Вчити давати характеристику дійовим особам казки, їх вчинкам; розвивати читацькі навички, мислення, уяву; виховувати почуття товариськості, відповідальності за свої дії.Вчити давати характеристику дійовим особам казки, їх вчинкам; розвивати читацькі навички, мислення, уяву; виховувати почуття товариськості, відповідальності за свої дії.
Урок 2 «Коли щось робиш, думай і про наслідки» Тема: Болгарська народна казка “Виноградар і змія”. Чеська народна казка “Собаки, коти та миші”. Мета: Вчити давати характеристику дійовим особам казки, їх вчинкам; розвивати читацькі навички, мислення, уяву; виховувати почуття товариськості, відповідальності за свої дії. Обладнання: Складові таблиці, картки зі словами. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Мовна розминка. 1. Гра “Яке слово зайве ?” Мишка, миска, мишача, миша. Змія, зміїний, змішати, змійка. Вино, виноградник, виноградний, град. 2. Розчитування. а) Робота зі складовими таблицями. б) Вправа на миттєве сприйняття слів. - Читання карток – блискавок (лихо, добро, не кайся, начувайся, зробим, вдієш) ; - Складання прислів’я ( Зробиш добро – не кайся, вдієш лихо – начувайся.) ІІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Читання в особах. Відповіді на запитання.. Порада герою. 2. Виставка малюнків. ІV. Опрацювання болгарської народної казки “Виноградар і змія”. 1. Робота над заголовком. - Чим займається виноградар ? Що ви знаєте про змію? З цієї казки ви дізнаєтесь про погляд болгар на справжню дружбу. 2. Виразне читання казки учителем. - Хто дійові особи казки? Які були відносини між чоловіком і змією? 3. Словникова робота. Читання пірамідок слів. щось змія собі бачиш дійшов якось вкусила оддалік минуло виноградар хвостата каміння відновитися надумавши розгнівалася 4. Читання казки частинами. а) Читання І частини казки мовчки. - Де жила змія? Чому чоловік дав змії молоко? Про яку рису характеру це свідчить?
- Як змія віддячила виноградарю? Якою була змія? Скільки часу дружили виноградар і змія? б) Читання ІІ частини казки вголоc “ланцюжком”. - Чому виноградар розповів про змію синові? Який злочин вчинив син? Яка риса х – ру виявилась у цьому вчинку? - Як змія покарала сина? в) Читання ІІІ частини казки за вчителем “буксиром”. - Хто першим вирішив помиритися? Чому змія не захотіла більше дружити? 5. Робота в зошитах (с. 55). а) Визначення головної думки казки (з. 4). б) Складання плану казки (з. 5). 1) Дружба виноградаря та змії. 2) Вчинок сина. 3) Колишня дружба не відновиться. 6. Вправа на розвиток швидкості читання. Гра “Кидок – засічка” (тричі по 30 с читають перший абзац казки). 7. Висновок. - Чого вчить казка? Прочитайте ще раз прислів’я, яке читали на початку уроку. Чи може воно бути заголовком до казки? Чому? - Яке речення казки може бути прислів’ям? V. Фізкультхвилинка. Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись. Руки вгору, руки вбоки, поскавчи на місці трохи. Руки ззаду покладемо, головою повернемо. Разом присядемо і за парти сядемо. VІ. Опрацювання чеської народної казки “Собаки, коти та миші”. 1. Робота над заголовком. - Чи товаришують між собою ці тварини? Хто кого ловить?. 2. Самостійне читання казки мовчки з наступним тестуванням. ( + - так , - - ні ). Тест 1) Собаки отримали грамоту за вірну службу від людини? 2) Собакам позаздрили миші? 3) Коти грамоту вкрали? 4) Миші грамоту віддали собакам? 5) Миші грамоту з’їли? 6) Коти повернули собакам грамоту? 7) Чи виникла велика війна між цими тваринами? Відповіді: 1) +; 2) - ; 3) + ; 4) - ; 5) + ; 6) - ; 7) + , 3. Вибіркове читання. - Прочитайте зачин і кінцівку казки. - Розгляньте кадри діафільму. Прочитай уривки казки, які відносяться до кожного кадру. - Прочитайте, до якого уривка ще слід створити ілюстрацію. 4. Розвиток зв’язного мовлення. Робота у парі , групі. - Розкажіть, що б ви зобразили у наступних кадрах діафільму. 5. Робота в зошитах (с. 57, з. 1). 6. Висновок. - Чого хотів навчити чеський народ цією казкою? Чи могла б фраза з попередньої казки “Коли щось робиш, думай і про наслідки”бути заголовком цього твору? Чому? VІІ. Підсумок уроку. VІІІ. Домашнє завдання. (Диф.) Читати і переказувати; відповілати на запитання; продовжити текст.