Математична квест-кімната «Врятуй класного керівника»
Вступ
Сьогодні все більшої популярності серед молоді набувають квест-кімнати. Квест-кімната – це гра, учасники якої повинні спільно виконати низку завдань у замкнутому просторі для того, щоб за відведений час знайти вихід з кімнати або якісь приховані речі. Завданнями можуть бути різного роду головоломки, шифри, загадки з підказками тощо. Ця гра допомагає згуртувати колектив, розвиває уважність, критичне мислення, вміння нестандартно використовувати навколишні предмети, рішучість у екстремальних умовах.
Вікова категорія: учні 9го класу.
Діючі особи: адміністратор, класний керівник, гравці (рекомендована кількість – 13), помічник, який відповідатиме на телефонний дзвінок.
Примітка. Якщо клас великий, можна розділити учнів на групи, створити ідентичні квест-кімнати і влаштувати змагання, хто швидше впорається.
Адміністратор – людина, яка створює квест-кімнату і слідкує за часом її проходження. Він знає розміщення всіх завдань та відповіді до них та може допомогти гравцям за потреби. Можна задіяти учнів у якості адміністраторів.
Матеріали для адміністратора: завдання (див. Додаток А), бланк відповідей (Додаток Б), відповіді до завдань (Додаток В), ручки та аркуші в клітинку (по кількості учасників), скотч, ножиці, магніти 2 шт, книги 5 шт, серед них збірник творів І. Нечуя-Левицького, в якому є «Кайдашева сім’я», мобільний телефон зі сканером qr кодів, ключ від кабінету в целофані, ємність з водою.
Початок гри
Адміністратор зачиняє класного керівника у якому-небудь кабінеті школи.
Учні залишають на партах свої щоденники та виходять з класу, в якому буде створена квест-кімната.
Адміністратор готує квест-кімнату:
Хід гри
Адміністратор зачитує учасникам легенду і правила поведінки.
Легенда: Учням одного класу дуже сподобався ваш класний керівник і вони вирішили забрати його собі. Класний керівник встигла залишити підказки, який клас її схопив і де її тримають. Вам потрібно знайти ключ, розшифрувати назву класу і врятувати свого класного керівника.
Правила поведінки в квест-кімнаті
1. Фізична сила в цій грі не потрібна.
2. Все необхідне знаходиться всередині вашої класної кімнати, не потрібно відкривати вікна або шукати в коридорі.
3. Всі підказки знаходяться в межах вашої видимості, не потрібно ставати на стілець або парту.
4. Якщо виникли труднощі – можна попросити підказку у адміністратора.
5. Дана квест-кімната передбачає використання мобільних телефонів.
6. На проходження квесту дається 40 хвилин.
7. Перше завдання ви знайдете в своїх щоденниках!
Проходження квест-кімнати
1. Учні шукають в щоденниках фрагменти завдання 1. В кутку на кожному аркуші з питанням є символ. Необхідно знайти йому відповідний в бланку відповідей на дошці і вписати цифру-відповідь (перший символ співпадає з першим символом в бланку, всі наступні – знаки Зодіаку). В результаті має вийти номер телефону (скоригуйте завдання 1, щоб отримати необхідний вам номер телефону).
2. Адміністратор перевіряє правильність отриманого номера, гравці телефонують. Помічник поза межами квест-кімнати знімає слухавку і говорить наступну підказку: «Ви добре виконали перше завдання, молодці! А тепер трохи відпочиньте і почитайте «Кайдашеву сім’ю». Прослухавши, учні повинні знайти книгу Нечуя-Левицького і на сторінці цього твору завдання 2.
3. У завданні 2 потрібно побудувати точки в системі координат і з'єднати їх послідовно. Вийде малюнок вікна з підвіконням. Завдання 3 необхідно шукати там.
4. Завдання 3 перекласти з англійської, розв’язати систему рівнянь. Вийде два розв’язки. Від’ємний розв’язок не задовольняє змісту, тому обирають додатній – номер ряду і місця, де шукати наступну підказку.
5. Завдання 4 – розшифрувати qr код. Якщо жоден з дітей не має сканера qr кодів, адміністратор пропонує свій. Діти розгадують загадку – мусять шукати наступний предмет у воді.
6. Звернути увагу на шифр, який залишився на дошці. Для того, щоб розгадати шифр, потрібно знайти початок ламаної лінії. Отримують назву кабінету, в якому закритий класний керівник.
7. Знайти кабінет та відчинити класного керівника.
8. Якщо час, відведений на проходження квест-кімнати закінчився, а учні не врятували класного керівника, вони програли.
Додаток 1
Завдання 1 (змініть окремі питання так, щоб вийшов потрібний Вам номер телефону)
Замість і розставте знаки дій, щоб утворилася правильна рівність: 3 1 2 3 = 5
Відповідь (знак, який в ):_______ |
|
|
ПІРАМІДА – 8 ПАРАЛЕЛЕПІПЕД – 13 КУБ – ?
Відповідь:_________ |
|
|
Знайти залежність та заповнити невідомий сектор:
Відповідь:_________
|
|
|
Чому дорівнює добуток всіх чисел? Відповідь:________
|
|
|
Спростити вираз: Відповідь:________
|
|
|
Я задумав число, додав до нього 3, помножив суму на 2, добуток розділив на 3 і відняв від результату 4. Вийшло число 4. Яке число я задумав? Відповідь:_________
|
|
|
Заповнити пропуск: 36, 1, 25, 1, 16, 1, …, 1. Відповідь:_________ |
|
|
В одній родині 2 батька і 2 сина. Скільки всього людей? Відповідь:_________
|
|
|
Скільки гострих кутів на малюнку?
Відповідь:_________ |
|
|
+ = 10 · + = 12 · - · = =?
Відповідь:_________ |
|
|
Чому дорівнює сума коренів рівняння Відповідь:_________
|
|
|
Знайти кількість цілих розв’язків нерівності: Відповідь:_________
|
|
|
Знайти довжину відрізка АВ А(2;1), В(2;-2) Відповідь:_________ |
|
|
Завдання 2
итавудубоП в йіндо іметсис танидроок ісв ипург кочот.
икчоТ в йінжок іпург итандє’з онводілсоп.
1)
2)
3)
4)
Завдання 3
The next hint is waiting for you on the row and place:
Завдання 4
Завдання 5 (сполучіть літери послідовними відрізками, щоб зашифрувати речення)
Наприклад:
Відповідь: Ваш учитель закрыт в первом Б классе
Додаток Б
Бланк відповідей до завдання 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток В
Відповіді до завдань
Завдання 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
3 |
8 |
0 |
9 |
9 |
9 |
3 |
6 |
1 |
1 |
7 |
3 |
Голосова підказка: Книга І.Нечуя-Левицького на полиці
Завдання 2: Побудувати в одній системі координат всі групи точок. Точки в кожній групі з’єднати послідовно.
Підказка під підвіконням
Завдання 3. Наступну підказку ви знайдете на ряді і місці. Відповіддю до системи рівнянь буде пара (2;4), тобто 2й ряд і 4е місце. Від'ємна пара чисел не підходить.
Завдання 4. «То, что вы ищете, находится во мне. В четырехугольном сосуде я четырехугольна, в круглом - кругла. От того, что я так уступчива, я сильнее всего и нужнее всего. У меня одно имя, но много обликов». (Вода) Знайти ключ у ємності з водою.
Завдання 5. Знайти початок ламаної лінії. «Ваш учитель закрыт в первом Б классе».