29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

Богдан Хмельницький як політик і людина. Надання першої допомоги при різних видах кровотеч. Визначення молярної маси речовин.

Про матеріал
- формувати вміння аналізувати історичні джерела, давати аргументовану оцінку діяльності історичної особи; розвивати навички висловлювати власну позицію щодо історичної інформації; виховувати почуття патріотизму і колективізму. - виробляти вміння надавати першу допомогу при різних видах кровотеч; - вдосконалювати навички розв’язувати задачі на визначення молярної маси речовин. Після цього уроку учні зможуть: - Історія України: складати історичний портрет, формулювати емоційно-ціннісну оцінку діяльності історичної особи; самостійно здобувати та аналізувати історичну інформацію; визначати роль людського фактора в історії. - Біологія: визначати види кровотеч та надавати першу допомогу; - Хімія: складати формули складних речовин та визначати їхню молярну масу.
Перегляд файлу

КЗ «П’ЯТИХАТСЬКА ЗОШ І-ІІ СТ.» ВРР ЗО

 

 

 

 

 

 

 

 Богдан Хмельницький як політик і людина. Надання першої допомоги при різних видах кровотеч. Визначення молярної маси речовин.

Інтегрований урок з історії України, біології та хімії у 8 класі (практичне заняття)

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель історії,

біології, хімії

Петрик Людмила

Григорівна

 

 

 

2020

Тема: Богдан Хмельницький як політик і людина. Надання першої допомоги при різних видах кровотеч. Визначення молярної маси речовин. (Практичне заняття)

Мета:

  • формувати вміння аналізувати історичні джерела, давати            аргументовану оцінку діяльності історичної особи; розвивати навички висловлювати власну позицію щодо історичної інформації; виховувати почуття патріотизму і колективізму.
  • виробляти вміння надавати першу допомогу при різних видах кровотеч;
  • вдосконалювати навички розв’язувати задачі на визначення молярної маси речовин.

Очікувані результати

      Після цього уроку учні зможуть:

  • Історія України: складати історичний портрет, формулювати емоційно-ціннісну оцінку діяльності історичної особи; самостійно здобувати та аналізувати історичну інформацію; визначати роль людського фактора в історії.
  • Біологія: визначати види кровотеч та надавати першу допомогу;
  • Хімія: складати формули складних речовин та визначати їхню молярну масу.

Тип уроку: вироблення вмінь і навичок.

Форма уроку: інтегрований урок з історії України, біології та хімії.

Методи та прийоми: робота з історичними документами, робота в малих групах, випереджальне завдання, складання інтелекткарти, «мікрофон», «займи позицію», розв’язування задач з хімії, накладання пов’язок при вивченні різних видів кровотеч (практичний метод); робота з картками, поетична хвилинка; виконання пісні; складання пазлів; синквейн; мультимедійна презентація.

Обладнання: комп’ютер, папір А3, фломастер, магнітна дошка, магніти, бинти, джгут, йод, ватні диски, таблиця Менделєєва, картки із завданнями, портрет Б. Хмельницького, зображення зброї, схеми битв.

Хід уроку

І Організаційний момент.

Перевірка робочих місць учнів, наочності навчального матеріалу. Повідомлення теми та мети уроку. Визначення ходу уроку.

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

В усі часи існування нашого народу були, є, будуть люди, які творять історію становлення України як держави. Сьогодні ми складемо історичний портрет Б. Хмельницького як видатного діяча XVII ст. Проаналізуємо діяльність гетьмана і зробимо висновки про його вплив на хід історії. Також на уроці ви навчитесь надавати першу допомогу при кровотечах і розв’язувати задачі на визначення молярної маси речовин. Ви зрозумієте, що історія, біологія та хімія взаємопов’язані науки.

ІІІ Основна частина.

Проблемне питання

Який вплив на хід історії мала діяльність Б. Хмельницького? Ваша особиста оцінка гетьмана.

  1. Історія Робота в малих групах з історичною інформацією на основі випереджальних завдань.

І група – Хмельницький як полководець;

ІІ група – Хмельницький як людина;

ІІІ група – Хмельницький як політик.

Презентація роботи груп на дошці.

  1. Біологія Б. Хмельницький провів багато битв, де було поранено велику кількість людей. В наш час на Сході України йде війна, і тому нам необхідно навчитись надавати першу допомогу при кровотечах (поетична хвилинка):
  • капілярна;
  • венозна;
  • артеріальна;
  • внутрішня.
  1. Хімія Робота в малих групах з картками.
  2. Історія Мультимедійна презентація «Б. Хмельницький – політик і дипломат».

Відеофільм «Богдан Хмельницький» (фрагмент).

 

Синквейн

  1. Б. Хмельницький
  2. Розумний, сильний
  3. Створював, воював, домовлявся.
  4. Був видатним державним діячем
  5. Гетьман

Очікувані відповіді учнів на проблемне питання («Займи позицію»)

Б. Хмельницький був видатним історичним діячем: очолив національно-визвольну війну, зумів підняти весь народ на боротьбу проти Речі Посполитої, став загальнонаціональним лідером українців. Створив українську державу. Хоча й припустився помилок в дипломатії, але його діяльність вплинула на свідомість українського народу, сприяла формуванню української нації і дала поштовх визвольним рухам у майбутньому.

Пісня

ІV Підсумок уроку.

Метод «мікрофон»

Сьогодні на уроці я дізнався…

                                  я навчився…

                            мені сподобалось…

                           мене вразило…

                           мене зацікавило…

Отже, ми склали історичний портрет Б. Хмельницького, навчились висловлювати власну думку, надавати першу допомогу при кровотечах, розв’язувати задачі на визначення молярної маси речовин. Зрозуміли, що історія, біологія, хімія – взаємопов’язані науки.

V Домашнє завдання

  1. Історія. Підготувати повідомлення «Наш край у роки Національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст.»
  2. Біологія. Підготуватись до тематичного оцінювання з теми «Кровоносна система».
  3. Хімія. Повторювати формули: молярна маса, молярний об’єм

Оцінювання учнів

Картки з хімії

Картка 1

  1. Напишіть англійськими буквами ім’я полковника, який вивів козацьке військо з оточення під Берестечком, визначте назву хімічних елементів, які починаються на ці букви, складіть формулу оксиду з одних із цих елементів обчисліть його молярну масу.

 

Картка 2

За кількістю електронів в хімічних елементах визначити місяць і рік події, назвати цю подію.

Місяць                     Літій

Рік                             Гідроген, Карбон, Бор, Берилій

Скласти формулу оксиду з одним з елементів, обчислити молярну масу.

 

Картка 3

Напишіть англійськими буквами ім’я полковника, який влаштував засідку поляками у битві під Корсунем, визначте назви хімічних елементів, які починаються на ці букви, складіть формулу оксиду з одним з цих елементів і обчисліть його молярну масу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хімія (відповіді)

Картка 1                          IVAN  BOGUN

                                       IVArN  BrOGeUuoNe

Оксид        N O ;            M (N O )=2*14+16*5=108г/моль

 

Картка 2

Березень 1654р – Березневі статті – угода між Військом Запорозьким і Московією.

3 місяць 1654 рік

Li                HCB        Be                  Оксид    СО

Місяць      рік                                М (СО ) = 12+2*16=44 г/моль

 

Картка 3                            

МАХІМ                     КRIVONIS

MoArXeIMg             KRaIVONISe

Оксид MgO;     М (MgO) = 24+16=40 г/моль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Види кровотеч

  1. Капілярна кровотеча

Є не дуже небезпечна,

Бо через дрібні судини

Витікає кров повільно

Рану йодом обробляєм

І пов’язку накладаєм.

  1. Коли шкоду має вена,

Кровотеча безперервна.

Бачимо,що рівномірно

Темна кров тече повільно.

Знезаражуємо рану

І пов’язку накладаєм

Туго, нижче місця рани.

Потерпілого негайно

Відправляєм до лікарні.

  1. Кров фонтаном витікає

І яскравий колір має.

Це артерія пульсує.

Ми людину порятуєм.

Цю судину притискаєм,

Кровотечу зупиняєм.

Вище рани джгут уміло

Накладаємо ми сміло.

Бинтом рану закриваєм,

Час в записці позначаєм.

Потерпілого негайно

Відправляємо в лікарню.

  1. Внутрішня кровотеча.

Потерпілий раптом зблід,

І кінцівки, наче лід.

Вже свідомість утрачає,

Піт холодний виступає.

Шум у вухах, пульс слабкіша.

Тут потрібен спокій, тиша.

Хворого ми укладаєм

І негайно викликаєм

Допомогу невідкладну.

Нам зробити це нескладно.

Пісня

Богдан Хмельницький (Україна колядує)

  1. Ти полководець незрівнянний,

Виграв битви вирішальні.

Військо козацьке сміливе й сильне

В бій ти вів за Україну.

    П-в: Славний гетьмане Богдане,

    Ти народ весь об’єднав.

    Україні Богом даний-

    За свободу воював.

    Славний гетьмане Богдане,

    Розум ти великий мав.

    Україні Богом даний –

    Міцно націю скував.

  1. Зміг ти державу збудувати,

На війну народ підняти.

Приклад нащадків твій надихає

І боротись спонукає.

     П-в.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Петрик Людмила
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
20 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку