Позакласний захід
Тема: Математичний брейн-ринг
для 8-х класів
Мета:
Методи проведення:
змагання команд в розв’язуванні нестандартних задач, підібраних вчителем, в умінні висловлювати суперникам, журі і вболівальникам свої думки, в умінні перевіряти чужі розв’язки.
Тип уроку: урок-змагання
Обладнання: нетбук, проектор, прилади для конкурсів, Інтернет.
Хід уроку
1.Вступ
«Математика настільки серйозний предмет, що не можна упускати можливості зробити його трішки цікавішим»
Карл Гаусс
Ведучий №1
Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми зібрались в цьому залі, щоб стати свідками незвичайного поєдинку.
Ведучий №2
Ви будете не тільки свідками, а й учасниками веселих конкурсів.
Ведучий №1
Багато хто з вас думає, що математика наука суха і нудна. Сьогодні ми спробуємо переконати вас в протилежному.
Ведучий №2
І так, сьогодні буде визначено математичного ерудита, навіть не одного, а цілу команду. До речі про команди. Вони вже давно рвуться в бій.
Отож, команди на сцену!
2.Правила гри
У грі беруть участь 12 гравців. Вони об’єднані у дві команди по 6 гравців. Кожна команда обирає капітана. На обговорення запитання відводиться 1 хв. Команда, яка першою повідомляє правильну відповідь, отримує відповідну до конкурса кількість балів. Першою відповідає та команда, капітан якої першим підійме руку, після поставленого запитання. Якщо обидві команди не знайшли правильної відповіді на поставлене запитання, то отримують 0 балів.
На вас чекають 6 турнірів із запитаннями та іграми, фінальний турнір та гра з вболівальниками, які теж можуть принести командам додаткові бали, а можуть і втратити бали за неналежну поведінку чи підказки. А бали буде рахувати наше професійне, компетентне та справедливе журі. Давайте з ними привітаємось.
Голова журі Світлана Володимирівна Велика-Мельниченко
члени журі Ірина Вікторівна Новікова
У кінці уроку журі підбивають підсумки і визначають переможця гри.
І турнір Привітання та знайомство з командами
Команди називають свої назви, девізи та показують емблеми, які вони підготовили як домашнє завдання. Журі оцінює за 5 балами.
І так, сьогодні у нас змагання. Змагання, які за накалом боротьби нічим не відрізняються від Олімпійських Ігор. А тому за традицією олімпіад приймемо урочисту клятву.
Ми, урочисто присягаємось
не застосовувати недозволених прийомів, тобто не допускати математичних помилок, полюбити суперника як самого себе, не сперечатися з журі, не загравати з вболівальниками.
Якщо порушимо цю клятву, то нехай навіки забудемо формули скороченого множення, ніколи не згадаємо теорему Піфагора, нехай опитує нас щоуроку наш вчитель математики.
ІІ турнір “Математична розминка”
Запитання: Правильна відповідь — 1 бал.
Кут один великий є,
Той, що більший від прямого
Він і назву тут дає.
Цей трикутник незабутній,
Має назву … (тупокутний)
Властивість в нього є проста:
Тут медіана – бісектриса,
А ще й до того … (висота)
І кожну треба добре знати.
Які б ми не вивчали теми
Зустрінемо там ми … (теореми)
А у нього є одна
Та, що більша від двох інших,
Особлива сторона.
І вона, даю Вам слово,
Називається … (гіпотенуза)
Сторону помнож на три –
Так периметр ти взнаєш.
То із чим ти справу маєш? (рівносторонній трикутник)
Кути навпіл поділила.
Ось така у неї риса
Вона зветься … (бісектриса)
— Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. — сказав Вітя.
— А я — у п'ятому від голови, — заявив Сергій.
Скільки вагонів було в потязі? (9 вагонів.)
Слово надається журі для оголошення результатів І турніру!
ІІІтурнір
Конкурс «Відгадай, що в чорному ящику»
Сама мала, а ума придала.
Гра з вболівальниками!
(Катети)
Слово надається капітанам команд для оголошення відповідей!
Відповідь: книга.
Журі додає бали команді-переможеці!
Слово надається журі для оголошення результатів ІІІ турніру!
ІVтурнір
“Конкурс капітанів”
1.У цьому конкурсі відстоювати честь команди та заробляти бали будуть капітани. Завдання цього конкурсу оцінюється від 1 до 5 балів. Кожному учаснику надається три спроби.
Рахуємо числа від 1 до 30. Замість чисел 3, які закінчуються на 3 і діляться на 3 кажемо : «Не зіб’юсь».
запитання для гравців
Клоунам, імена яких п’ять, шість і сім, хотілось так розміститись в один ряд, щоб цифри на їх костюмах утворили тризначне число, яке б ділилося на 13 без остачі. Спочатку не вдавалось, але потім один з них, найбільш кмітливий, крикнув: “Придумав!”. І все вдалось як хотілось. Розгадайте секрет його трюка. (Клоун “6” перевернувся і утворилось 975).
2.Виходять 2 капітана команд, по одному від команди і ним дається таке завдання:
Є 27 олівців. За один хід можна брати 1, 2 або 3 олівці. Як грати, щоб виграти? Виграє той, хто бере останній олівець.
Журі додає бали команді, капітан якої переміг!
V турнір
Вікторина «Хто зверху?»
Журі додає бали командам за вірні відповіді по 1 балу!
VІ (фінальний)турнір
Завдання для розумників та розумниць
Слово надається журі для оголошення результатів брейн-рингу!
Увага! Ось фіналу
Хвилюючі моменти.
Призи обом командам
Виносять асистенти.
Команда-переможниця
Здолала перешкоду,
Одержуйте цукерочки
У винагороду.
Команда наша друга –
Ціню роботу вашу.
Наступного брен-рингу
Добийтеся реваншу.