитаного,

                       збагачувати словниковий запас;

                       розвивати пам'ять та увагу;

                       виховувати бережливе ставлення до хліба.

Форми роботи:  фронтальна, групова, індивідуальна;

Методи роботи: монологічний, діалогічний, демонстраційний,

                              інструктивний, творчий, використання біоадекватного   

                              способу вивчення навчального матеріалу.

Очікувані результати: розвиток в учнів цілісного мислення (розкриваються   

                                          внутрішні ресурси особистості учня, розвивається  

                                          творчий потенціал, розширюється кругозір).

Обладнання і допоміжні матеріали:  літературне читання: підруч. для  2 кл. О. Савченко –К. грамзапис, ароматизатор, малюнки, презентація, індивідуальні картки, проектор.

 Структура уроку:

I. Смислова зарядка (активність).

ІІ. Уведення нового матеріалу (релаксація).

ІІІ. Асоціативна павутинка.

IV. Читання, слухання вчителя.

V. Використання вправ, пошук самостійних прикладів.

IV. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

 

 І. Організація класу. Смислова зарядка (активність).

                                          Встаньте, діти, покрутіться,

                                          Один одному всміхніться.

                                          Зараз сядуть всі дівчатка,

                                          А за ними і хлоп'ятка.

   А) Перевірка домашнього завдання.

    Активізація мислительної діяльності учнів. Фронтальна бесіда.

- Який розділ вивчаємо?

- До якого жанру належить твір «Калинка»?

- Гра «Хто краще перекаже казку».

 

ІІ. Уведення нового матеріалу (релаксація).

 (Релаксація «Хліб»)

Звучить тиха музика. 

– Пропоную дітям закрити очі, зайняти зручне положення.

– Зробіть глибокий вдих, видих, ще раз вдих, видих.

Відчуйте у всьому тілі, спокій, тепло, легкість.

Тихим, спокійним голосом промовляю:

 

  Уявіть собі пташине поле. Погляньте вдаль на поле, що наче золоте море. Над ним голубе небо. А що це поруч з полем? Це хатина. Заходимо всередину. Посеред хати - стіл, а на столі - запашний хліб зі скоринкою на вишитому рушнику.(Викладаю запашний хліб на стіл). Вдихніть його аромат.  Запам'ятайте всі образи, подякуйте їм. І повільно, кожен у своєму темпі, повертайтесь в клас. Зробіть видих. Потягніться. Повільно відкривайте очі.

 

 

 ІІІ. Асоціативна павутинка.

 

                                  

                     

 

                                                   

       

 

   

 

 

                                                   

 

 

 

ІV. Читання, слухання вчителя.

       Хліб –  сіль на вишитому рушнику – це  символ гостинності українського народу. Про хліб складено пісні, приказки, загадки, вірші. Послухайте оповідання Т. Коломієць «Хліб».

       Опрацювання оповідання Т. Коломієць «Хліб».

– Як ви думаєте, про що читаємо в цьому творі?

А) Читання оповідання вчителем.

Б) Словникова робота.

Золоте зерно – велике, гарне, доспіле.

Золоте проміння – сонячне, яскраве.

Золоті руки – роботящі руки.

Золотава скоринка – добре випечена.

Позолоченій стеблині – жовтій.

Позолота від вогню – запечена скоринка.

Золотий колос – важкий, повний.

 Фізкультхвилинка

Вітер віє. Дощ іде.

Сонце світить, жук гуде,

Проростають із землі

Сходи ранні чималі.

Що під осінь стануть в ряд

Стоголосо задзвенять.

Комбайн по полю пропливе

Й геть усе збере.

Хай паляниця вік живе.

Й годує нас із вами.

– Хто автор твору? (Підготовлені учні коротко розповідають про Тамару Коломієць ).

В) Читання твору «ланцюжком». Гра «Не перервіть ланцюг».

– Чи можна хліб назвати головним героєм? Чому?

– Який шлях пройшов хліб від колосся до столу?

 Розкажіть, що намалювали.

– Що росло на  полі? Що побачили в хаті на столі?

– А як ви думаєте, чи можливо перетворити колосок на хліб?  Чи легко це зробити?

– На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь, як хліб на стіл прийшов

Тема:  «Хліб на столі – щастя на землі»

   

 

V.  Виконання вправ, пошук самостійних прикладів

                          «Артикуляційна зарядка»

  • Поплямкайте губками.
  • Поклацайте зубами.
  • Продзижчіть як комарик.
  • Продирчіть як трактор.
  • Прошуміть як вітерець.
  • Просичіть як гуска.
  • Молодці!!

– Гра «Знайди зайве слово».

   Рідний край, земля батьків, книга, Вітчизна, Батьківщина.

  Хліб, поля, колосочки, прапорець, хлібороб.

Хатка, стежечка, садок, стіл, річечка.

– Чистомовка.

    На – на – на – рідна сторона.

    Ай – ай – ай – наш рідненький край.

    Жу – жу – жу – землю бережу.

    Ба – ба – ба – золоті хліба.

    Ті – ті – ті – руки  золоті.

– Гра «Слово розсипалось».

   Ілхб,

  Ликбуб,

  Байником,

  Соколок.

– Робота зі скоромовкою.

   На печі, на печі,

   Смачні гарячі калачі,

   Хочеш їсти калачі

    Не сиди на печі.

  Кажуть у народі правдиві слова: «хліб – годувальник – усьому голова».

    Тисячі років минуло з того часу, як людина почала вживати хліб. Не завжди щастило нашим пращурам на полюванні. Щоб угамувати голод, вони їли зерна дикорослих рослин. Згодом зерна почали розмочувати у воді, подрібнювати на камені. Минуло ще багато років, і люди навчилися випікати на розпечених каменях пісні коржі. Це був перший хліб.

    Від темної, твердої, з кам’яною пилюкою паляниці до випеченого пухкого хліба – калача, короваю минуло тисячі років. За цей час у різних країнах світу хлібороби навчилися виготовляти  з диких, зернових рослин величезну кількість хлібних виробів – близько 800.

Г) Вибіркове читання.

– Прокоментуйте ілюстрації словами тексту.

Е) Робота в парах.

1 пара:  скласти прислів’я з розсипаних слів:

  хліб, їда, вода, і , козацька.

2 пара: скласти прислів’я з розсипаних слів:

  є, життя, хліб, є, й.

3 пара: скласти міркування : «Хліб треба берегти, тому що…».

 

Д) Гра «Розвідники».

Є) Гра «Хвости».

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Гра «Віднови відповідність подій».

– Бережіть хліб! Адже недарма в молитві щоденно ми промовляємо: «Хліб наш щоденний дай нам сьогодні…»

А я хочу почастувати вас смачним хлібом (залучення органу смаку).

– З ким би ви поділились?

– А давайте подумаємо, що ви їм зможете розповісти  про сьогоднішній урок?

 

 

На уроці я:

 

  •  Дізнався(лася)…
  • Зрозумів(ла)…
  • Навчився(лася)…
  • Буду так робити...

 

VII. Домашнє завдання.

– Виразно читати оповідання;

– Намалювати малюнок;

– Вивчити прислів’я про хліб.

 

 

 

 

 

 

  

                    

 

1 пара:  скласти прислів’я з розсипаних слів:

  хліб, їда, вода, і , козацька.

  є, життя, хліб, є, й.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 пара: скласти прислів’я з розсипаних слів:

  хліб, їда, вода, і , козацька.

  є, життя, хліб, є, й.

 

 

 

 

 

 

 

3 пара: скласти міркування : «Хліб треба берегти, тому що…».

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку