Брейн-ринг з математики

Про матеріал
Брейн-ринг. Позаурочний захід. Проблема: створення умов розвитку інтересу учнів до математики. Цілі: • Розвивати та зміцнювати інтерес до математики, історії її розвитку, мотивувати пізнавальну та творчу діяльність, розвивати кмітливість, допитливість, логічне та творче мислення. • Розширювати математичний кругозір учнів. • Щеплювати навички самостійного пошуку нових знань. • Сприяти розвитку культури колективної праці, формуванню доброзичливих та дружніх відносин. Завдання: 1. Активізація діяльності учнів. 2. Розвиток пізнавальних та творчих здібностей, гостроти мислення та спостережливості. 3. Виховання культури колективного спілкування. Учень: - активний суб'єкт діяльності; - задовольняє особистий інтерес; - ініціативний; - самостійний у пошуку вирішення проблем, виявляє здібності, талант, творчість.
Перегляд файлу

Девіз: "Дорогу здолає той, хто йде, а математику - мислячий".

 

Проблема: створення умов розвитку інтересу учнів до математики.

 

Цілі:

• Розвивати та зміцнювати інтерес до математики, історії її розвитку, мотивувати пізнавальну та творчу діяльність, розвивати кмітливість, допитливість, логічне та творче мислення.

• Розширювати математичний кругозір учнів.

• Щеплювати навички самостійного пошуку нових знань.

• Сприяти розвитку культури колективної праці, формуванню доброзичливих та дружніх відносин.

 

Завдання:

  1. Активізація діяльності учнів.
  2. Розвиток пізнавальних та творчих здібностей, гостроти мислення та спостережливості.
  3. Виховання культури колективного спілкування.

 

Учень:

- активний суб'єкт діяльності;

- задовольняє особистий інтерес;

- ініціативний;

- самостійний у пошуку вирішення проблем, виявляє здібності, талант, творчість.

 

1. Вступне слово

Шановні гості! Шановні учасники гри! Сьогодні ми з вами зібралися у цій залі на математичний турнір “Брейн-ринг”. Нас усіх привела сюди загальна любов до математики. Математика багатозначна і невичерпна. Одних підкорює її логічна стрункість, інших – її точність, а третіх – краса. Адже не дарма Жуковський Н.Є. говорив: "У математиці є своя краса, як у живопису". Тож давайте, друзі, ми теж подивимося на красу математики, порадіємо стрункості, точності та логічності математики. Я бажаю командам-учасникам удачі та успіхів у грі! Наша гра складається з 7 раундів (по 2 питання кожній команді) та розминки (по 6 питань кожній команді).

Завдання, звичайно, не надто просте:

Граючи вчити і грати вчитися.

Але якщо з навчанням скласти розвагу,

То святом стане будь-яке навчання

 


Наздоганяння (розминка)

Запитання 1 команді:

  1. Промінь, що ділить кут навпіл. (Бісектриса).
  2. Яке число ділиться на всі числа без залишку? (Нуль)
  3. Чому дорівнює кут у квадраті? (90 градусів)
  4. Чотирьохкутник, у якого лише дві сторони паралельні. (Трапеція).
  5. Пропозиція, істинність якої треба довести. (Теорема).
  6. Найкоротша відстань від точки до прямої. (Перпендикуляр).

Запитання 2 команді:

  1. Відрізок, що з'єднує середини сторін. (Середня лінія).
  2. Скільки цифр у математиці? (10).
  3. Найменше парне натуральне число. (2).
  4. Чому дорівнює чверть години? (15 хвилин).
  5. Паралелограм, у якого всі сторони рівні. (Ромб).
  6. Найбільша хорда у колі. (Діаметр).

Запитання 3 команді:

  1. Число π дорівнює … (3,14).
  2. Сума одночленів. (Многочлен).
  3. Графіком лінійної функції є… (Пряма).
  4. Що визначає положення точки на площині. (Координата).
  5. Математична пропозиція, яка не потребує доказів. (Аксіома).
  6. Сота частина числа. (Відсоток).


ІІ  РАУНД.

Вибери мене (з 4 варіантів відповідей треба вибрати 1-ну правильну)

  1. У якому трикутнику всі висоти перетинаються в одній із його вершин?
    1.             Тупокутний
    2.             Рівнобедрений
    3.             Рівносторонній
    4.             Прямокутний

 

  1. Слово "трапеція" походить від грецького слова "трапезіон". Що греки називали цим словом?
    1.             Столик
    2.             Лавку
    3.             Тумбу
    4.             Піч

 

  1.  Як називається відрізок, що з'єднує будь-які дві точки кола?
    1.             Радіус
    2.             Діаметр
    3.             Хорда
    4.             Дуга

 

4. Яка з цих геометричних фігур не є плоскою?

  1.             Окружність
  2.             Еліпс
  3.             Круг
  4.             Шар

 

5. Що не є одиницею виміру кутів?

  1.             Радіан
  2.             Градус
  3.             Година
  4.             Секунда

 

6. Чиїм ім'ям названа теорема, за допомогою якої ми можемо ділити відрізок на будь-яку кількість рівних частин?

  1.             Архімед
  2.             Піфагор
  3.             Евклід
  4.             Фалес


ІІІ РАУНД.

Практичне застосування математики

 

  1. Як відрізати півметра від стрічки завдовжки 2 метри, не маючи жодних вимірювальних інструментів?

 

  1. Бажаючи перевірити, чи квадратний шматок матерії, швачка складає його по одній діагоналі, а потім по іншій. Чи достатньо цього, щоб переконатися, що шматок матерії квадратний?

 

 

ІV РАУНД.

Анаграми

 

 

 

 

 

 


V  РАУНД.

 

Цікаві задачі.

 

1. Саша дає друзям покататися своїм велосипедом. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 години, а за 2 цукерки - 0,5 години. Юра дав Саші 2 плитки шоколаду та 4 цукерки. Скільки часу може кататись Юра?

(4ч.)

 

2. У Великій Британії користуються попитом будинки з привидами. Будинок із привидами на 25 % дорожчий від такого ж будинку без привидів. А на скільки % будинок без привидів дешевший за будинок з привидами?

(На 20%.)

 

3 Два хлопчики зустрілися у вагоні поїзда.

— Я завжди їду за п'ятим вагоном від хвоста поїзда. - сказав Вітя.

— А я — на п'ятому від голови, — заявив Сергій.

Скільки вагонів було у поїзді?

(9 вагонів.)

 

4.На озері росли лілії. Щодня їх число подвоювалось, і на 20-й день заросло все озеро. А на який день зросла половина озера?

(на 19 день)

 

5. Якщо о 12 годині ночі йде дощ, то чи можна очікувати через 72 години на сонячну погоду?

(ні, ніч)

 

6. Одне яйце вариться 5 хвилин. За скільки хвилин зваряться 4 яйця?

 

 

 

  РАУНД.

 

ТАК – НІ (бліц-питання) Відповіді на запитання оцінюються 1,2,3 балами залежно від ваги питання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку