Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Болота. Штучні водойми

Про матеріал
Урок формує розуміння поняття «болото»; дає уявлення про штучні водойми; формє знання про походження, значення й види боліт; розвиває вміння створювати образ об’єкта; виховує повагу до природи, естетичне сприйняття навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

Болота. Штучні водойми

Мета уроку:сформувати розуміння поняття «болото»; дати уявлення про штучні водойми; формувати знання про походження, значення й види боліт; розвивати вміння створювати образ об’єкта; виховувати повагу до природи, естетичне сприйняття навколишнього світу.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання:підручник, атлас, глобус, карта півкуль, різні за охопленням території карти, план місцевості.

Очікувані результати:учні зможуть: називати суттєві ознаки поняття «болото»; виділяти відмінності між низинними, верховими та перехідними болотами; розрізняти штучні водойми.

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

До озер люди завжди ставилися з любов’ю і повагою, а болота вважали згубним, страшним місцем із драговинами й трясовинами, комарами й мошками, смородом і густим туманом. Людина завжди боялася боліт, населяла їх негативними казковими героями — потворами, водяниками. Але виявляється, це тільки одна — неприваблива характеристика боліт, а є ще й інша. Про це ви дові­даєтеся сьогодні. Також на уроці поговоримо про штучні водойми.

(Учитель оголошує учням тему й очікувані результати уроку.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання і завдання

1. Опишіть, як озеро може перетворитися на болото.

2. Як ви вважаєте, болота виникають тільки в результаті обміління й замулювання озер? Обґрунтуйте свою відповідь.

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1. Болота. Їх різновиди.

2. Значення боліт.

3. Штучні водойми.

1. Болота. Їх різновиди

Робота з таблицею

Заповніть таблицю.

Тип болота

Утворення й характерні риси

 

 

 

Робота з картою

На фізичній карті України знайдіть райони поширення боліт на території України.

2. Значення боліт

Завдання

Складіть причинно-наслідковий ланцюжок, у якому необхідно пов’язати господарську діяльність людини, болото, річку, ліс, рослини і тварин.

Осушили болото — (наслідок) …

3. Штучні водойми

Запитання

1) Які штучні водойми створюють люди?

2) З якою метою споруджуються водосховища?

3) До яких наслідків може призводити їх створення?

Завдання

1) Знайдіть на фізичній карті України зрошувальні й обводнювальні канали, поясніть їх географію.

2) Учитель об’єднує учнів у дві групи. Завдання першої групи — показати всі переваги будівництва штучних водойм і каналів, друга група має довести недоцільність їх створення.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з таблицею

Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики.

1. Течуть по штучно створеному руслу.

2. Бувають солоні й прісні.

3. Їх створюють шляхом спорудження гребель.

4. Серед них є низинні й верхові.

5. Серед них є тектонічні, льодовикові, вулканічні.

6. Згодом вони можуть перетворитися на болота.

7. Створюються для зрошення полів.

8. У них є шар торфу.

9. По них судна можуть пройти з однієї річки в іншу.

 10. Це природні водойми.

 11. Люди іноді їх осушують.

 12. Деякі з них є природними фільтрами для очищення води.

Зразок заповненої таблиці

Озера

Болота

Штучні водойми й водотоки

2, 5, 6, 10

4, 8, 11, 12

1, 3, 7, 9

 

VI. Підсумки уроку

Висновки

Болото — це ділянка суходолу з надлишковим зволоженням. Болота утворюються в районах із вологим кліматом і гірськими породами, що залягають на невеликих глибинах і погано пропускають воду (водотривкими). Розрізняють два основних типи боліт — верхові й низинні.

До штучних водойм належать водосховища й ставки. Водосховища необхідні для виробництва електроенергії, створення водних запасів для водопостачання міст і сіл, зрошення полів. До штучних водотоків належать судноплавні, зрошувальні й обводнювальні канали.

VII. Домашнє завдання

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. Самостійно прочитайте матеріал у підручнику про утворення підземних вод.

 

doc
Додано
10 лютого
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку