2 клас Тема: “Подорож до оперного театру”
Розробка уроку вчителя Середньо загальноосвітньої школи № 205 Фролової І.В
Мета:
Навчальна: Познайомити учнів з особливостями оперного жанру, на прикладі опери М.Лисенка “Коза-Дереза”, розповісти дітям поняття:
Театр
Види театрів
Опера
Види мистецтва
Навчити уважно слухати музичні твори, збагачувати слуховий досвіт музикою українських композиторів
Розвиваюча: Розвивати емоційно – чуттєву сферу учнів, вокально – хорові навички, творчі здібності, вміння визначати та характеризувати героїв, розвивати мислення , вміти працювати в групах.
Виховна: Виховувати інтерес до музики українських композиторів, інтерес до народних пісень, бажання ходити до театру, виховувати культуру поведінки в громадських місцях , виховувати естетичні смаки, віру в добро .
Очікувані результати: Учні називають ознаки оперного жанру, пояснюють особливості опери М.Лисенка “Коза-Дереза”, беруть участь в інсценізації окремих пісень з опери.
Обладнення: Мультимедійний екран, ноутбук.
Наочність: Ноти, портрети композитора, опорні схеми, літературні казки, маски героїв , лего
Ссилки були використанні з youtube.com
Домінанта уроку: Опера
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку:
Музичне привітання
2 Повідомлення теми :“ Подорож до оперного театру”
3 Мотивація навчання: Доброго дня шановні учні. Скажіть, а чи любите ви щось казкове? Так, казки ви чули ще з дитинства, читали їх, переглядали, але чи знаєте ви, що вони можуть бути ще й музичними?
Отже сьогодні я пропоную вам зазирнути до театру.
4 Актуалізація опорних знань: Давайте пригадаємо які бувають театри, а допоможуть нам в цьому наші улюбленні Фіксики https://www.youtube.com/watch?v=jOLElhj06Vs&t=276s
5 Основна частина: Сьогодні як я вам вже казала на початку ми зазирнемо до оперного театру Опера – це музичний твір в якому герої не розмовляють, а співають. Отже сідайте зручніше, звучить музика – це Увертюра відкриття початок вистави, яка називається “Коза-Дереза” Згадали? Діти це невеличка опера, яку написав український композитор М.Лисенко. (показ слайдів композитора) Він був дуже прекрасним українським композитором, і так любив дітей, що став першим автором дитячих опер: “Коза-Дереза”, “Пан Коцький”, “Зима і весна” В опері, як і в казці є дійові особи, вони не розмовляють, а співають свої арії :
Коза-Дереза
Лисичка-сестричка
Зайчик-Побігайчик
Рак-Неборак
Вовчик-братик
Ведмідь
Дідусь
Показ опорних схем – будова опери, що таке лібретто, декорація.
Пригадаємо казку “Коза-Дереза” ( зачитується початок казки )
Відео показ уривку опери “Коза-Дереза” https://www.youtube.com/watch?v=iDBuua3uuAE
6 Вокально-хорова робота:
1 Музичні розспівки
2 Слухання та розучування пісні кози
3 Слухання пісні лисички та розучування
4 Слухання та розучування пісні рака
7 Антракт- Фізкультхвилинка
В театрі є перерва. У нас вона теж буде, але не звичайна. Ви отримуєте маски героїв.
8 Ми-актори
Діти під музику показують в масках інсценізацію казки та танцюють.
9 Робота в групах :
Діти зараз попрошу вас об’єднатися в групи ( роздаються дидактичні карточки дітям )
Давайте пригадаємо які ви знаєте види мистецтва? Опера-це вид мистецтва? Чи можуть між собою дружити всі види мистецтва? Прошу з’єднати на карточці ті види мистецтва які пов’язані між собою. (Діти працюють в групах) Молодці! Наступне завдання: з цеглинок лего, прошу побудувати будиночок лисички. (роздається лего)
10 Підсумок уроку: -Куди ми з вами сьогодні завітали?
- Які види театру ви знаєте?
-Які види мистецтва бувають в театрі?
-З яким композитором ми сьогодні познайомилися?
-Що таке опера?
-Чи сподобалася вам опера “Коза-Дереза”
11 Домашнє завдання : Переглянути “Єралаш” https://www.youtube.com/watch?v=MWV4MqaREgA&t=4s правила поведінки в театрі https://www.youtube.com/watch?v=HHglJ8dB6aY&t=7s по бажанню намалювати героїв опери
12 Діти співають: До побачення