Брейн - Ринг на тему'Кращі знавці правознавства'

Про матеріал

Брейн - Ринг на тему'Кращі знавці правознавства' виховує у школярів інтерес до правових знань, популяризує правові закони, формує правову культуру школярів.

Перегляд файлу

ПРАВОЗНАВЧИЙ РИНГ

 

Для учнів 9- х класів

 

Вчитель : Федірко М. В.

 

 

Гра – шлях дітей до пізнання світу,

в якому вони живуть

і який покликані змінити.

О.М.Горький

 

 

Мета: виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

 

Форма проведення: рольова гра.

 

Методичне забезпечення: Плакати-девізи команд і таблички з їх назвами, картки із юридичними завданнями, картки з правовими ситуаціями, годинник.

 

Час і місце проведення: навчально-виховна гра проводиться в рамках загальношкільного тижня (місячника) правових знань. Час – 1 година. Місце проведення – актовий зал.

У рингу беруть участь 2 команди по 6 осіб – учні 9 - х класів. Назви команд: “Юні прокурори”, “Юні судді”. Обирається журі у складі 3 осіб.

 

Система оцінювання:

10 балів – відповідь правильна, точна, повна;

5 балів   – відповідь частково правильна, неточна;

0 балів   – відповідь не правильна.

 

План проведення гри:

1.      Правознавча бліц-розминка.

2.      Раунд “Юридичний буквар”.

3.      Правознавча естафета.

4.      Раунд “Логічні ланцюжки”.

5.      Практичне право “Ситуація”.

 

Хід правознавчого рингу

Ведучий:

 

І раунд – “Правознавча бліц-розминка”

 

1. Розкрийте поняття “громадянин”.

Громадянин – особа, яка знаходиться в постійному правовому зв,язку з державою.

 

2. Коли виникло право?( Право виникло за часів правління Хамураппі )

 

3. Назвіть обов’язки громадян України.(Кожна людина і громадянин діє за читко визначеною конституційною нормою для забезпечення інтересів суспільства, держави, інших людй.)

 

4. Розкрийте поняття “людина”.(Людина – це суспільна  істота ,яка являє собою найвищий ступінь розвитку живих організмів, має свідомість і гідність, володіє членороздільною мовою, виробляє і використовує знаряддя праці.)

 

5.  Назвіть політичні права громадян.(Можливість людей і громадян брати участь у громадському та державному житті, вносити пропозиції про поліпшення роботи державних органів, їхніх службових осіб та об,єднань громадян, критикувати вади в роботі, брати участь у різних громадських об,єднаннях.(вибори, мітинги , демонстрації….)

 

6. Розкрийте поняття “особа”. (Може позначати не тільки людину , а й підприємство, установу, організацію.)

 

7. Назвіть особисті права громадян.(Задоволення матеріальних, духовних та інших потреб(житло, машина, релігія …….)

 

8. Назвіть соціально-економічні права громадян.( Участь у виробництві матеріальних благ, забезпечення належних соціальних умов життя.)

 

9.  Що таке авторське право. (Авторські права — це набір суб'єктивних виключних прав, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати соціальні блага від результатів своєї творчої діяльності.)

 

II раунд  – “Юридичний буквар”

 

1.     Що таке право?

(Право – це система загальнообов,язковихправил поведінки, встановлених державною владою, що виражають інтереси та потреби переважної більшості громадян, які створили державу.)

 

2.     Що таке держава?

(Держава - це  особлива організація політичної влади в соціально неодрідному суспільстві, за допомогою якої забезпечується його цілісність і безпека.)

 

  1. Що таке правопорушення?

равопорушення – це  дія , яка завдає шкоду і тягне за собою юридичну відповідальність.)

 

III раунд – “Правознавча естафета”

 

Учням пропонується підтвердити або заперечити наступні твердження.

1.     Громадянство України втрачається, якщо особа втратила законні джерела існування. (Так)

2.При різному громадянстві батьків, один із яких був на момент народження дитини громадянином України, дитина є громадянином України, якщо вона народилася на території України.( так)

3.     До громадянства України не приймаються особи, які відмовилися виконувати військовий обов’язок. (ні)

 

4.     Набуття громадянства України за народженням залежить від волі громадян. (Так)

 

5.     Громадянство України зберігається, якщо особа проживає або тимчасово перебуває поза межами України. (Так)

 

6.     Необхідною умовою отримання громадянства України є безперервне проживання на території України на законних підставах протягом останніх 5 років.(так)

7.   У виході з громадянства України може бути відмовлено, якщо особа, що порушила клопотання про вихід, є військовослужбовцем Збройних Сил України.(так)

 

8.  Особа може втратити громадянство України, якщо вона набула його в разі подачі фальшивих документів. (Так)

 

9.  Чи можна жертвувати життям певної кількості людей задля врятування життя більшості?( Так)

Робота з залом (вболівальниками)

Вболівальники отримують додаткові бали для своїх команд!!!!!

 

Розкрийте поняття:

 

1. Злочин.( найбільш небезпечний вид порушення норм права.)

 

2. Проступок .( усі правопорушення , не віднесені до злочинів.)

 

3. норми права . (норми, які встановлюються державою і охороняються нею.)

 

4. норми моралі.  (правила , які складаються суспільстві під впливом громадянської  думки відповідно до уявлень людей про добро і зло)

 

  1. релігійні норми. (правила , що регулюють поведінку і культові дії, які засновані на вірі в існування бога.)

 

До вашої уваги ситуації:

 

Ваше завдання визничити до якого виду юридичної відповідальності буде притягнуто правопорушника

 

  1. Іваненко С., працюючи фрезерувальником на підприємстві, внаслідок необережного поводження пошкодив робочий інструмент, який був наданий йому в користування (адміністратив.)

 

2. Невігласний М., працюючи водієм на підприємстві, ухилився від призову на строкову військову службу (адміністратив.)

 

3. Неспішний Т., працюючи слюсарем на підприємстві, був відсутній на робочому місці протягом чотирьох годин без поважної причини.(дисциплінарне)

 

4. Волинко Є., запізнюючись на роботу, перейшов дорогу у невстановленому місці.(адміністратив.)

 

  1. Задорожний Д., поспішаючи на роботу, сів у переповнений тролейбус та ненароком порвав куртку громадянці Невтішній С.,коли водій тролейбуса зробив лівий поворот.(адміністратив.)

 

Робота з командами:

 

IV раунд – “Логічні ланцюжки”

 

1.  Визначте, якими судами будуть вирішуватися справи:

 

-  Справа про розлучення; (Сімейний суд)

 

-  Справа про порушення закону “Про державний бюджет”;( конституційний суд)

 

-  Справа про несплату за використану фабрикою електроенергію.(арбітражний суд)

 

2.  Зазначте, яка дія буде злочином, а яка адміністративним проступком:

 

-  17-річний громадянин Д. розмалював стіни державної будівлі;( адміністративний)

 

-  22-річний громадянин Ж. вживає наркотичні речовини;( адміністратив.)

 

-   лікар О. не надав необхідної допомоги громадянину, який втратив свідомість на вулиці, а О. це бачив; (злочин)

 

-   15-річний юнак зняв годинник з руки чоловіка, який перебував у нетверезому стані;злочин

 

-   запізнення на роботу;( адміністративний проступок)

 

-   порушення правил пожежної безпеки;( АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПРОСТУПОК)

 

-   втручання у роботу суддів;(злочин)

 

-   поява на роботі у нетверезому стані; ; (адміністративний проступок)

 

-   порушення правил користування бібліотечними фондами. ;(злочин)

 

3. Визначіть вид юридичної відповідальності, який застосовуються за кожне із вказаних правопорушень:

 

а) перехід вулиці на червоне світло;(адміністративне)

 

б) порушення правил проїзду у громадському транспорті;(адміністративний)

 

в) керування автомобілем у нетверезому стані; (адміністративний)

 

г) пошкодження бібліотечної книги; (адміністративне)

 

д) крадіжка; (кримінальне)

 

е) прогул; (дисциплінарне)

 

є) продаж наркотичних речовин;(кримінальне)

 

ж)      пошкодження паркану сусіда;(адміністративне)

 

з) залишення автомобільного транспорту в місці, де стоянка заборонена;(адміністративне)

 

й) несплата комунальних послуг.(цивільно- правова)

 

V раунд – Практичне право “Ситуація”

 

Зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати.

 

1.     Громадянин Е. опублікував написану на основі детального аналізу діяльності державної адміністрації за три останні роки статтю, в якій критикував кадрову політику голови державної адміністрації області. Чи мав громадянин Е. право робити це?Ні , так як інформація застаріла.

 

2.     5-річного Ромчика, який гуляв біля будинку, покусав собака, якого господар вивів у двір. Батьки зажадали відшкодування за моральну травму і відшкодування затрат на лікування. Господар собаки відмовився виконати ці вимоги. Яка ваша думка з цього приводу?

 

3.  Літак компанії по перевезенню тропічних фруктів через погодні умови не зміг впродовж 7 діб вилетіти до України. У результаті цього зіпсувалося 5 т. бананів. Чи буде компанія відшкодовувати збитки постачальникам і замовникам фруктів? Ні, крайня необхідність,погодні умови!

 

 

А поки журі визначає переможця, для Вас музична пауза.

 

А зараз надаємо право оголосити переможця нашому журі!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

Підсумки журі та нагородження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Юні судді»

«Юні прокурори»

1. Бліц-розминка

 

 

2. «Юридичний буквар»

 

 

3. Естафета

 

 

4. «Логічні ланцюжки»

 

 

5. Практичне «Ситуація»

 

 

6. Підсумки

 

 

    10 балів – відповідь  правильна ,повна

    5 балів – частково правильна ,неповна

    0 балів - відповідь неправильна.

Порушення правил поведінки карається штрафними балами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Юні прокурори

 

 

Юні прокурори

 

 

 

 

 

 

Юні судді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Юні судді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку