«Біосоціальна природа людини».

Про матеріал
В основу уроку покладено практично-орієнтовний принцип навчання, який базується на формуванні в учнів вмінь та навиків самоорганізації в навчальній діяльності с використанням ІКТ технологій, мультимедійної презентації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

БІОСОЦІАЛЬНА ПРИРОДА ЛЮДИНИ

Номер слайду 2

БІОСОЦІАЛЬНА ПРИРОДА ЛЮДИНИ - це сукупність істотних особливостей, що відрізняють людину від інших організмів та формуються у людському суспільстві. Людина є водночас біологічним об'єктом та соціальною істотою. Її біологічне тісно й складно поєднане із соціальним.

Номер слайду 3

Біологічні Соціальні 1) загальний план будови організму подібний до вищих приматів 1) мова 2) притаманні всі біологічні функції: харчування, дихання, виділення, розмноження та інших. 2) мислення 3) потреби та обмеження, властиві живим істотам: киснева атмосфера, певні температурні оптимуми, певне радіаційне тло тощо. 3) трудова діяльність 4) вроджені рефлекси 4) творчість 5) інстинкти (статевий, стадний, пошуково-харчовий) 5) здатність до створення штучного – соціального – середовища 6) здатність до біологічної адаптації 6) здатність до соціальної адаптації Біосоціальні властивості людини

Номер слайду 4

Домен: Еукаріоти Царство: Тварини Тип: Хордові Підтип: Хребетні Клас: Ссавці Підклас: Плацентарні Ряд: Примати Родина: Гомініди Рід: Людина (Люди) Вид: Людина розумна Місце людини ви системі органічного світу.

Номер слайду 5

Таксон Ознаки таксону Царство: Тварини еукаріоти гетеротрофи голозойний спосіб харчування запасна поживна речовина: глікоген обмежений ріст Тип: Хордові наявність хорди та зябрових щілин в ембріональний період білатеральна симетрія спинна нервова трубка Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 6

Підтип: Хребетні хорда заміщується кістковим хребетним стовпом (захист спинного мозку та опора тіла) головний мозок захищає черепна коробка п'ятипалі кінцівки високий рівень розвитку нервової системи активне переміщення, пошук та захоплення їжі двошарові шкірні покриви: багатошаровий епідерміс та дерма замкнута кровоносна система, серце лімфатична система п'ять відділів головного мозку Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Клас: Ссавці тіло розділене на голову, шию, тулуб, парні кінцівки та хвіст у шкірі сальні, потові, молочні та ін залози; волосяний покрив вушні раковини хребет складається з 5 відділів (шийний, грудний, поперековий, крижовий, куприковий); 7 шийних хребців розвинена кора великих півкуль — центр найвищої нервової діяльності діафрагма; альвеолярні легені чотирикамерне серце, ліва дуга аорти гетеродонтна зубна система (різці, ікла, премоляри, моляри) тазові нирки Підклас: Плацентарні розвиток плоду в тілі матері та харчування його через плаценту Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 9

Ряд: Примати великий головний мозок кора великих півкуль має добре розвинені звивини очі повернуті вперед; бінокулярний зір добре розвинені зір та слух; редукція нюхового центру кінцівки хапального типу; великий палець протиставлений іншим наявність ключиці та повний поділ променевої та ліктьової кісток (здатність кінцівок та зап'ястя до обертання) на великому пальці завжди ніготь мала плодючість та відсутність сезонності розмноження одна пара сосків життя групами, складні соціальні відносини та системи комунікації, складна поведінка Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 10

Родина: Гомініди здатність підтримувати вертикальне положення тіла відсутність хвоста, защічних мішків та сідничних мозолів подібність у будові органів хватальна кисть з плоскими нігтями та протипоставленим великим пальцем статевий диморфізм менструальний цикл фізіологічна схожість: загальні групи крові, хвороби та паразити денний спосіб життя подібність у турботі про потомство, передачу умінь і навичок подібність у вираженні емоцій Рід: Людина (Люди) єдиний представник роду людина розумна (Homo sapiens) Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 11

Вид: Людина розумна прямоходіння (біпедія): S-подібний хребет; склепінчаста стопа; чашоподібний таз. редукція волосяного покриву великий палець протиставлений іншим здатність до дрібної моторики пальців мозковий відділ черепа більше лицьового відділу маленькі ікла, які не виступають за лінію інших зубів редукція надбрівних дуг високорозвинений мозок опущення гортані та під'язикової кістки; членороздільна мова; образне мислення підборіддя соскоподібний відросток скроневої кістки Місце людини в системі органічного світу

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ §1(https://uahistory.co/pidruchniki/biology-8-class-2021-sobol-reissue/1.php) читати, відповісти на питання усно

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайдай Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
4766
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку