Корекційно-розвиваюче заняття з дітьми дошкільного віку (5 -6 р.) із ФФНМ.
ТЕМА: Формування фонематичного сприймання на сенсорному рівні: слухової уваги, пам’яті, слухового контролю. Розвиток ритмічних навичок.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: Бременські музиканти.
МЕТА: Розвивати слухові процеси (сприймання, увагу, пам’ять, контроль)
на матеріалі немовленнєвих і мовленнєвих звуків. Проводити корекцію процесів сприймання та розпізнавання на слух мовленнєвих звуків у складах, словах. Вчити розпізнавати джерело звуків, їх напрям, силу, висоту, кількість звучань, відтворити певні ритми. Виховувати правильне діафрагмальне дихання. Познайомити дітей з музичними інструментами, поповнити словниковий запас. Вчити відтворювати різний емоційний стан.
ОБЛАДНАННЯ: Музичні інструменти та предметні картинки з їх зображенням: маракаси, барабан, губні гармошки, гітара, металофон, сопілки, скрипка, труба; схеми ударних комбінацій; картки зі складами; магнітна дошка; предметні картинки персонажів із казки «Бременські музиканти»; м’які модулі.
ХІД ЗАНЯТТЯ
(Звучить музика із мультфільму «Бременські музиканти». Діти один за одним виходять на середину зали і стають в рядочок).
Логопед:
(Діти: «Бременські музиканти»)
Логопед:
(Діти: Це музиканти)
Логопед:
Логопед:
(Діти: Так).
ІІ. Основна частина.
І. Завдання: Розвиток слухової уваги, пам’яті, слухового контролю на матеріалі немовних звуків.
Логопед:
ІІ. Завдання: Визначення місця звука в словах.
Логопед:
( Діти: В середині слова).
ІІІ. Завдання: Поділ слів на склади.
Логопед:
скрип |
ка
|
||
тру |
ба
|
||
ба |
ра
|
бан |
|
ма |
ра
|
ка |
си |
Логопед:
( Діти будують полички із м’яких модулів – кубиків і розкладують інструменти).
ІV. Завдання: Придумування слів на задану кількість складів.
Логопед:
(Діти: Це барабан).
Логопед:
( Діти по-черзі відстукують слово ба – ра – бан ).
Логопед:
( Діти: 3 рази, на 3 склади).
( Діти придумують слова).
V. Завдання: Відстукування музично-ритмічних схем.
(Логопед виставляє карточки-схеми ударних комбінацій).
Логопед:
/
|
// |
/ |
/// |
//
|
Пристукування
//
|
/ |
//
|
// |
Промовляння
( Діти піднімають відповідні карточки-схеми, відтворюють ритм плесканням, притупуванням, клацанням).
Логопед:
VІ. Завдання: Виховання правильного діафрагмального дихання.
Логопед:
( Гра « Чия труба довше грає?», або гра на губних гармошках).
( На картинках зображені тварини із казки «Бременські музиканти»).
(собака) со – со – со (осел) о – о - о
(котик) ко – ко - ко (півник) пі – пі – пі
VІІ. Завдання: Психогімнастика.
Логопед:
( Звучить музика і діти імітують завзятих півників, крокують в ритм музичному творові, змахуючи руками-крильцями).
( Звучить музика і діти імітують сумних віслюків).
VІІІ. Завдання: Вправи для артикуляційного апарату та дикції.
Логопед:
лрі – лре кпті – кпте
рлі – рле дже – зде
вдті – вдете вдото – вдити
кчку – кчке кпту – птко
ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумку заняття.
Логопед:
(Діти беруть музичні інструменти та музично-ритмічні схеми).
Барабан та маракаси
/ |
/
|
//
|
// |
Гітара та сопілка
/ |
------------
|
/
|
------------ |
( Діти співають і на програш , відповідно до схем, грають на музичних інструментах під музичний супровід, а логопед грає на скрипці).
Діти: Будем разом подорожувати,
Будем вміло грати і співати,
Ми усі немов одна родина
Звеселімо нашу Україну,
Звеселімо нашу Броварщину!