Бременські музиканти

Про матеріал
Заняття розроблене для дітей дошкільного віку з ФФНМ. Дошкільникам цікаво перевтілюватися в певних героїв, грати певні ролі,відстукувати ритми, грати на інструментах. То ж, будь ласка, пропоную ідеї для занять з логоритміки. Матеріали можуть бути корисними як логопедам, так і музичним керівникам.
Перегляд файлу

              Корекційно-розвиваюче заняття з дітьми  дошкільного віку (5 -6 р.) із ФФНМ.

 

ТЕМА:  Формування фонематичного сприймання на сенсорному рівні:         слухової уваги, пам’яті, слухового контролю. Розвиток ритмічних навичок.

ЛЕКСИЧНА ТЕМА:  Бременські музиканти.

МЕТА:  Розвивати слухові процеси (сприймання, увагу, пам’ять, контроль)

на матеріалі немовленнєвих і мовленнєвих звуків. Проводити корекцію процесів сприймання та розпізнавання на слух мовленнєвих звуків у складах, словах. Вчити розпізнавати джерело звуків, їх напрям, силу, висоту, кількість звучань, відтворити певні ритми. Виховувати правильне діафрагмальне дихання. Познайомити дітей з музичними інструментами, поповнити словниковий запас. Вчити відтворювати різний емоційний стан.

ОБЛАДНАННЯ:  Музичні інструменти та предметні картинки з їх зображенням: маракаси, барабан, губні гармошки, гітара, металофон, сопілки, скрипка, труба; схеми ударних комбінацій; картки зі складами; магнітна дошка; предметні картинки персонажів із казки «Бременські музиканти»; м’які модулі.

              

                                        ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент.

 (Звучить музика із мультфільму «Бременські музиканти». Діти один за одним виходять на середину зали і стають в рядочок).

Логопед:

  • Діти, а що це за пісня звучала, з якого фільму чи мультфільму?

(Діти: «Бременські музиканти»)

Логопед:

  • Чи подобається вам цей мультфільм?
  • Давайте пригадаємо головних героїв, чим вони займалися?

(Діти: Це музиканти)

Логопед:

  • Це трубадури – музиканти, які розважають людей в містах і селах своєю грою, співом. Трубадури оголосили конкурс, запрошують доповнити їх гурт, з ними разом виступати перед людьми. Чи хотіли б ви взяти участь у конкурсі трубадурів?
  • (Діти: Так!)

Логопед:

  • Але, щоб дійти до мети, треба докласти певних зусиль, подолати перешкоди, виконати завдання. Чи готові ви все зробити як слід?

(Діти: Так).

 

ІІ. Основна частина.

І. Завдання:  Розвиток слухової уваги, пам’яті, слухового контролю на матеріалі немовних звуків.

Логопед:

  • Перевіримо ваш слух. Щоб пригадати на яких саме інструментах грали бременські музиканти, ви уважно слухайте звучання інструменту, а потім викладіть картинку – зображення інструменту, що звучав. ( З-за ширми звучить музика інструментів: барабан, маракаси, труба, скрипка, гітара. Діти викладають відповідну картинку та імітують гру на цих інструментах).

ІІ. Завдання: Визначення місця звука в словах.

Логопед:

  • Подумайте і скажіть, що спільного в назвах музичних інструментів: маракаси, труба, барабан, гітара, скрипка.
  • Так в усіх словах-назвах наявний звук –Р-. А де ви чуєте цей звук на початку, в середині чи в кінці слова?

( Діти: В середині слова).

ІІІ. Завдання: Поділ слів на склади.

Логопед:

  • Діти, до музичних інструментів потрібно бережливо ставитися, зберігати на поличках, класти завжди на своє місце. Ми з вами побудуємо шафу для музичних інструментів з чарівних кубиків. Місце інструменту у шафі залежить від кількості складів у слові-назві інструменту. Найнижча поличка – найдовша, верхня – коротша.

 

      скрип

        ка

 

        тру

        ба

 

         ба

        ра

 

          бан

         ма

        ра

 

           ка

           си

Логопед:

  • Давайте, малята, викладемо інструменти на відведені для них полички.

( Діти будують полички із м’яких модулів – кубиків і розкладують інструменти).

 

ІV. Завдання: Придумування слів на задану кількість складів.

Логопед:

  • Діти, а на який інструмент кажуть «Серце» музичного твору, який інструмент чітко оздоблює твір, відчеканює кожен такт?

(Діти: Це барабан).

Логопед:

  • Так, це барабан. Давайте відстукаємо слово «барабан» на цьому ж інструменті.

( Діти по-черзі відстукують слово  ба – ра – бан ).

Логопед:

  • Скільки разів ви стукнули? На скільки складів ділиться слово?

( Діти: 3 рази, на 3 склади).

  • Придумайте самостійно слово на цей ритмічний малюнок, у слові повинно бути 3 склади.

( Діти придумують слова).

 

V. Завдання: Відстукування музично-ритмічних схем.

(Логопед виставляє карточки-схеми ударних комбінацій).

Логопед:

  • Ось карточки – це схеми ударних комбінацій. Я буду відстукувати на барабані ритм, а ви піднімете ту карточку-схему, яка відповідає заданому музично-ритмічному творові.
  •  

     /

     

    //  

  /

  •                                                              Плескання

        ///

       //

 

                                                                  Пристукування

          //

      

       /

  •                                                              Клацання  

        //

 

      //

                                                            Промовляння

 

( Діти піднімають відповідні карточки-схеми, відтворюють ритм плесканням, притупуванням, клацанням).

 

Логопед:

  • Молодці, я бачу, що ви можете стати музикантами. Відчуття ритму в музиці основне, а це у вас є!

 

VІ. Завдання: Виховання правильного діафрагмального дихання.

Логопед:

  • Музиканти не лише грають, а ще і співають пісні, вони вокалісти, тобто працюють над правильним видихом. Видих повинен бути довгим, плавним, щоб на одному видиху можна було вимовити чи проспівати багато слів чи складів. Для співу чи грі на духовому інструменті потрібно володіти правильним і довгим видихом. Ми також з вами повчимося правильно видихати повітря. Покладіть ручки на животик, зробіть глибокий вдих, щоб животик піднявся, а видих зробимо довгий.

( Гра « Чия труба довше грає?», або гра на губних гармошках).

  • Ми будемо вчитися на одному видиху співати багато складів, що повторюються. У кожного з вас буде свій склад. Беріть довільну картинку і визначте перший склад слова-назви малюнку. Цей склад ви будете співати під музичний супровід.

( На картинках зображені тварини із казки «Бременські музиканти»).

 

(собака)     со – со – со                           (осел)       о – о - о

(котик)     ко – ко - ко                            (півник)    пі – пі – пі

 

VІІ. Завдання: Психогімнастика.

Логопед:

  • Бременські музиканти ще й артисти. Вони вміють вживатися в різні образи, грати різноманітні ролі. Зараз на кілька хвилин ми з вами перетворимося на молоденьких півників, які завзято вийшли на подвір’ячко погуляти. Трави подзьобати. Подивіться на цей символ (карточка веселої емоції) і скажіть, яка буде музика: весела чи сумна?
  •  Отже, чітко крокуємо, спинки вирівняли, голівки підняли.

( Звучить музика і діти імітують завзятих півників, крокують в ритм музичному творові, змахуючи  руками-крильцями).

  • А зараз ми перевтілимося у зморених віслюків, яким навіть ніжки тяжко переставляти. (Логопед показує символ сумної емоції).
  • Яка буде музика?
  •  Отже, спинка сутула, голівка опущена, ідемо повільно, тягнучи ніжки.

( Звучить музика і діти імітують сумних віслюків).

 

VІІІ. Завдання: Вправи для артикуляційного апарату та дикції.

Логопед:

  • А щоб зміцнити м’язи губ, язика, гортані, артисти роблять певні вправи.
  • А як ви гадаєте, який артикуляційний орган ми укріплюємо, коли вимовляємо звуки: Т –Д – Т – Д –Т - Д (язик).
  • П – Б – П – Б –П – Б  (губи).
  • К – Г – К – Г – К – Г  (корінь язика).
  •  М’язи укріпили, тепер зробимо розминку для дикції. Треба чітко вимовити звукосполучення:

лрі – лре                                  кпті – кпте

рлі – рле                                   дже – зде

вдті – вдете                             вдото – вдити

кчку – кчке                              кпту – птко

 

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумку заняття.

Логопед:

  • Ми з вами стільки виконали завдань і разом з тим підготували: дикцію для кращої вимови; глибокий діафрагмальний видих.
  • Працювали над артистизмом та відчуттям ритму, тому ми вже готові починати музичну кар’єру. Беремо інструменти, музичні схеми до них та давайте перевіримо, чи вийде у нас гурт завзятих енергійних трубадурів.

(Діти беруть музичні інструменти та музично-ритмічні схеми).

 

Барабан   та  маракаси

         /

       /

 

      //

 

     //

Гітара   та    сопілка

        /

  ------------

 

       /

       

  ------------

 

( Діти співають і на програш , відповідно до схем, грають на музичних інструментах під музичний супровід, а логопед грає на скрипці).

 

Діти:  Будем разом подорожувати,

            Будем вміло грати і співати,

            Ми усі немов одна родина

            Звеселімо нашу  Україну,

            Звеселімо нашу Броварщину!

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 березня 2023
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку