Бліц-турнір " Казка вчить як на світі жить"

Про матеріал
На основі бліц-турніру здобувачі освіти ознайомлюються із різноманітністю народних та літературних казок, узагалюнюють свої знання з поданої теми, розвивають образне й логічне мислення, навички виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане.
Перегляд файлу

 

Тема: Бліц-турнір «Казка вчить  як на світі жить»

Мета:

  • ознайомити  учнів із різноманітністю народних та літературних казок, узагальнювати знання учнів ;
  • розвивати образне й логічне мислення, навички  виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане;
  •  виховувати допитливість,любов до книги,кращі моральні якості.

Форма проведення: бліц-турнір

План

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

ІІ. Візитка                      

1.Слово вчителя

Основна частина заходу

ІІІ. Розминка « У світі фольклору»

1.Слово вчителя

ІV.У світі народної казки

1.Слово вчителя

V. Плутанка « Хто чи що це?»

1.Слово вчителя

VI. «Найрозумніший»

1.Слово вчителя

Заключна частина заходу

VII. Підсумки бліц-турніру

1.Слово вчителя

VIII. Нагородження

 

Хід бліц-турнір

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Сьогодні у нас з вами незвичайний день ,ми поринемо у світ чарівних казок. Наш турнір буде складатися із п’яти раундів, прийматимуть участь дві команди,а оцінювати  буде наше журі.

ІІ. «Візитка»

1.Слово вчителя

Кожна команда разом зі своїм командиром презентує себе, виголошує свій девіз. Цей раунд журі оцінює у 2 бали.

Основна частина заходу

 ІІІ. Розминка « У світі фольклору»

1.Слово вчителя

Я по черзі буду задавати командам по 1 запитанню  і кожна правильна відповідь 1 бал.

1. «Фольклор» у перекладі з ан­глійської означає... (Народна му­дрість)

2. Художня усна розповідь фантас­тичного характеру. (Казки)

3. Короткий влучний вислів, який уміщує в собі оцінку подій, якос­тей людей. (Прислів'я)

4. Поширений образний вислів, який не містить висновку або повчання. (Приказки)

5. Невеликий твір, у якому в прихо­ваній формі описується предмет, який слід назвати. (Загадка)

6.Невеликий ліричний твір, що поєднує поетичний текст і ме­лодію. (Пісні)

7. Невеликий твір, завдяки якому вдосконалюється вимова звуків. (Скоромовка)

8. Синонімом до поняття «усна на­родна творчість» є... (Фольклор)

(Оцінювання журі)

 ІV. « У світі народної казки»

1.Слово вчителя

Наступний раунд це гра «Упізнай казку за ілюстрацією», я даю вам переплутані частинки ілюстрацій з твору і ви маєте впізнати, що це за герой,назвати казку та вказати країну. Цей раунд журі оцінює в 4 бали.

 «Фарбований шакал» (Індійська народна казка)

2017-02-12 10.03.24.png

«Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик» (Японська народна казка)

2017-02-12 10.02.51.png

(Оцінювання журі)

V. Плутанка « Хто чи що це?»

1.Слово вчителя

Кожній команді я роздам листок на якому ви побачите назви творів та авторів чи країни , ви маєте стрілками їх поєднати, хто швидше і правильно визначить той і переможе. Цей раунд журі оцінює в 5балів.

І команда

« Третя подорож Синдбада»                                  Німецька народна казка

« Панні Метелиця»                                                  Арабська народна казка

« Казка про мертві царівну та сімох богатирів»   О.С. Пушкін

ІІ команда

« Пензлик Маляна»                                                   Г.К.Андерсон

« Соловейко»                                                             О.Уайльд

« Хлопсик-зірка»                                                       Китайська народна казка

( Оцінювання журі)

VI.«Кращі знавці казок »

 1.Слова вчителя

Кожній команді я задаю певну кількість запитань за 1 хвилину і хто дасть більше правильних відповідей той і переможе.

  1. Як було звати фарбованого шакала? (Чандарава)
  2. У яку фарбу вскочив лис? (синю)
  3. Звідки звірі дізналися, що перед ним звичайний лис, а не божество? (лис завив)
  4. Якого зросту був Іссумбосі (як мізинчик)
  5. Куди дівчина ховала Іссумбосі, щоб його не роздавили? (за пояс)
  6. Завдяки чому Іссумбосі виріс? (завдяки чарівному молоточку)
  7. Що дідусь подарував Маляну? (пензлик)
  8. Чому Малян не міг малювати свої картини до кінця? (вони оживали)
  9. Яку тварину одного разу намалював Малян і та ожила? (лелека)
  10.  Що намалював Малян замість дракона? (жабу)
  11.  Що намалював Малян замість фенікса? (общипану курку)
  12.  Хто вкрав у Синдбада корабель? (волохаті мавпи)
  13.  Чому велетень першим з’їв капітана? (товстий був)
  14.  Що впустила дівчина в казці «Пані Метелиця» в колодязь? (починок)
  15.  Що мала робити дівчина у пані Метелиці? (вибивати подушки)
  16. Чим нагородила пані Метелиця ледачу дівчину? (смолою)
  17.  Де росте дуб зелений за твором Пушкіна? («край лукоморья»)
  18.  «Кто чредой из вод виходит ясных?» («30 витязей прекрасних»)
  19.  Хто сповіщав цариці про найкрасивішу дівчину у світі? (дзеркальце)
  20.  Як звати коханого молодої дівчини з казки «Про мертву царівну та сімох богатирів»? (Королевич Єлисей).
  21.  Синонімом до поняття «усна на­родна творчість» є... (Фольклор)
  22. Численні лічилки, мирилки, дражнилки, страшилки, скоро­мовки як жанр дитячого фоль­клору мають розважальний чи лікувальний характер? (Розва­жальний)
  23. Для фольклорних творів власти­ва наївність автора чи оповідача? (Оповідача)
  24. Килим-самоліт, шапка-невидимка, чарівна паличка — це предмет з казок про тварин, по­бутових чи чарівних казок? (Ча­рівних)
  25. Учені, що збирають і вивчають зразки усної народної творчос­ті, називаються... (Фольклорис­тами)
  26. Поняття «мандрівний сюжет» співвідноситься зі словом запо­зичений чи переплутаний? (Запо­зичений)
  27. Автором фольклорного твору є... (Народ)
  28. Назвіть магічні числа, які найчас­тіше вживаються в казці. (З, 7, 12)
  29. Найголовнішим протиставлян­ням у казках є... (Добро зло)
  30.  В якій казці Андерсена один із 12 братів зостався із крилом ле­бедя? («Дикі лебеді»)
  31. Хто автор казки «Снігова королева»? (X. К. Андерсен)
  32. В якій казці Андерсена співала штучна пташка? («Соловей»)
  33. Який звір із казки Ш. Перро ходив у чоботях і зробив свого хазяїна маркізом? («Кіт у чобо­тях»)
  34. Хто написав казку «Мізинчик»? (Ш. Перро)
  35. Як називається казка, де героїня губить свій черевичок? («Попе­люшка»)
  36. Цар Гвідон і Царівна-Лебідь — герої якої казки О. Пушкіна? («Казка про царя Салтана...»)
  37. Автор «Казки про рибака і риб­ку». (О. Пушкін)
  38. Як називається казка Ш. Перро, де головна героїня несе бабусі лісом пиріжки? («Червона шапочка»)
  39. Чим літературна казка відрізня­ється від народної? (Має автора)
  40. Від чого померла царівна у творі О. Пушкіна «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»? (З'їла яблуко)

( Оцінювання журі та визначення переможця)

Заключна частина заходу

VII. Підсумки бліц-турніру

1.Слово вчителя

Сьогодні у нас був дуже насичений турнір, сподіваюся, що винесли із нього багато чого цікаво та корисного для себе, зрозуміли,що казка відіграє важливе місце у житті дітей. Запрошуємо наше журі, яке вже визначилося з переможцем.

VIII. Нагородження

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Stuff Repeat
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку