"Подорож до оперного театру"

Про матеріал
Данний урок розроблений для учнів другого класу загальноосвітньої школи Мета на прикладі опери М.Лисенка "Коза-Дереза" навчити дітей слухати класичну музику, розвивати творчі здібності, вміння аналізувати.Виховувати інтерес до музики, до народних українських традицій, бажання ходити до театру
Перегляд файлу

                                                           2 клас Тема: “Подорож до оперного театру”

 Розробка уроку  вчителя Середньо загальноосвітньої  школи № 205 Фролової І.В

Мета:

Навчальна: Познайомити учнів з особливостями оперного жанру, на прикладі опери М.Лисенка “Коза-Дереза”, розповісти дітям поняття:

Театр

Види театрів

Опера

Види мистецтва

Навчити уважно слухати музичні твори, збагачувати слуховий досвіт музикою українських композиторів

Розвиваюча: Розвивати емоційно – чуттєву сферу учнів, вокально – хорові навички, творчі здібності, вміння визначати та характеризувати героїв, розвивати мислення , вміти працювати в групах.

Виховна: Виховувати інтерес до музики українських композиторів, інтерес до народних пісень, бажання ходити до театру, виховувати культуру поведінки в громадських місцях , виховувати естетичні смаки, віру в добро .

Очікувані результати: Учні називають ознаки оперного жанру, пояснюють особливості опери М.Лисенка “Коза-Дереза”, беруть участь в інсценізації окремих пісень з опери.

Обладнення: Мультимедійний екран, ноутбук.

Наочність: Ноти, портрети композитора, опорні схеми, літературні казки, маски героїв , лего

Ссилки були використанні з youtube.com

Домінанта уроку: Опера

Тип уроку: Комбінований.

                                                                Хід уроку:

  1. Організаційна частина:

Музичне привітання

        2  Повідомлення теми :“ Подорож до оперного театру”

3   Мотивація навчання: Доброго дня шановні учні. Скажіть, а чи любите ви щось казкове? Так, казки ви чули ще з дитинства, читали їх, переглядали, але чи знаєте ви, що вони можуть бути ще й музичними?

Отже сьогодні я пропоную вам зазирнути до театру.

4 Актуалізація опорних знань: Давайте пригадаємо які бувають театри, а допоможуть нам в цьому наші улюбленні Фіксики https://www.youtube.com/watch?v=jOLElhj06Vs&t=276s

5 Основна частина: Сьогодні як я вам вже казала на початку ми зазирнемо до оперного театру Опера – це музичний твір в якому герої не розмовляють, а співають. Отже сідайте зручніше, звучить музика – це Увертюра відкриття початок вистави, яка називається “Коза-Дереза” Згадали? Діти це невеличка опера, яку написав український композитор М.Лисенко. (показ слайдів композитора) Він був дуже прекрасним українським композитором, і так любив дітей, що став першим автором дитячих опер: “Коза-Дереза”, “Пан Коцький”, “Зима і весна” В опері, як і в казці є дійові особи, вони не розмовляють, а співають свої арії :

Коза-Дереза

Лисичка-сестричка

Зайчик-Побігайчик

Рак-Неборак

Вовчик-братик

Ведмідь

Дідусь

Показ опорних схем – будова опери, що таке лібретто, декорація.

Пригадаємо казку “Коза-Дереза” ( зачитується початок казки )

Відео показ уривку опери “Коза-Дереза” https://www.youtube.com/watch?v=iDBuua3uuAE

6 Вокально-хорова робота:

1 Музичні розспівки

2 Слухання та розучування пісні кози

3 Слухання пісні лисички та розучування

4 Слухання та розучування пісні рака

7 Антракт- Фізкультхвилинка

В театрі є перерва. У нас вона теж буде, але не звичайна. Ви отримуєте маски героїв.

8 Ми-актори

Діти під музику показують в масках інсценізацію казки та танцюють.

9 Робота в групах :

Діти зараз попрошу вас об’єднатися в групи ( роздаються дидактичні карточки дітям )

Давайте пригадаємо які ви знаєте види мистецтва? Опера-це вид мистецтва? Чи можуть між собою дружити всі види мистецтва? Прошу з’єднати на карточці ті види мистецтва які пов’язані між собою. (Діти працюють в групах) Молодці! Наступне завдання: з цеглинок лего, прошу побудувати будиночок лисички. (роздається лего)

10 Підсумок уроку: -Куди ми з вами сьогодні завітали?

                                               - Які види театру ви знаєте?

                                               -Які види мистецтва бувають в театрі?

                                                -З яким композитором ми сьогодні познайомилися?

                                                 -Що таке опера?

                                                  -Чи сподобалася вам опера “Коза-Дереза”

  11 Домашнє завдання : Переглянути “Єралаш”  https://www.youtube.com/watch?v=MWV4MqaREgA&t=4s правила поведінки в театрі https://www.youtube.com/watch?v=HHglJ8dB6aY&t=7s по бажанню намалювати героїв опери

12 Діти співають: До побачення

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Фролова Ірина
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 грудня 2022
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку