Розробка уроку з правознавства для 9 класу "Адміністративна відповідальність неповнолітніх""

Про матеріал

Урок з основ правознавства розроблений за підручником О.Є. Святокум, І.О.Святокум.Включає індивідуальну роботу, опрацювання схем, робота з понятійним апаратом.

Перегляд файлу

1

 

Основи правознавства. 9 клас.

Урок 25. Адміністративна відповідальність неповнолітніх.

Мета уроку: охарактеризувати адміністративне право та адміністративну відповідальність;

удосконалювати вміння аналізувати й порівнювати поняття, працювати

з джерелами інформації;

формувати вміння давати правову оцінку ситуацій із життя;

сприяти формуванню правової культури школярів.

Очікувані результати:

 учні зможуть:

 пояснювати та застосовувати поняття «адміністративне правопорушення»; характеризувати адміністративну відповідальність неповнолітніх;

наводити приклади адміністративних правопорушень та адміністративних стягнень;

аналізувати окремі статті відповідних нормативно- правових актів; розв’язувати правові ситуації з використанням знань і положень адміністративного законодавства України щодо неповнолітніх;

вчиняти власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; висловлювати судження щодо особливостей адміністративної відповідальності неповнолітніх.

Основні поняття: «адміністративне правопорушення».

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙI. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Бесіда за запитаннями з рубрики підручника «Пригадайте!» (§ 22).

  Підбиваючи підсумки цієї частини уроку, учитель пропонує учням по-

глибити свої знання в галузі адміністративного права, зауваживши, що в перекладі з латини administration означає керування, управління. Ад-міністративне право України являє собою окрему галузь права, що покли-

кана регулювати певну групу суспільних відносин. Головною їх особливіс-

тю є те, що вони виникають, розвиваються і припиняють своє існування у сфері державного управління у зв’язку з організацією та функціонуванням системи виконавчої влади на всіх рівнях управління в державі.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Які відносини регулює адміністративне право?

Адміністративне право регулює суспільні відносини, які виникають у процесі державного управління та у зв'язку зі здійсненням державними органами діяльності управлінського характеру.

2. Які правопорушення називають адміністративними?

Індивідуальна робота стор.135- 136 (§ 22).

Бесіда за запитаннями:

  1. Що таке адміністративне правопорушення ?

(Адміністративне правопорушення (проступок) — протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.)

  1. Який склад адміністративного правопорушення ?

(об’єкт, суб’єкт, об’єктивна сторона, суб’єктивна сторона)

Заповніть таблицю, користуючись матеріалами зі стор. 136 підручника.

 

Картинки по запросу схема склад правопорушення

 

ЗАВДАННЯ. Проаналізуйте ситуацію з правової точки зору. Визначте вид правопорушення (якщо таке було наявне) та охарактеризуйте його склад.

Перебуваючи у стані алкогольного сп'яніння, громадянин К. (17 років) вимагав від водія автобуса змінити маршрут. На зауваження водія й пасажирів він відповідав брутальною лайкою.

  1. Коли настає адміністративна відповідальність?

  Адміністративна відповідальність – це обов’язок особи, яка вчинила адміністративний проступок, нести відповідальність за свої протиправні дії в межах установленого законом стягнення.

  До адміністративної відповідальності притягують осіб, які досягли 16 років.

  Учитель зауважує, що правовим наслідком адміністративного правопо-

рушення є адміністративне стягнення. Воно застосовується з метою вихо-

вання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, у дусі поваги

до закону і права, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як

самим правопорушником, так й іншими особами. Адміністративні стягнен-

ня, як правило, полягають у позбавленні або обмеженні певних прав, благ.

Перелік адміністративних стягнень у напрямку зростання суворості пода-

ється у статті 24 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

  Буквою Закону. Робота з ст. 24 Кодексу України про адм.. правопорушення. (підручник – стор. 137)

- Які види адміністративних стягнень ?

(попередження, штраф, штрафні бали, оплатне вилучення предмета, громадські роботи, адм. арешт -15 діб …)

4. За які адміністративні проступки відповідають неповнолітні?

  Учитель зазначає, що неповнолітні — це особи, які не досягли 18 ро-

ків, тобто віку, із досягненням якого закон пов’язує настання повної дієздатності. Адміністративна відповідальність настає для осіб, яким виповнилося 16 років. До неповнолітніх віком 16-18 років, які вчинили адміністративні проступки, можуть бути застосовані такі заходи впливу, що мають виховний характер, а саме:

  1. Зобов’язання публічно або в іншій формі вибачитися перед потерпілим;
  2. Попередження;
  3. Догана або сувора догана;
  4. Передача неповнолітнього під нагляд батьків чи осіб, які їх замінюють.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Виконання вправ із рубрики «Запитання та завдання» до § 22.

ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ

1. Дайте визначення поняття «адміністративне правопорушення».

2. Проаналізуйте ситуації з правової точки зору. Визначте вид правопорушення (якщо таке було наявне) та охарактеризуйте його склад.

1) Граючи у футбол, Петро (14 років) та Микола (15 років) час від часу влучали м'ячем на город громадянина С., у результаті чого частина городини була пошкоджена.

2) Людмила (16 років), поспішаючи на заняття, забула вдома гаманець і намагалася проїхати в тролейбусі, не сплачуючи за проїзд.

3. Подайте у вигляді схеми склад адміністративного правопорушення.

4. Цікава ваша думка! Фахівець із права Ю. Ковальчук зазначає: «Недостатність заходів щодо боротьби з адміністративними правопорушеннями створює умови для їх збільшення, а в підсумку — до зростання правопорушень як серед неповнолітніх, так і серед дорослих. Боротьба з адміністративними правопорушеннями має здійснюватися за такими напрямками: економічними і правовими. Серед економічних вирішальну роль відіграє подолання економічної кризи, зростання виробництва... реальне підвищення заробітної плати працівників, поліпшення життєвого рівня населення. Серед правових засобів на боротьбу з адміністративними правопорушеннями мають бути спрямовані профілактичні заходи і заходи щодо притягнення неповнолітніх правопорушників до адміністративної відповідальності». Чи погоджуєтесь ви з автором висловлювання? Чому? Запропонуйте власну програму запобігання адміністративним правопорушенням.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель перевіряє виконання завдань, оцінює роботу учнів на уроці.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ 22, с. 136—141) та виконати впра-

ви з рубрики «Запитання та завдання» до нього.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чурсінова Любов Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
6886
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку