Брейн-ринг
(7 клас)
Вчитель української мови
та літератури
Калинчук Ольга Миколаївна
Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Михайла Панасовича Стельмаха , сприяти усвідомленню значення творчості поета для української та світової культури, для кожного особисто; сприяти розвитку пам’яті, допитливості, пізнавальних інтересів, самоосвітніх умінь та навичок, формуванню культури мовлення; розвивати інтерес до літератури, культуру зв’язного мовлення, логічне й абстрактне мислення, уміння узагальнювати, доводити власні думки; виховувати повагу до М.Стельмаха, толерантне ставлення учнів один до одного,почуття любові художнього слова.
Тип заходу: брейн-ринг
Обладнання: портрет М.П. Стельмаха, рушники, картки.
Святково прикрашений кабінет: портрет М.П. Стельмаха , рушники, фотовиставка про життя, творчість митця, виставка його творів; ілюстрації малюнків; біля портрета розміщені слова, що є епіграфом заходу:
ХІД ЗАХОДУ
«Я мрію так життя прожити, щоб кров і піт віддать землі своїй, щоб у плодах моїх хилились віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій»
І. Організаційно-мотиваційний етап:
1.1. Вправа «Привітання». Мета:розвивати вміння слухати, вчити працювати в колективі.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
«Я мрію так життя прожити, щоб кров і піт віддать землі своїй, щоб у плодах моїх хилились віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій»
Ці рядки стали девізом життя Михайла Стельмаха і зовсім не дарма. Згадаймо цікаві факти про видатного українського прозаїка та поета ХХ століття. Сьогодні, згадуючи великого митця , проводиться брейн ринг, який допоможе виявити найкращих знавців життя та творчості Стельмаха. Наш сьогоднішній захід допоможе вам глибше зрозуміти Михайла слова і позмагатися у тому, хто ж з вас є кращим Стельмахознавцем.
1.2. Саморефлексія «Прихований скарб».
Учитель. Як Ви відреагуєте на таке твердження:«У підвалі Вашого будинку закопаний скарб —діжки із золотом і самоцвітами»?
Варіанти відповіді:
а) «Не може бути!»;
б)«Тільки не в мене...»;
в)«Не вірю, не говоріть дурниць!»;
г)«Піду гляну, скажіть, де саме?!»;
д) (Ваш варіант).
- Прихований скарб дійсно є в кожного з нас, і знаходиться він у підвалинах
нашого розуму. Діжки із золотом — це ваші приховані можливості, дрімаючі таланти. Необхідно лише захотіти їх «відкопати», віднайти себе в самому собі.
ІІ. Вступна частина:
Для проведення гри познайомимося з командами-знавцями творчості Михайла Стельмаха.
Сьогодні у нас змагаються дві команди: «Патріот» і «Ерудит».
Ведучий Капітани, прошу презентувати свої команди.
Капітан команди «Патріот»
Команда до гри готова.
Наш девіз: «Ми готові до роботи, тому що славні патріоти».
Капітан команди «Ерудит»
Команда до гри готова.
Наш девіз: «Ерудити ми завзяті, скрізь, усюди і у класі».
I конкурс . «Хто швидше?»
За правильну відповідь команда отримає 1 бал (30 балів)
Жити і вчитися було важко. Йшла громадянська війна. У Стельмахів на всю родину були одні чоботи. І Панас Дем'янович у зимову вищу мусив носити Михайлика до школи на руках.)
II конкурс. Кросворд
За кожну правильну відповідь команда отримає 0,5 бал ( 5 балів)
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ конкурс « Акровірш»
За правильну відповідь команда отримає 10 балів
Скласти акровірш до героїв повісті «Гуси – лебеді летять…»
Ганна – мати Михайлика, та Дем’ян - дідусь
ІV конкурс капітанів «Чорний ящик»
За правильну відповідь капітан отримає 1 бал для своєї команди
10 запитань
V конкурс «Сенкан»
За правильну відповідь команда отримає 10 балів
Скласти сенкан до головних героїв твору
ІІІ. Заключна частина:
5.1. Рефлексія. Підбиття підсумків.
5.1.1. Вправа «Спасибі!» Мета: розвивати дружні відносини між підлітками, позитивну атмосферу в колективі. Виховувати доброзичливе ставлення і повагу один до одного.
Учитель: Наш урок підходить до закінчення. Я пропоную зараз стати всім подумки покласти на ліву руку все те, з чим кожен прийшов сьогодні, свій багаж настрою, думок, знань, досвіду, а на праву руку – те, що отримав на цьому занятті нового. Потім, усі одночасно сильно плескаємо у долоні і говоримо: «СПАСИБІ!»
Обговорення:
- чи був багаж правої руки важчим?
- що найбільше сподобалось на занятті?
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Наступного уроку ми характеризуватимемо образ Михайлика та сприйняття ним дорослого світу.
Завдання: виписати цитати до характеристики образу Михайлика у зошити.