Брейн-ринг "Стежками стельмахової долі"

Про матеріал
На цьому уроці діти детальніше ознайомляться із життєвим і творчим шляхом Михайла Стельмаха
Перегляд файлу

 

 

 

 

Брейн-ринг

«Стежками Стельмахової долі»

 (7 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Вчитель української мови

       та літератури              

            Калинчук Ольга Миколаївна

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Михайла Панасовича Стельмаха , сприяти усвідомленню значення творчості поета для української та світової культури, для кожного особисто; сприяти розвитку пам’яті, допитливості, пізнавальних інтересів, самоосвітніх умінь та навичок, формуванню культури мовлення; розвивати інтерес до літератури, культуру зв’язного мовлення, логічне й абстрактне мислення, уміння узагальнювати, доводити власні думки; виховувати повагу до М.Стельмаха, толерантне ставлення учнів один до одного,почуття любові художнього слова.

Тип заходу: брейн-ринг

Обладнання: портрет М.П. Стельмаха,  рушники, картки.

Святково прикрашений кабінет: портрет  М.П. Стельмаха , рушники, фотовиставка про життя, творчість митця, виставка його творів; ілюстрації малюнків; біля портрета розміщені слова, що є епіграфом заходу:

 

ХІД ЗАХОДУ

                                                              «Я мрію так життя прожити, щоб кров і піт віддать землі своїй, щоб у плодах моїх хилились віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій»

 

І. Організаційно-мотиваційний етап:

1.1. Вправа «Привітання». Мета:розвивати вміння слухати, вчити працювати в колективі.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

«Я мрію так життя прожити, щоб кров і піт віддать землі своїй, щоб у плодах моїх хилились віти, щоб розроставсь в глибинах корінь мій»

Ці рядки стали девізом життя Михайла Стельмаха і зовсім не дарма. Згадаймо цікаві факти про видатного українського прозаїка та поета ХХ століття. Сьогодні, згадуючи  великого митця , проводиться брейн ринг, який допоможе виявити найкращих знавців життя та творчості Стельмаха. Наш сьогоднішній захід допоможе вам глибше зрозуміти Михайла   слова і позмагатися у тому, хто ж з вас є кращим Стельмахознавцем.

1.2. Саморефлексія «Прихований скарб».

Учитель. Як Ви відреагуєте на таке твердження:«У підвалі Вашого будинку закопаний скарб —діжки із золотом і самоцвітами»?

Варіанти відповіді:

а) «Не може бути!»;

б)«Тільки не в мене...»;

в)«Не вірю, не говоріть дурниць!»;

г)«Піду гляну, скажіть, де саме?!»;

д) (Ваш варіант).

-   Прихований скарб дійсно є в кожного з нас, і знаходиться він у підвалинах

нашого розуму. Діжки із золотом — це ваші приховані можливості, дрімаючі таланти. Необхідно лише захотіти їх «відкопати», віднайти себе в самому собі.

ІІ. Вступна частина:

Для проведення гри познайомимося з командами-знавцями творчості Михайла Стельмаха.

Сьогодні у нас змагаються дві команди: «Патріот» і «Ерудит».

Ведучий Капітани, прошу презентувати  свої команди.

Капітан команди «Патріот»

Команда до гри готова.

Наш девіз: «Ми готові до роботи, тому що славні патріоти».

Капітан команди «Ерудит»

 Команда до гри готова.

Наш девіз: «Ерудити ми завзяті, скрізь, усюди і у класі».

 

I конкурс . «Хто швидше?»

За правильну відповідь команда отримає 1 бал (30 балів)

  1. Михайло Панасович Стельмах  це  ( український письменник, драматург, фольклорист, прозаїк)
  2. Назвіть дату народженняя М.Стельмаха? ( 24 вересня 1912 року)
  3. Михайло Стельмах народився  ... ( на Вінничині).
  4. У якому столітті жив і творив митець? ( ХХ століття)
  5. Батьки Стельмаха були (селянами)
  6. Скільки всього дітей було у М. Стельмаха ( 3 – Ярослав, Дмитро, Марта)
  7. Як М. Стельмах навчився писати і читати ( самотужки)
  8. У скільки років пішов до школи, у який клас і чому?( 9 років, 2-й кл.,

Жити і вчитися було важко. Йшла громадянська війна. У Стельмахів на всю родину були одні чоботи. І Панас Дем'янович у зимову вищу мусив носити Михайлика до школи на руках.)

  1. По закінченню початкової сільської школи Стельмах вступає в (  школу колгоспної молоді)
  2.                    Коли закінчив школу, вступив до (Вінницького педагогічного технікуму)
  3.                    У  1933 бідняцький син перший в Дяківцях закінчив (Вінницький педагогічний інститут)
  4.                    Після закінчення інституту працював ( вчителем у рідній школі)
  5.                    У 1939 році….( був мобілізований до Червоної армії та двічі поранений)
  6.                    В 1941 році вийшла в світ перша збірка поезій („Добрий ранок.“)
  7.                    Який твір Михайло Стельмах написав про себе (  автобіографічна повість «Гуси – лебеді летять..)
  8.                    Коли перестало битися серце Михайла Панасовича (27 вересня 1983 року)
  9.                    Твір гуси-лебеді летять присвячено (улюбленим  батькам Ганні Іванівні та Панасу Дем’яновичу)
  10.                    Від імені кого ведеться розповідь у повісті М. Стельмаха? (Від першої особи.)
  11.                    Чим прославився дід головного героя? (Тим, що був майстром на всі руки.)
  12.                     Яка «слабкість» чи «дурість» завдавала клопоту Михайликові? (Велика любов до читання.)
  13.                    Хто навчив маленького Михайлика любити красу природи й землю? (Мати.)
  14.                    Кому Михайло дав жменю насіння? (Маленькому голодному хлопчикові.)
  15.                    Як звали дівчинку, разом з якою Михайлик збирав ягоди в лісі, ходив до школи? (Люба.)
  16.                    Що зробили батьки, щоб Михайлик все ж таки пішов учитися? (Продали годувальницю — корову.)
  17.                    Якою довершеною й завжди новою красою так захоплювався письменник? (Красою зірок.)
  18.                    Як малий Михайлик узимку добирався до школи? (Батько, загорнувши в кирею, носив його на руках.)
  19.                    Хто, за висловом письменника, пролітав над хатою, над дитинством і над його життям? (Лебеді.)
  20.                    Що символізують гуси-лебеді у творі (щасливе, радісне і казкове дитинство, краса природи,гармонія людини зі світом)
  21.                    Хто найчастіше у снах марився хлопцю? (лебеді)
  22.                    Навіщо Мар’яна прийшла до Михайликових батьків? (Попрощатися, бо виходила заміж і виїжджала.

II конкурс.  Кросворд

За кожну правильну відповідь команда отримає 0,5 бал ( 5 балів)

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ім’я батька головного героя (Панас) .
  2. Ім’я матері (Ганна)
  3. Бабуся повела онука в церкву. Доберіть синонім до слова церква, який був ужитий в повісті –  Божий … (храм).
  4. Дядько, якому дуже весело жилось. (Микола).
  5. Ім’я діда головного героя (Дем’ян).
  6. «В якійсь розшарпаній книжці я, наприклад, вичитав, як став дичавіти один чоловік, що покинув місто». Як звали того чоловіка? (Робінзон).
  7. Подруга головного героя, з якою він познайомився в лісі. (Люба).
  8. Ім’я головного героя (Михайлик).
  9. За яке насіння Юхрим Бабенко обіцяв дати Михайликові книжку? (Гарбузове).
  10. Що за гуси стали символом у повісті? (лебеді)

ІІІ конкурс  « Акровірш»

 За правильну відповідь команда отримає 10  балів

Скласти акровірш до  героїв повісті «Гуси – лебеді летять…»

Ганна – мати Михайлика, та Дем’ян - дідусь

 

ІV конкурс капітанів «Чорний ящик»  

За правильну відповідь капітан  отримає 1 бал для своєї команди

10 запитань

V конкурс  «Сенкан»

За правильну відповідь команда отримає 10  балів

Урок розвитку мовлення. Написання власного поетичного творуСкласти сенкан до головних героїв твору

ІІІ. Заключна частина:

5.1. Рефлексія. Підбиття підсумків.

5.1.1. Вправа «Спасибі!» Мета: розвивати дружні відносини між підлітками, позитивну атмосферу в колективі. Виховувати доброзичливе ставлення і повагу один до одного.

Учитель:   Наш урок підходить до закінчення. Я пропоную зараз стати всім  подумки покласти на ліву руку все те, з чим кожен прийшов сьогодні, свій багаж настрою, думок, знань, досвіду, а на праву руку – те, що отримав на цьому занятті нового. Потім, усі одночасно сильно плескаємо у долоні і говоримо: «СПАСИБІ!»

Обговорення:

- чи був багаж правої руки важчим?

- що найбільше сподобалось на занятті?

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Наступного уроку ми характеризуватимемо образ Михайлика та сприйняття ним дорослого світу.

Завдання: виписати цитати до характеристики образу Михайлика у зошити.

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку