1
Брейн-ринг
«Найрозумніший»
Мета заходу: розвивати та поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; активізувати і стимулювати їх розумову та пізнавальну діяльність; розвивати самостійність творчість, математичну мову; розширювати кругозір; вчити викладати свої думки.
Обладнання: картинка з оцінками; запитання для команд; запитання для вболівальників; музичний супровід.
Хід роботи:
Вступна частина
І-Ведучий: Добрий день, поважне журі, шановні учасники гри та вболівальники! Сьогодні ми проведемо брейн-ринг «Найрозумніший», присвячений математиці! Сподіваємося,, що вам сподобається гра. У грі беруть участь дві команди, у кожній команді по 5 учнів. Команди продемонструють свій розум та стриманість, кмітливість та фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемної ситуації.
ІІ-Ведучий: За ходом гри спостерігатиме журі, яке оцінюватиме кожний етап змагання. Переможе команда, яка після всіх випробувань набере найбільшу кількість балів. Шановні вболівальники, ви також будете брати участь у конкурсах, підтримувати учасників змагання. Нагадуємо, що не можна викрикувати, підказувати з місця, некоректно поводитися протягом проведення конкурсів.
Представляємо учасників наших змагань. Кожна команда повинна була підготувати: назву, емблему, девіз.
І. Привітання команд.
І-Ведучий: Зустрічайте команду дівчат «Піраміда».
(Привітання команди «Піраміда»).
ІІ-Ведучий А зараз привітання команди хлопців «Квадрат».
І-Ведучий Поки журі оцінює конкурс, ми всі поміркуємо над запитанням:
«Наше сьогодення немислиме без чого?»
Ну, звісно – без рекламної паузи.
ІІ-Ведучий А ми рекламну паузу заповнимо калейдоскопом цікавих фактів.
Іракські археологи знайшли глиняні таблички, з яких видно, що невідомі математики за 1500 років до Піфагора користувалися теоремою, яка названа його ім'ям.
Кам’яний календар
І-Ведучий. Слово нашому журі.
ІІ. Конкурс розминка
ІІ-Ведучий
Наступний конкурс «Розминкою» зветься.
Кожній команді запитання дається.
Наші команди, зберіться гуртом
І покажіть інтелект свій і гумор.
І-Ведучий Командам по черзі ставляться запитання. Відповідь може бути «так» або «ні». Кожна правильна відповідь – це один бал до скарбнички команди.
Запитання
(Ні.)
(Так.)
(Так.)
(Ні.)
(Так.)
(Ні.)
(Так.)
(Так.)
(Так.)
(Ні.)
(Так.)
(Ні.)
13.Чи правильно, що теорему Фалеса називали «віслючий місток»?
(Ні.)
14.Чи правильно, що Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді?
(Так.)
ІІ-Ведучий
Щоб журі все врахувало,
Й суму балів нам сказало,
Треба гру одну завзято
Вболівальника зіграти.
І-Ведучий
Поки журі працює, пропонуємо вболівальникам двох команд зіграти у гру.
Перемога у грі додає вашій команді 2 бали.
(Запрошується по три вболівальники від кожної команди.)
І-Ведучий
Пропонуємо гру «Математичні терміни».
Умови гри: я називаю букву, а ви по черзі називаєте терміни, які починаються на цю букву. Наприклад буква А: один говорить – алгебра, другий – алгоритм і т. д. Виграє той, хто назвав більше термінів.
Отже, починаємо.
В – вісь, відрізок, висота, вектор, ...
М – медіана, многочлен, многокутник, многогранник, множина ...
Т – теорема, точка, трикутник, транспортир, тотожність ...
С – степінь, сума, система, середина, секунда, січна, сторона ...
ІІ-Ведучий
А зараз ще один конкурс для вболівальників «Побудуй число»
І-Ведучий
Від кожної команди запрошуємо по п'ять вболівальників.
На одяг кожного прикріплюють цифри від 0 до 4. Потрібно вишикуватися в одну лінію так, щоб утворилися задані числа:
Команда, яка першою побудує задане число, отримує 1 бал.
ІІ-Ведучий
Слово надається нашому вельмишановному журі.
(Оцінюється конкурс «Розминка» та додаються бали вболівальників.)
ІІІ. Конкурс капітанів.
ІІ-Ведучий
Наступний конкурс на кмітливість вкаже.
Тут кожен капітан себе покаже.
Увага, капітане! За хвилинку
Взамін на запитання дай відповідь – родзинку.
І-Ведучий
За хвилинку капітанам слід відповісти на якомога більше запитань.
Їм пропонуються запитання з двох розділів: «Алгебра», «Геометрія». Розділ обирається жеребкуванням.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
ІІ-Ведучий
Алгебра
(... .)
(Многочлен.)
(Нуль.)
(Різниця.)
(Гіпербола.)
(Корінь.)
(Степінь.)
(Аргумент.)
(Пропорція.)
(Куб.)
(Тотожність.)
(- 1.)
13. Скільки буде, коли 10 поділити на десяту частину?
(100.)
14. Де виникли арабські числа?
(В Індії.)
15. Який найвищий бал у школах України?
(12.)
І-Ведучий
Геометрія
(Квадрат.)
(Теорема.)
(... .)
(Периметр.)
(Кут.)
(Одна.)
(Діаметр.)
(Прямий кут.)
(Середня лінія.)
(Градус.)
(Радіус.)
(180̊.)
(Сантиметр.)
(Транспортиром.)
(Землемірство.)
ІІ-Ведучий
Щиро дякуємо капітанам за їхній розум та кмітливість. А зараз, поки журі виконуватиме свою нелегку роботу і рахуватиме бали наших капітанів, ми проведемо ще один конкурс для вболівальників.
І-Ведучий
Шановні вболівальники, назвіть, будь-ласка, прислів'я або приказку, пов'язану з математикою. Наприклад: «Семеро одного не ждуть», «Сім раз відміряй, а один - відріж». Виграш у цьому конкурсі принесе вашій команді додаткові 2 бали.
(Уболівальники говорять прислів'я та приказки.)
ІІ-Ведучий
А зараз ми надаємо слово нашому журі.
(Оголошуються результати конкурсу капітанів, також враховуються результати конкурсу вболівальників.)
ІV. Музичний конкурс.
І-Ведучий
Усі наші команди отримають тексти пісень на вказану мелодію. Командам потрібно виконати ці пісні, але річ у тім, що тексти, які отримали команди, перероблені, а мелодії – це мелодії всім відомих пісень.
(Команди виконують отримане завдання під музику.)
ІІ-Ведучий
Журі аналізує і рахує,
Середні значення сумує.
Щоб краще було рахувати,
Уболівальникам потрібно в гру зіграти.
Для вболівальників знову є завдання – заспівати хоча б один куплет пісні, пов'язаної з математикою. Наприклад, «Цифри в зошиті писать: раз, два, три, чотири, п'ять. Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі...» тощо. Ті вболівальники, які заспівають найбільше пісень – принесуть своїй команді два бали.
І-Ведучий
Шановне журі: « Вам надається слово! »
(Журі підбиває підсумки музичного конкурсу і враховує бали вболівальників.)
Конкурс «Веселі математики»
ІІ-Ведучий
Оголошується конкурс для вболівальників «Художник». Запрошуємо по одному вболівальнику з кожної команди. Потрібно зобразити фігуру кота або риби за допомогою трикутників( фігуру вибираємо жеребкуванням). За кращий малюнок команда, за яку ви вболіваєте, отримає два бали. Додатково один бал отримає той, хто першим упорається із завданням.
І-Ведучий
Представнику від кожної команди потрібно зобразити рухами слово для своєї команди так, щоб вона могла його відгадати.
ІІ-Ведучий
Запрошуємо журі підбити підсумки цих конкурсів.
VІ. Бліцтурнір.
І-Ведучий
Кожна команда отримує по одному балу за правильну відповідь на запитання.
Запитання
(Піднести до степеня чисельник і знаменник дробу.)
(Основу залишити незмінною, а показники степенів додати.)
(Взаємнооберненими.)
(Бісектриса.)
(Периметр многокутника.)
(360̊)
(Множення.)
(Трапеція.)
(Медіана.)
10.Частина прямої, що має початок і не має кінця.
(Промінь.)
11. Скільки міліметрів в одному метрі?
(1000 мм.)
12. Як знайти невідоме зменшуване?
(До різниці додати від'ємник.)
13. Як називається трикутник, що має кут 90̊?
(Прямокутний.)
14. Під яким кутом перетинаються діагоналі ромба?
(Під прямим.)
15. У якого трикутника тільки два кути рівні?
(У рівнобедреного.)
16.Який дріб правильний?
(У якого чисельник менший за знаменник.)
17. Коли добуток чисел дорівнює нулю?
(Коли хоча б один із множників дорівнює нулю.)
18. Яке натуральне число найменше?
(1.)
ІІ-Ведучий
Ось і добігають кінця наші змагання. Обидві команди гарно виступали, показали всі свої знання. Зараз ми просимо наше журі оцінити конкурс «Бліцтурнір» і підбити підсумки гри.