МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ
ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
2019
ПРАВОВИЙ РИНГ
Мета проведення правового рингу: з’ясувати, які студенти знають основні поняття з правознавства, навчити дітей користуватися своїми правами в різних ситуаціях, виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. Створюється суддівська бригада, яка готує й оцінює виступи учасників. Її функції полягають у спостереженні за дотриманням правил ведення «рингу», часом, відведеним на відповіді і запитання та виконання практичних завдань. За сигналом гонга починається гра.
І період – Інтелектуальний штурм
(Учасники по черзі відповідають на запитання)
1. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування (опіка).
2. Місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення правосуддя щодо неповнолітніх (Пекін).
3. З якого віку людина може вибирати своє громадянство (з 18 років).
4. Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? (Конвенція про права дитини 1989 р., Декларація про права дитини 1959 р.).
5. Які обов’язки студентів ви знаєте? (дивитися Статут коледжу).
6. Місто, в якому 10.12.1948 р. було проголошено Загальну декларацію прав дитини? (Париж).
7. До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років).
8. Які права студентів ви знаєте? (дивитися Статут коледжу).
9. З якого віку наступає кримінальна відповідальність? (з 18 років).
10. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх? (ні).
ІІ період – умовна назва «Агітатор»
(За 2-3 хвилини представники команд мають виступити перед товаришами і переконати їх, що законодавство України дійсно захищає права дитини.)
ІІІ період – конкурс «Аукціон ідей»
(Представники команд намагаються запропонувати найцікавішу ідею стосовно захисту прав дитинства у світі. Ці ідеї схвалюються або не схвалюються шляхом голосування всіх учасників «рингу».)
ІV період – «Хто правий?»
(Учасники команд складають ситуаційні розповіді, де дитина вчинила правильно або не правильно. Команда-суперниця висловлює своє бачення проблеми.)
V період – «Міра покарання»
(Йде «суд» із придуманої командами справи. Команди зачитують справи злочину, а команда-суперниця виносить вирок.)
VІ період – «Конвенція прав дитини»
(Учасники команд по черзі називають права дитини (в різних правових ситуаціях). Виграє команда, що назвала більше вправ.)
VІІ період – «Хто на що здатний»
(Кожна команда малює малюнок, що коментує права дитини, дитину в різних правових ситуаціях. У кінці гри «суддівська» бригада називає переможців.)