Брейн-ринг для 7 класів "СВІТ МУЗИКИ"

Про матеріал
навчальна: узагальнити вивчений матеріал; перевірити рівень знань ,вмінь і навичок учнів, знання основних понять; - розвивальна: розвивати розуміння учнями музичної мови, співацькі та слухацькі навички; - виховна: продовжувати виховувати любов до музичного мистецтва.
Перегляд файлу

                                               

                                                       

 

 

 

 

 

.

Ведучі:

Добрий   день,  журі   шановне,

Гості,  учні,  добрий   день!

Зичу  вам   завжди   співати

Тільки   радісних   пісень.

Хай   складеться   все   гаразд,

Хай   усе   вам   вдасться,

Хай   проляже    поміж   нас

Радість, мир   і    щастя!

          Сьогодні   три  команди   6 класів   будуть   змагатись   у  своїх   знаннях   з   музичного   мистецтва   та   повідомлять     нам   багато   цікавого    про   композиторів  та  їх   творчість. 

           Бажаємо   всім   учасникам   успіху!

Прошу   команди   зручно   зайняти  свої   місця   за   столами. А   болільників

закликаю   бути    уважними,   так   як   ви   будете   мати   можливість   принести   додаткові   бали   своїй   команді,адже   наш  «Музичний   брейн-ринг»  не   між   окремими   учнями,   а   між   класами.

 

І  конкурс   «РОЗМИНКА».

МУЗИЧНА    ВІКТОРИНА  «ЩО   ТАКЕ   МУЗИКА?»

(додаток 1).

Починають   його   капітани   команд. За  кожну вірну відповідь – 1 бал

 

ІІ конкурс   «ГОНКА   ЗА   ЛІДЕРОМ»

«ЗНАВЦІ – БІОГРАФИ»

(додаток 2).

Запрошуються  по 2 учасника  від  команди. За кожну  вірну відповідь – 1 бал

Змагання  для  учнів  6 класів, які  не  є  члена  команди,

  але  можуть  принести  додаткові  бали  командам  свого  класу.

                       Приймають    участь   всі   учні   шостих   класів.

Можна  надавати   журі   свої   відповіді   у   письмовій   формі   на   розданих  проштампованих  листочках,  де    має  бути  вказано    запитання,  чітка  відповідь  та  вказати   клас  (6-А, 6-Б, 6-В ). Журі   прийме  ці  відповіді   зразу   після   закінчення  виступу   ваших   представників   у   цьому   конкурсі.  Вразі,  якщо  ваш   учасник  дав  неправильну  відповідь  чи  взагалі  не  знав  відповіді,  тоді  буде  зарахована  ваша  відповідь,  але  по  0,5 бала.

                              Конкурс   проводиться  у  3  етапи.

  1. етап.

На   екрані   ви   побачите   портрет   композитора. Ви  маєте  на  пронумерованому листочку  написати  його  повне  прізвище, ім’я  та  країну, яку  він  представляє.  Якщо  не  знаєте – пишете  «НЕ  ЗНАЮ».

 

  1. етап.

На  екрані  написані  факти  з  біографії  композиторів  чи  вислови  про  них,  а  ваше  завдання – написати  прізвище  цього  композитора  на  пронумерованих  листочках.

 

  1. етап.  Бліц  турнір.

Кожна  команда (по 2 учасника  на  сцені) задають  по  2  підготовлених  питання  з  біографії  композиторів  своїм  конкурентам. Відповіді,  які  ви  хочете  почути,  у  письмовій  формі    прошу  надати  журі.

                                       Проводиться  конкурс

 

ІІІ  конкурс  «МУЗИЧНА   ПАУЗА»

Конкурс  буде  оцінюватись  по  5-бальній  системі

Поки   журі  буде  підводити   підсумок   2   конкурсу   і   визначати,  команда  якого  класу  отримає   звання   «знавців – біографів», у   нас   відбудеться  наступний  конкурс  «МУЗИЧНА   ПАУЗА». Зараз  будуть  змагатися  солісти  кожної  команди . Вони  підготували жартівливу  пісню, де  буде враховуватися  чистота  інтонації  і  сценічний  образ.

 

IV  конкурс  «ТЕСТ  НА  ЗНАННЯ  МУЗИЧНОЇ  ТЕРМІНОЛОГІЇ»  (додаток 3)

Поки  будуть  тривати  виступи учасників   конкурсу «Музична  пауза»,    іншим  членам  команд  пропонуємо   випробувати  свої  інтелектуальні  сили  в  музичних    тестах. Після  останнього  виступу  учасників «Музичної  паузи», тести  будуть  передані  журі. Кількість  правильних  відповідей – становить  кількість  балів.

Слово  надається  журі. На  табло  висвітлюються  бали  кожної  команди.

                       

V конкурс.  Гейм «ДАЛІ – ДАЛІ»

(додаток 4)

За  кожну  правильну  відповідь – 1 бал

 

           Цей  конкурс  у  нас  пройде  у  темпі  престо. Що  таке  престо? Це  назва  темпу,  що  в  перекладі  з  італійської  мови – дуже  швидко.

           До  цього  конкурсу  запрошуються  по  1  учаснику  від  кожної  команди,  які  в  темпі  престо  будуть  давати  відповіді  на  запитання  протягом  однієї  хвилини.  Скільки  вірних  відповідей – стільки  і  балів  вони  принесуть  своїм  командам.

Учасники  тягнуть  номерки( 1,2,3 ),  щоб  встановити чергу, хто  за  ким  буде  відповідати.

 

VI  конкурс «МУЗИЧНІ  ІНСТРУМЕНТИ»

(додаток 5)

             1  етап   пов’язаний  із  знанням  музичних  інструментів.

У вас  у  конвертах  малюнки  різних  музичних  інструментів. Ваше  завдання : відібрати  і  наклеїти  на  1 картон  музичні  інструменти,  які  відносяться  до  складу  симфонічного  оркестру(по групам) , а  на  2  картон  народні  музичні  інструменти. Назви всіх  музичних  інструментів  підписати .

           2  етап.  Музична  вікторина  «ТЕМБР». Учасники  визначають  назву  музичного  інструменту  по  тембру  звучання,який  записано  на  CD-диск.

 

VII   конкурс  «ЕСТАФЕТА»

( додаток 6)

                             Приймають  участь  всі  учасники  команд.

               Перед  вами  скринька,  в  якій  знаходяться  запитання для  кожного  учасника. Ви  має  один  за  одним    підбігти, дістати  картку, виразно  прочитати  запитання  і  дати   чітку відповідь. Хто  не  знає  відповіді – говорить  «Не  знаю» і  естафету  продовжує  наступний  учасник. Журі  оцінює почуту  відповідь  і  підсумовує  бали  кожної  команди.

За  кожну  правильну  відповідь – 2 бал, неповна – 1бал, «не  знаю» - 0 балів.

 

VIII  конкурс  «ЗНАЙДИ  ПАРУ»

(додаток 7)

На  розданих  кожній  команді  картках  врізнобій  написані  назви  музичних  творів  та   їх авторів. Завдання :  знайти  відповідність   між  назвою  твору  і   його  автором,  з`єднавши  лініями.

 

IX  конкурс   «ТАНЕЦЬ»

В  конкурсі  приймають  участь  усі 6 класи.

                     Композитор Д.Кабалевський  говорив,  що  музика  тримається

                           на  трьох  китах: ПІСНЯ, ТАНЕЦЬ  і  МАРШ.

           Перший  кит – марш. На цьому  киті  рухається  наша  конкурсна  програма – в  темпі  маршу.

          Другий  кит – пісня,  яка  неодноразово  звучала  у  нашій  конкурсній  програмі.

          Третій  кит – танець. Це  назва  нашого  наступного  конкурсу. 

                                         І  цей  танець -  ВАЛЬС.

Кожну  команду  чекають  випробовування  по  трьом  напрямкам. Усі    команди  трьох  класів  зараз  мають  працювати  активно, злагоджено, адже  від  кожного  з  вас  залежить  результат  цього  конкурсу. Кожна  команда  має  розділитися  на  3  частини  для  участі  у  І, ІІ, ІІІ етапах.

              І  етап – «музична  вікторина»: назвати  композитора та  назву  вальсу, який   прозвучить   у  запису.     (додаток 8)

             ІІ  етап – написати  історію  вальсу  і  вказати  його  характерні  риси.

Доки  буде  звучати «музична  вікторина», стільки  часу  буде  виділено  для  написання  історії  вальсу. Відповіді  надаються  журі.

            ІІІ  етап – домашнє  завдання для  кожної  команди – танцювати  вальс.

  За  кожну  правильну  відповідь – 1 бал

 

X  конкурс «КОМАНДНА  ПІСНЯ».

                                    «Музика – це  мова  душі; царина  почуттів  і  настроїв;

                                      це  у  звуках  виражене  життя», -

                                                   писав  музичний  критик Олександр Сєров.

            Музика  з  давніх  часів  супроводжує  життя  людини:  підтримує,  надихає, втішає, виражає  емоції  і  почуття.  Для  учнів  нашої  школи  музика, пісня  також  є  невід’ємною  часткою шкільного  життя.

Отже  переходимо  до  останнього  конкурсу  нашої  програми:  виконання  пісні  класним  хором .

            Російський  композитор Петро Чайковський  стверджував:

«Те, що є  чужим  для серця  людини,  не  може  бути  джерелом  музичного  натхнення…Де  серце  не  зачеплено – не  може  бути  музики».

          Пропонуємо    класним  хорам   представити  пісню, яка  сподобалась  вам  і  має  зачепити  серце  нашого  шановного  журі і слухачів.

                      Кожний  клас  співає  підготовлену  пісню.

          «Суспільство  залежне  від  того,  яка  в ньому  звучить  музика». Щойно  ми  переконались  у  гарному  виборі  пісні  кожною  командою, які,  судячи  з  ваших  оплесків, також  сподобалися  і  вам. Отже, ми  ще  раз  переконались  у  тому, що наш  музичний  БРЕЙН-РИНГ  твердо стоїть  на    трьох  китах. 

                       Слово  для  підсумку  надається  журі. Нагороди. Вітання.

 

                                     ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА

. На  сцену  запрошуються  всі  учасники  конкурсної  програми  і  співають    заключну  пісню «МУЗИКА» слова і музика Г.Кочерги   (додаток 9).

                                           ДОДАТКИ

1  МУЗИЧНА    ВІКТОРИНА

                                       «ЩО   ТАКЕ   МУЗИКА?»

1.Що  таке  МУЗИКА ?

       (вид  мистецтва, що  створює  художній  образ  за  допомогою  музичних  звуків)

                                                                         

2.Що таке  МУЗИЧНИЙ  ЗВУК ?

 (на відміну  від  шумових  звуків, має  сталу  висоту,  довжину  і  тембр)

                                                                    

3.Яким  чином  виконується  музика ?

            ( співають  і  грають на музичних   інструментах)

                                                    

4.Які  є  виражальні  засоби  музики?

            (мелодія, ритм, лад, темп, тембр,  динаміка, регістр, гармонія, мелізми…)

                                                                    

5.На  яких  «трьох  китах»  тримається  музика?  (пісня, танець, марш)

 

6.Як називається  спів  без  супроводу?    капела)

 

7.КАПЕЛА – що це таке?  (об’єднання  музикантів  для  виконання  музичних  творів)

 

8.Що  таке  ХОР ? (колектив  співаків, що  виконує  хорову  музику)

 

9.Що  таке  ОРКЕСТР ?  (колектив  виконавців  оркестрової  музики)

 

10.Що  робить  ДИРИГЕНТ ?  (керує  колективом  музикантів,які  виконують 

                                                                         музичні  твори,хором, оркестром…)

 11.Хто  такий  РЕГЕНТ ? (керівник  церковного  хору)

 

12.Пояснити  значення  слова «УНІСОН».  (це  одноголосне  звучання   співаків чи 

                                                                                                              музичних інструментів)

13.Що  таке   КАНТ ?  (побутова  3-голосна  пісня Х VІІ – ХVІІІ століття)

 

14.Що означає  слово ПСАЛМИ?(біблійні  поетичні  гімни  на  тексти  царя Давида, 

 що є складовою  частиною  церковних  християнських  богослужінь з Х VІІ–ХVІІІ ст.)

 

15.Пояснити  значення  слова  ПСАЛЬМИ. 

(вокальний твір переважно духовного змісту; первісно — покладений на музику псалом.)

 

16.Що  таке  ВОКАЛІЗ ? (спів  музики без  слів)

 

17.Що  означає  РЕЧИТАТИВ ? (спів, наближений  до розмовної  мови)

 

18.Пояснити  значення  слова  ПАРТИТУРА. (нотний  запис  музичного  твору)

                                                                                                                           

                   2 «ЗНАВЦІ-БІОГРАФИ»

1. Хто основоположний української класичної музики?   (Микола Лисенко)

2.Хто написав першу українську оперу?                            (С.Гулак-Артемовський)

3.Автор першої російської опери? (М.Глінка «Життя за царя» або «Іван Сусанін»)

4.Хто основоположник норвезької класичної музики?   (Едвард Гріг)

5.Хто автор поетичної збірки «Сад божественних пісень»?  (Г.Сковорода)           

6.Хто  написав музику до поетичної збірки «Сад божественних пісень»?

                                                                                               (І.Карабиць)                                                   

7.Кого називали «душею фортепіано» , «поетом фортепіано»?  (Ф.Шопена)        

8.Автор хорових обробок українських народних пісень і опери «На русалчин

                                                            великдень»?              (М.Леонтович)

9.Автор державного гімну Польщі?                             (Ф.Шопен,полонез ля-мажор)

10.Хто сказав: «Музика повинна викарбовувати вогонь із людських сердець»?                                                                               (Л.Бетховен)                                                                                             11.Хто і про кого сказав: «Не струмок! Морем  повинен він називатись!»

                                                                                                (Бетховен про Баха)

12.Хто написав полонез «Прощання з Батьківщиною»?   (М.Огінський)                

13.Автор хору «Щедрик»?    (М.Леонтович)                                                                    

14.Назвати оперу Джорджа Гершвіна                                  ( «Поргі і Бесс»)

15.Ім`я якого композитора відкрив світу Ф.Мендельсон  через 200 років після

                                                                       його смерті?     (Йогана Баха)

16.Автор «Кавової кантати»                                                         (Й.Бах)                                                                                

17.Автор балету «Попелюшка»?                                           (С.Прокофьєв)                                                 

18.Балет П. Чайковського             («Лебедине озеро»,«Лускунчик»,  «Спляча красуня»)

19.Автор опери «Князь Ігор»                                                  (О.Бородін)                                                                    

20.Назвати авторів опери  «Наталка Полтавка»    (І .Котляревський та М.Лисенко)

21.Кому  першочергово  була присвячена  «Героїчна симфонія» Л.Бетховена? 

                                                                                                     (Наполеону)                                                                                                        

22.Кого  називають «королем вальсу»?                                  (Й.Штрауса)                                                

23.Хто є  «батьком симфонії»?                                                (Й.Гайдн)                                                                     

24.Хто з композиторів у 14 років став членом Болонської академії і його ім’я

                         золотими літерами викарбувано на дошці пошани ? (В.Моцарт)

25.Чиє ім’я з українських композиторів  поряд з ім’ям Моцарта  викарбувано

                            на дошці пошани в Болонській академії ?     (М.Березовського)

26Хто автор симфонії,що має назву головної теми «Так доля стукаї в двері»?

                                                                                               (Л.Бетховевн  5симфонія)

27.Ім’я якого композитора носить Музична Академія України? (П.Чайковського

28.Хто автор музичного  циклу «Музика до Кобзаря»        (М.Лисенко)                                             

29.Хто написав оперу  «Снігуронька»                                  (М.Римський-Корсаков)

30.Назвати авторів «Пісні про рушник»                        (А.Малишко і П.Майборода)

 

 

                            3

                                             Т Е С Т

           «НА  ЗНАННЯ  МУЗИЧНОЇ  ТЕРМІНОЛОГІЇ» 

1. Який  музичний  інструмент  є  емблемою музики :

                                             * БАНДУРА

                                             *ЛІРА

                                             * СОПІЛКА

2.Прилал,що має  сталу  висоту, його  використовують  для  настройки  хору  чи  музичного інструменту:

                                             * МЕТРОНОМ

                                             * ШТИЛЬ

                                             * КАМЕРТОН

3.Ансамбль  із  4  музикантів:

                                              * ХОР

                                              *КВАРТЕТ

                                              * ОКТЕТ

4.Низький  чоловічий  голос:  

                                              * БАС
                                              * ДИСКАНТ

                                              * МЕЦОСОПРАНО

5.Український народний музичний інструмент:

                                               * ГІТАРА

                                               * БАЛАЛАЙКА

                                               * БАНДУРА

6.Знак  мовчання  у  музиці:

                                               * ДІЄЗ

                                               * ПАУЗА
                                               * ТОНІКА

7.Сила  звучання  музики:

                                                * ДИНАМІКА

                                                * КАМЕРТОН

                                                * ДІАПАЗОН

8.Французький  естрадний  співак,часто  автор  музики  і  тексту:

                                                * АМАТОР

                                                * БАРД

                                                * ШАНСОНЬЄ

9.Афро-американська  духовна  пісня-гімн :

                                                * МОЛИТВА

                                                * ДЖАЗ

                                                * СПІРІЧУЕЛС      

10.Спів  без  акомпанементу:

                                                * А  КАПЕЛА

                                                * ГОМОФОНІЯ

                                                * ХОРЕОГРАФІЯ

 

11.Нотний  запис  музичного  твору  для  оркестру  чи  хору:

                                                 *  НОТИ

                                                 * ПІДРУЧНИК

                                                 * ПАРТИТУРА

12.Керівник  хору  чи  оркестру:

                                                 * КУРАТОР

                                                 * СПІВУЧАСНИК

                                                 * ДИРИГЕНТ     

13.Виконання  музичного  твору  одним  виконавцем:

                                                  * ІГРОК

                                                  * СОЛО

                                                  * САМОВИКОНАВЕЦЬ

14. 5 лінійок для  запису  нот:

                                                  * НОТОНОСЕЦЬ

                                                  * НОТНИЙ  СТАН
                                                  *П’ЯТИЛІНІЙНИК

15.Словесний  текст  опери, балету :

                                                   * СЦЕНАРІЙ
                                                   * ЛІБРЕТО
                                                   * АНТРАКТ

16.Пісня  присвячена Різдву Христовому:

                                                   * КОЛЯДКА
                                                   * ЩЕДРІВКА

                                                   * ГАЇВКА

17.Мелодія,  що  співається  голосом  без  слів:

                                                   * ПІСНЯ

                                                   * РЕЧИТАТИВ

                                                   * ВОКАЛІЗ

18.Відстань  між  двома  звуками :

                                                   * ІНТЕРВАЛ

                                                   * ДІАПАЗОН

                                                   * АКОРД

19.Багатоголосне злагоджене   звучання  музики:

                                                   * ГАРМОНІЯ

                                                   * МЕЛОДИКА

                                                   * ЗЛАГОДЖЕНІСТЬ

20.Підставка  для  нот:

                                                   * ЛАВОЧКА

                                                   * ПЮПІТР

                                                   * КАМЕРТОН

 

 

                                                               

                   ГЕЙМ  «ДАЛІ, ДАЛІ»   І  варіант

1. «Батько  симфонії» ?                      (ГАЙДН)

2. «Король  вальсу» ?                         (ШТРАУС)

3.Розмір вальсу ?                                 (ТРИДОЛЬНИЙ)

4.Назва першої  української  опери? ( «ЗАПОРОЖЕЦЬ  ЗА  ДУНАЄМ»)

5.»Молитва за Україну» автори ?       (ЛИСЕНКО  І  КОНИСЬКИЙ))

6.Назвати ноти по-порядку                 (ДО,РЕ,МІ,ФА,СОЛЬ,ЛЯ,СІ)

7.Одноразове звучання  трьох і більше звуків? (АКОРД)

8.Інша  назва  скрипічного  ключа?    (СОЛЬ)

9.Вступ до опери, балету…?                (УВЕРТЮРА)

10.Знак, що позначає висоту  музичного звука? (НОТА)

11.Три  кити  музики:                           (ПІСНЯ,ТАНЕЦЬ,МАРШ)

12.Який фінал опери «Снігуронька»? (РОЗТАНУЛА, СТРИБАЮЧИ

                                                                                                ЧЕРЕЗ  ВОГНИЩЕ)

13.Яку  музику називають «класичною»? ( ЗРАЗКОВУ)

14.Вищий  музичний  навчальний заклад України?

                       (МУЗИЧНА   АКАДЕМІЯ  УКРАЇНИ  ім.П.ЧАЙКОВСЬКОГО)

15.Клавішно-ударний інструмент?         (ФОРТЕПІАНО)

16.Низький  жіночий  голос?                   (АЛЬТ)

17.Вид мистецтва, пов»язаний із малюванням? (ОБРАЗОТВОРЧЕ)

18.Прилад,що вимірює швидкість музики?         (МЕТРОНОМ)

19.Фарба  голосу?                                                    (ТЕМБР)

20.Послідовність  довгих і  коротких  звуків?       (РИТМ)

21.Будова  куплетної  форми? (КУПЛЕТИ,що складаються з ПРИСПІВУ і

                                                                                                                   ЗАСПІВУ)

22.Музично-театральний твір, в якому дійові особи спілкуються через спів?

                                                                                      (ОПЕРА)

23.Автор «Богатирської» симфонії?                         (О.БОРОДІН)

24.Автори хору «Реве  та  стогне  Дніпр широкий»?

                                                                    (ШЕВЧЕНКО і КРИЖАНІВСЬКИЙ)                                                                                                 

25.Що позначає  «димінуендо»?

                                           (ПОСТУПОВЕ  ЗМЕНШЕННЯ СИЛИ ЗВУЧАННЯ)

                               ГЕЙМ  «ДАЛІ, ДАЛІ»         ІІ   варіант                                                                   1.Розмір маршу?                                                           (парний, чотиридольний) 2.Серце якого композитора  повернули  на батьківщину  у  сосуді  після  його   смерті? (ШОПЕНА)                                                                                                        3.Кого  називають  віденськими  класиками?  (ГАЙДНА,МОЦАРТА,БЕТХОВЕНА)                                                                               4.Друга  назва  ключа Фа?                                       (БАСОВИЙ)                                5.Властивості  музичного  звуку?            (ВИСОТА,ДОВЖИНА,ТЕМБР)              6.Динамічний  відтінок голосного звучання музики? (ФОРТЕ)                              7.Музично-театральний твір, в  якому  образ передається  через танець? (БАЛЕТ)

8.Найпошириніша  музична форма пісні? (КУПЛЕТНА)

9.Автор  опери «Тарас Бульба»? (М,Лисенко)

10.Чим відрізняється авторська пісня від народної?

( у авторської ВІДОМІ  ІМЕНА ПОЕТА і КОМПОЗИТОРА, а в народної- ні)

11.Високий  чоловічий  голос? (ТЕНОР)

12.Вид  мистецтва, пов`язаний  з  танцем? (ХОРЕОГРАФІЯ)

13.Головні  герої  опери «Снікуронька»? (СНІГУРОНЬКА,ВЕСНА-КРАСНА,

                      ДІД МОРОЗ, ЛЕЛЬ,МІЗГИРЬ,БОБИЛЬ,БОБИЛИХА,КУПАВА)

14.Що таке  реприза? (ПОВТОРЕННЯ)

15.Швидкість  руху музики? (ТЕМП)

17.Автор  «Місячної  сонати»? (Л,БЕТХОВЕН)

18.Позначення  тихого  звучання музики? (ПІАНО)

19.Прізвища  батька  і сина, які  писали вальси? (ШТРАУСИ)

20.Автори гімну України? (ЧУБИНСЬКИЙ і ВЕРБИЦЬКИЙ)

21.Автор повісті «Тарас Бульба»? (ГОГОЛЬ)

22.Два  види  фортепіано? (РОЯЛЬ і ПІАНІНО)

23.Автор  опери «Руслан  і  Людмила»? (ГЛІНКА)

24.Знак  запису  музичного звуку? (НОТА)

25.Спів  без  супроводу? (А  КАПЕЛА)

                                   ГЕЙМ  «ДАЛІ, ДАЛІ»   ІІІ  варіант

1.Автор  сюїти «Пер Гюнт»? (ГРІГ)

2. Спів  мелодії  без  слів? (ВОКАЛІЗ)

3.Одарка  і  Карась  з  якої  опери? ( «ЗАПОРОЖЕЦЬ  ЗА  ДУНАЄМ»)

4.Український народний танець? (ГОПАК, КОЗАЧОК)

5.Назва музичної форми, що в перекладі означає рух по колу? (РОНДО)

6.Автор пісні «Всякому  городу  нрав  и  права»? (СКОВОРОДА)

7.Спів  у  три  голоси? (ТРІО)

8.Великий колектив співаків,що виконують музичний твір? (ХОР)

9.Останній твір Моцарта? (РЕКВІЄМ)

10.Скільки лінійок має нотоносець? (5)

11.Чим  розділяють  такти? (ТАКТОВОЮ  РИСКОЮ)

12.Пісні,присвячені Різдву Христовому? (КОЛЯДКИ)

13.Спів  2 виконавцями  двоголосся? (ДУЕТ)

14.Відома пісня січових  стрільців?( «Ой, у лузі червона калина похилилася»

15.Материнська тиха  і  спокійна  пісня  перед сном? (КОЛИСКОВА)

16.Високий   голос  у  хлопчиків? (ДІСКАНТ)

17.Урочистий польський   тридольний танець? (ПОЛОНЕЗ)

18.Автор п`єси «Жарт»? (БАХ)

19.Гра  на  скрипці  не  смичком, а  пальчиками  по струнам  ? (ПІЦИКАТО)

20.Поступове збільшення  сили  звучання? (КРЕЩЕНДО)

21.Полька – танець якого народу? (ЧЕСЬКИЙ)

22.Автор  балету «ЛУСКУНЧИК»? (ЧАЙКОВСЬКИЙ)

23.Автор опери «Пан Коцький»? (ЛИСЕНКО)

24.Козацька пісня Марусі Чурай? ( «ЗАСВІТ  ВСТАЛИ КОЗАЧЕНЬКИ»)

25.Що диригент  тримає  у  руках? (ПАЛИЧКУ ДИРИГЕНСЬКУ)

 5  конкурс «МУЗИЧНІ  ІНСТРУМЕНТИ»

Файл:SovietToyMetallophone2.JPGhttp://schoolmusic2009.narod.ru/instrument/kastaniet2.jpghttp://in.all.biz/img/in/catalog/399056.jpeghttp://pk.all.biz/img/pk/catalog/24497.jpeg4-струнне банджоhttp://www.mfa.gov.ua/data/upload/publication/mfa/en/13146/instruments-01.jpgФайл:Jupiter bayan accordion.JPGФайл:Russkaya garmon.jpgАкордеон Амуретта 80 басаФайл:Domra210.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/BuikCymbaal.jpgТрикутникhttp://in.all.biz/img/in/catalog/489043.jpeghttp://ua.all.biz/img/ua/catalog/1094720.jpeghttp://schoolmusic2009.narod.ru/instrument/balalayka.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7b/Mstislav_Rostropovich_1978.jpg/220px-Mstislav_Rostropovich_1978.jpgФайл:Skilar-Kyiv-Khrakiv.JPEGhttp://in.all.biz/img/in/catalog/283867.jpeghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/42/Violin-Viola.jpg/250px-Violin-Viola.jpgФайл:HelfferichGong.jpghttp://co.all.biz/img/co/catalog/18091.jpeghttp://pk.all.biz/img/pk/catalog/72321.jpeg

Картинки по запросу гобойКартинки по запросу кларнетhttp://ua.all.biz/img/ua/catalog/1338723.jpegФайл:Tubular-bells.JPGStandard timpani setup.jpgПохожее изображениеhttp://schoolmusic2009.narod.ru/instrument/xylophone2.jpghttp://kz.all.biz/img/kz/catalog/114489.jpegизображениеизображение

                  6   «Е С Т А Ф Е Т А»        

1.Хто  такий  регент? (керівник  церковного  хору)

2.Що  позначає  динаміка? (силу  звучання  музики)

3.Хто  такий  віртуоз? (Музикант, який  досконало  володіє  технікою 

                                                                      виконання  музичних  творів)

4.Назвати  духовий  клавішний  музичний  інструмент? (орган)

5. Написати  і  пояснити  знак форте ?(f)

6. Написати  і  пояснити  знак  піано? (  p)

7. Написати  і  пояснити  знак фортіссімо? (ff)

8. Написати  і  пояснити  знак мецо-піано?( mР)

9.Що  таке  тембр? (фарба  музичного  звуку)

10.Як  використовується  оркестрова  яма?

                                      (розміщена  перед  сценою,в  ній  знаходиться  оркестр)

11.Що  таке  декорації? (оформлення  сцени)

12.Що  означає  антракт? (перерва  між  діями  у  театральній  виставі)

13. Для  чого  потрібен грим?

              (для  фарбування  обличчя, щоб  надати  певний  сценічний  образ)

14.Що  таке  симфонія? (великий 4-часний  музичний  твір  для  виконання  симфонічним  оркестром)

15.Назвати  сюїту  Едварда Гріга? ( «Пер Гюнт»)

16.Що  таке  лібрето? (вступ  до  опери, балету, кінофільму,спектаклю…)

17.Що  в  перекладі  означає концерт? (змагання)

18.Що  таке  А КАПЕЛА? (спів  без  супроводу)

19.Назвати  групу  духових  дерев’яних  інструментів, що  входять  до  складу 

                         симфонічного  оркестру? (кларнет, гобой. фагот, флейта..)

20.Хто  такий  кобзар? (мандрівний  співак-музикант)

21.Яке  призначення  камерної  музики? (для  виконання  музичних  творів  у 

                                          невеликих  приміщеннях, «кімнатна» музика)

22.Назвати  інструменти струнної  групи  симфонічного  оркестру?

                                                                  (скрипка, альт, віолончель, контрабас)

23.Хто  писав  музичні  цикли «Пори  року»?

               (Чайковський - фортепіанний цикл  за  назвами  12 місяців,  

         Вівальді - симфонічний  цикл  по  порам року: зима, весна,  літо,осінь)

24. «Політ  джмеля» з якого  твору і хто автор?

                                  (М.Римський-Корсаков, опера «Казка про царя Султана»)

25.Назвати  жанри української пісні?

           (обрядові, ліричні, колискові, календарні, жартівливі, плачі, дитячі…)

26.Назвати  авторів Гімну України? (П.Чубинський, М.Вербицький)

27.Текст  духовної  музики  пов’язаний  з: історією, побутом, обрядом, релігією,

 розвагами?                                                                                                                              

28.Назвати  10 видів мистецтва? (музика, література,скульптура, архітектура…)

29.Який  інструмент  використовувався  запорожцями  для  скликання  на  віче? (литаври)                                                                                                                      

30.Що  таке  ДУМИ? (український  народний  твір про історичне минуле  лірико-епічного жанру,виник у 15 столітті, виконується   під  супровід  кобзи  або  ліри )

31.Інша  назва  думи? (балада)

32.Яким  засобом  виконуються  думи? (речитативом)

33.Хто  виконував думи? (кобзарі)

34.Які  види  мистецтва  об’єднує опера?

                        (музику, літературу,хореографію, образотворче..)

35.З  якої  пісні  ці  слова: «Душу  й  тіло  ми  положим за  нашу  свободу

                                                І  покажем, що ми браття козацького роду»

                                                                                                          (Гімн України)

36.Назвати  американський  мюзикл  про  музику, створений  композитором

                                                             Річардом Роджерсом? ( «Звуки музики»)

37.Що  таке вокаліз? (спів голосом без тексту)

38.Що  таке  квартет? (ансамбль  із  4  музикантів)

39.Що  таке  нотний  стан? (5  лінійок, на яких розміщуються ноти)

40.Що  таке  ода?(пісня  урочистого  характеру,  створена  на честь  певної 

                                                                                               особи, події  чи  ідеї)

41.Що  таке  реприза?(повторення)

42.Що  таке  півтон? (найближча  відстань  між  2  звуками)

43.Що  таке  романс? (одноголосний  камерно-вокальний твір  наспівно-мелодійного характеру з  інструментальним  супроводом, що   виник  у  Іспанії )

44.Що  таке  триптих? (твір  із  трьох  самостійних  частин, що  утворюють 

      цілісність  завдяки  єдності  задуму. Наприклад триптих  із  к/ф «Тіні 

                                                                       забутих  предків» М.Скорика)

45.Що  таке  увертюра? (вступ до опери  чи  іншого  спектаклю, кінофільму..) 

                                        

  

 

 

 

 

 

 

 

                                       7    «ЗНАЙДИ  ПАРУ»

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

    

 

 

 

 

 

         8 МУЗИЧНА   ВІКТОРИНА «ВАЛЬС»

                     проставити  порядковий  номер вальсу, 

                                      який  прозвучить

 

 

 

 

9

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку