Брейн ринг для 8-х класів

Про матеріал
Позакласний захід для учнів 8-х та 9-х класів . Розвивальна гра ,учні будуть задоволені.
Перегляд файлу

   Позакласний захід

 

Тема: Математичний брейн-ринг

                   для 8-х класів

Мета:

  • Виховувати інтерес до математики та тяги до знань;
  • Розвивати навички усної лічби, логічне мислення;
  • Розвиток пізнавальних та творчих здібностей в учнів;
  • Розвиток культури колективного мислення;
  • Вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації;
  • впровадження інтерактивних технології на уроках математики.

Методи проведення:

змагання команд в розв’язуванні нестандартних задач, підібраних вчителем, в умінні висловлювати суперникам, журі і вболівальникам свої думки, в умінні перевіряти чужі розв’язки.

Тип уроку: урок-змагання

Обладнання: нетбук, проектор, прилади для конкурсів, Інтернет.

Хід уроку

1.Вступ

«Математика настільки серйозний предмет, що не можна упускати можливості зробити його трішки цікавішим»

Карл Гаусс

 

 

 Ведучий 1

  Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми зібрались в цьому залі, щоб стати свідками незвичайного поєдинку.

Ведучий 2

 Ви будете не тільки свідками, а й учасниками веселих конкурсів.

Ведучий 1

 Багато хто з вас думає, що математика наука суха і нудна. Сьогодні ми спробуємо переконати вас в протилежному.

Ведучий 2

 І так, сьогодні буде визначено математичного ерудита, навіть не одного, а цілу команду. До речі про команди. Вони вже давно рвуться в бій.

Отож, команди на сцену!

 

2.Правила гри

У грі беруть участь 12 гравців. Вони об’єднані у дві команди по 6 гравців. Кожна команда обирає капітана. На обговорення запитання відводиться 1 хв. Команда, яка першою повідомляє правильну відповідь, отримує відповідну до конкурса кількість балів. Першою відповідає та команда, капітан якої першим підійме руку, після поставленого запитання. Якщо обидві команди не знайшли правильної відповіді на поставлене запитання, то отримують 0 балів.

На вас чекають 6 турнірів із запитаннями та іграми, фінальний турнір  та гра з вболівальниками, які теж можуть принести командам додаткові бали, а можуть і втратити бали за неналежну поведінку чи підказки. А бали буде рахувати наше професійне, компетентне та справедливе журі. Давайте з ними привітаємось.

Голова журі             Світлана Володимирівна Велика-Мельниченко

члени журі               Ірина Вікторівна  Новікова

                                   

 

У кінці уроку журі підбивають підсумки і визначають переможця гри.

    І турнір         Привітання та знайомство з командами

Команди називають свої назви, девізи та показують емблеми, які вони підготовили як домашнє завдання. Журі оцінює за 5 балами.

І так, сьогодні у нас змагання. Змагання, які за накалом боротьби нічим не відрізняються від Олімпійських Ігор. А тому за традицією олімпіад приймемо урочисту клятву.

Ми, урочисто присягаємось

не застосовувати недозволених прийомів, тобто не допускати математичних помилок, полюбити суперника як самого себе, не сперечатися з журі, не загравати з вболівальниками.

Якщо порушимо цю клятву, то нехай навіки забудемо формули скороченого множення, ніколи не згадаємо теорему Піфагора, нехай опитує нас щоуроку наш вчитель математики.


 

 

ІІ  турнір             “Математична розминка”

          Запитання:  Правильна відповідь — 1 бал.

  • У трикутника такого

          Кут один великий є,

          Той, що більший від прямого

          Він і назву тут дає.

          Цей трикутник незабутній,

          Має назву … (тупокутний)

  • Трикутник цей рівносторонній,

          Властивість в нього є проста:

          Тут медіана – бісектриса,

          А ще й до того … (висота)

  • Їх в геометрії багато.

         І кожну треба добре знати.

         Які б ми не вивчали теми

          Зустрінемо там ми … (теореми)

  • Ось трикутник прямокутний,

          А у нього є одна

          Та,  що більша від двох інших,

          Особлива сторона.

           І вона, даю Вам слово,

          Називається … (гіпотенуза)

  • Ти трикутник цей бери

          Сторону помнож на три –

          Так периметр ти взнаєш.

          То із чим ти справу маєш? (рівносторонній трикутник)

  • Дуже швидко, дуже вміло

         Кути навпіл поділила.

          Ось така у неї риса

          Вона зветься … (бісектриса)

  • Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко?  (4год.)
  • Кожна команда отримує стрічку довжиною 1 м. Як відрізати від неї півметра, не користуючись вимірювальними приладами?    (скласти навпіл)
  • Мотоцикліст їхав до села. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку. Скільки всього машин їхало до села? (жодної)
  •  Яка найбільша одиниця вимірювання площі?   (гектар)
  •  В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро — моркву, п'ятеро — горох Четверо любили і капусту, і моркву, троє — і капусту, і горох, двоє — і моркву, і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині?   (10 дітей.)
  •  Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.

     — Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. — сказав  Вітя. 

       — А я — у п'ятому від голови, — заявив Сергій.

         Скільки вагонів було в потязі?    (9 вагонів.)

 

Слово надається журі для оголошення результатів І турніру!

     ІІІтурнір
Конкурс «Відгадай, що в чорному ящику»

Сама мала, а ума придала.

Гра з вболівальниками!

  • Як називаються сторони, які утворюють прямий кут у трикутнику.

        (Катети)

  • Відрізок, який сполучає точку кола з її центром. (Радіус)
  • Прямокутник у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
  • Що є графіком лінійної функції. (Пряма)
  • Відрізок, який сполучає середини двох сторін трикутника. (Середня лінія)
  • Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні. (Паралелограм)
  • Чому дорівнює середня лінія трикутника (Половині третьої сторони)
  •  Інструмент для проведення прямої лінії. (Лінійка)
  • Як називають число над рискою  у запису звичайного дробу?       (Чисельник)
  • Скільки діагоналей у паралелограма? (дві)
  • Як називають натуральне число, що має тільки два дільники? (просте)
  • Як називають число під рискою у запису звичайного дробу? (знаменник)
  • Чому дорівнює кут між перпендикулярними прямими? (90°)
  • Двоє учнів грали в шахи дві години. Скільки часу грав кожний учень окремо? (2 години)
  • Назвіть найбільший дільник числа 12. (12)
  • Скільки вершин має прямокутний паралелепіпед? (8)
  • Назвіть дріб, обернений до дробу 1,5. (2/3)
  • Скільки діб у 72 годинах? (3)
  • Як називається частина доби? (година)

Слово надається капітанам команд для оголошення відповідей!

Відповідь: книга.

Журі додає бали команді-переможеці!

Слово надається журі для оголошення результатів ІІІ турніру!

ІVтурнір
“Конкурс капітанів”

1.У цьому конкурсі відстоювати честь команди та заробляти бали будуть капітани. Завдання цього конкурсу оцінюється від 1 до 5 балів. Кожному учаснику надається три спроби.

 

Рахуємо числа від 1 до 30. Замість чисел 3, які закінчуються на 3 і діляться на 3 кажемо : «Не зіб’юсь».

запитання для гравців  

 Клоунам, імена яких п’ять, шість і сім, хотілось так розміститись в один ряд, щоб цифри на їх костюмах утворили тризначне число, яке б ділилося на 13 без остачі. Спочатку не вдавалось, але потім один з них, найбільш кмітливий, крикнув: “Придумав!”. І все вдалось як хотілось. Розгадайте секрет його трюка.                               (Клоун “6” перевернувся і утворилось 975).

 2.Виходять 2 капітана команд, по одному від команди і ним дається таке завдання:

Є 27 олівців. За один хід можна брати 1, 2 або 3 олівці. Як грати, щоб виграти? Виграє той, хто бере останній олівець.

Журі додає бали команді, капітан якої переміг!

V турнір
Вікторина «Хто зверху?»

  • Скільки нулів у розрядній одиниці мільярд? (9)
  • Результат операції ділення?(частка)
  • У скільки разів прямий кут менший за розгорнутий?(у 2 рази)
  • Сума суміжних кутів дорівнює … (180 градусів)
  • Радіус кола дорівнює 2 см. Чому дорівнює його діаметр? (4 см)
  • Чому дорівнює добуток 5*5*5?(125)
  • Хто першим ввів систему координат?(Декарт)
  • Під яким кутом перетинаються перпендикулярні прямі?(90°)
  • Яке число є найбільшим цілим від`ємним числом? (-1)
  • Назвіть найбільше натуральне число.(такого не існує)

Журі додає бали командам за вірні відповіді по 1 балу!

 (фінальний)турнір
Завдання для розумників та розумниць

  • Три дівчинки репетирували танець до концерту. Втрьох вони танцювали 3 години. Скільки годин танцювала кожна з них? (3 години)
  • Сховалися кози за парканом і чекають, коли піде фермер, щоб дістатися до капусти. З-за паркану знизу видно 28 ніг, а зверху -14 рогів. Так скільки за парканом кіз? (7 кіз)
  • Світлана відпочивала у бабусі 3 тижні і 4 дні. Скільки днів гостювала Світлана у бабусі? (25 днів)
  • Оленка відрізала 5 стрічок для ляльки, причому кожна нова стрічка була на 3 см довша, ніж попередня. Яка довжина була у першої стрічки, якщо довжина останньої стрічки – 15 см? (3 см)
  • У Юри і Артема разом 26 фломастерів. Юра списав і викинув 3 фломастери, а 5 віддав Артему. Скільки фломастерів тепер у Артема і Юри разом? (23)
  • Коля, Вася і Боря грали в шашки. Кожен з них зіграв лише 2 партії. Скільки всього партій було зіграно? (3 партії)
  • В небі летіли: горобець, ворона, бабка, ластівка і джміль. Скільки птахів летіло? (3 пташки)
  • Горіло сім лампочок. Три з них згасли. Скільки лампочок залишилося? (7 лампочок)
  • Світлана задумала число. Щоб його знайти, треба з найбільшого двоцифрового числа відняти найбільше одноцифрове число і результат збільшити на найменше одноцифрове число. Яке число задумала Світлана? (91)
  • У Костіному відрі йоржі, піскарі і окуні – всього 14 рибок. Йоржів на 10 більше, ніж піскарів. Скільки піскарів? (1)
  • Вантажних автомобілів на 20 менше, ніж легкових, а загальне число автомобілів дорівнює 5 десяткам. Скільки вантажних автомобілів? (15)
  • Чому дорівнює сума двох чисел, якщо вона на 3 більше одного з цих чисел і на 4 більше від іншого? (7)

 

 

Слово надається журі для оголошення результатів брейн-рингу!

  • Підсумок

Увага! Ось фіналу
Хвилюючі моменти.
Призи обом командам
Виносять асистенти.
Команда-переможниця
Здолала перешкоду,
Одержуйте цукерочки
У винагороду.
Команда наша друга –
Ціню роботу вашу.
Наступного брен-рингу
Добийтеся реваншу.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку