Брейн-ринг "Знавці літератури"

Про матеріал
Мета: перевірити знання учнів, поглибити їх; розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю; виховувати естетичні смаки, акторську майстерність, любов до книги.
Перегляд файлу

Брейн-ринг  « Знавці літератури»

Мета: перевірити знання учнів, поглибити їх;   розвивати   літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю;  виховувати естетичні смаки, акторську майстерність, любов до книги.

Форма проведення: гра

Хід гри.

І. Організаційний момент.

  • Представлення команд.
  • Представлення журі.
  • Оголошення умов брейн-рингу. Команди відповідають по черзі , на обдумування відповіді дається певна кількість  хвилин.

І тур   «Подорожуємо світом»

Завдання: назвати країну, з якої походить письменник

 

Кожна правильна відповідь проносить по 1 балу  за одне питання.

  1. Ф. Шиллер – Німеччина             
  2. А. Міцкевич - Польща
  3. О.С.Пушкін – Росія                         
  4. Г. Андерсен – Німеччина          
  5. Р. Стівенсон – Шотландія

https://learningapps.org/watch?v=p5md6vd5n22

  1. Жуль Верн – Франція                    
  2. В. Скотт – Англія
  3. В.Биков – Білорусь
  4. О.Грін - Росія
  5. Р.Кіплінг – Індія

https://learningapps.org/watch?v=pjor5ytec22

ІІ тур « Літературний ерудит »

Завдання: дати правильну відповідь

Кожна правильна відповідь приносить команді по1 балу.

  1. Давньоруська епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних богатирів – це … (билина)
  2. Художній прийом, що ґрунтується на перебільшенні певних властивостей зображуваного героя, предмета чи явища (гіпербола)
  3. Роман, у якому змальовано історичні події та картини життя минулих епох ( історичний роман)
  4. Картини природи в художньому тексті (пейзаж)
  5. Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується одна подія з життя одного або двох персонажів. (Оповіда́ння)
  6. Протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів – це… (антитеза)
  7. Що впустила красуня Кунігунда на арену між диких звірів? (рукавичку)
  8. Легенда про яке озеро лягла в основу відомої балади А.Міцкевича? (Світязь)
  9. Скільки доньок мав король Лір? (три)
  10.  У якій країні відбуваються події історичного роману В.Скотта «Айвенго»? (Англія)

 

ІІІ тур

Співставити автора і його твір

  1. І.Крилов – «Вовк і Ягня»
  2. Ж.Верн – «15-річний капітан»
  3. А.Чехов – «Хамелеон»
  4. Ф.Шиллер – «Рукавичка»
  5. В.Скотт – «Айвенго»
  6. Дж.Олдрідж – «Останній дюйм»

https://learningapps.org/watch?v=ph1a6dw0a22

  1. Езоп – «Крук і Лисиця»
  2. М.Гоголь – «Ніч перед Різдвом»
  3. Р.Шеклі – «Запах думок»
  4. А.Міцкевич – «Світязь»
  5. В.Биков – «Альпійська балада»
  6. О.Пушкін – «17 жовтня»

https://learningapps.org/watch?v=ptafqssvj22

ІV тур «Літературний скарб»

Укажіть назву твору, з якого взятий уривок

1.«Як зможеш гідно річ вести з юрбою

І з Королем не втратиш простоти.

Тоді весь світ тобі належить, сину,

І більше: ти – Людина, сину мій». (Дж. Р. Кіплінг «Якщо…»)

2. «Він вирішив, що заради нього він віддасть усе.  На це варто витратити час. Він уже добереться до самого серця хлопчини!» (Дж. Олдрідж «Останній дюйм»)

3. «Продираючись крізь хащі Шервудського лісу й насвистуючи грайливу мелодію, він раптом наскочив на компанію лісників…» («Як Робін Гуд став розбійником»)

4. «У Івана щось озвіріло в душі, він зіщулився, одразу ж чекаючи нового стрибка. Але собака не стрибав, розпластався на землі і, витягнувши вперед товсту морду з висолопленим набік язиком, часто, зморено дихав…» (В.Биков «Альпійська балада»)

5. «Прекрасний, любі друзі, наш союз!

Він, як душа, одвічний, неподільний,

Незрушний, однодушний і свавільний,

Міцнів він під крилом коханих муз. (О.Пушкін «19 жовтня»)

 

6. «В пущі дрімучій розкинулись води –

Ясна і чиста рівнина,

Пуща їх тінню густою обводить,

Озеро – ніби крижина» (А.Міцкевич «Світязь»)

 

 

ІV тур  «Картинна галерея»

Завдання: з’єднайте ілюстрації, які підходять до названого твору

По 1 балу за правильну відповідь

 

«Альпійська балада»

В.Биков "Альпійська балада" - Сайт shewhenko!

«Останній дюйм»

Похожее изображение

«Айвенго»

Иллюстрации А.З. Иткина к роману Вальтера Скотта "Айвенго"

«19 жовтня»

19 жовтня" Аналіз - Олександр Пушкін - Dovidka.biz.ua

«Вересовий трунок»

Картинки по запросу вересовий трунок

 

«Ілля Муромець і Соловій-Розбійник»

ТЕМА: Билина «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник

V тур «Назви героя»

5 балів

Учні протягом 3 хвилин називають по черзі літературних персонажів. Головне – не повторюватись. Перемогу отримає та команда, яка останньою назве героя.

VІ тур «Хто я?»

Якщо учень вгадав персонажа, 5 балів

Команди обирають учасника, який буде приміряти роль певного персонажа. Задача обраного учня – вгадати героя. Команда може відповідати лише «так» чи «ні».

І команда – Робін Гуд, Ровена

ІІ команда – Айвенго, Ілля Муромець

 

ІІІ. Підведення підсумків гри.

     ІV. Підсумок гри.

Сьогодні ми з вами добре попрацювали, пригадали вивчені твори, їх персонажів, поглибили свої знання з теорії літератури та вдосконалили вміння працювати  у команді. Ви всі молодці. Дякую вам за гарну роботу.             

 

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
1879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку