Брейн-ринг « Знавці літератури»
Мета: перевірити знання учнів, поглибити їх; розвивати літературні здібності, надихнути учнів на читацьку працю; виховувати естетичні смаки, акторську майстерність, любов до книги.
Форма проведення: гра
Хід гри.
І. Організаційний момент.
І тур «Подорожуємо світом»
Завдання: назвати країну, з якої походить письменник
Кожна правильна відповідь проносить по 1 балу за одне питання.
https://learningapps.org/watch?v=p5md6vd5n22
https://learningapps.org/watch?v=pjor5ytec22
ІІ тур « Літературний ерудит »
Завдання: дати правильну відповідь
Кожна правильна відповідь приносить команді по1 балу.
ІІІ тур
Співставити автора і його твір
https://learningapps.org/watch?v=ph1a6dw0a22
https://learningapps.org/watch?v=ptafqssvj22
ІV тур «Літературний скарб»
Укажіть назву твору, з якого взятий уривок
1.«Як зможеш гідно річ вести з юрбою
І з Королем не втратиш простоти.
Тоді весь світ тобі належить, сину,
І більше: ти – Людина, сину мій». (Дж. Р. Кіплінг «Якщо…»)
2. «Він вирішив, що заради нього він віддасть усе. На це варто витратити час. Він уже добереться до самого серця хлопчини!» (Дж. Олдрідж «Останній дюйм»)
3. «Продираючись крізь хащі Шервудського лісу й насвистуючи грайливу мелодію, він раптом наскочив на компанію лісників…» («Як Робін Гуд став розбійником»)
4. «У Івана щось озвіріло в душі, він зіщулився, одразу ж чекаючи нового стрибка. Але собака не стрибав, розпластався на землі і, витягнувши вперед товсту морду з висолопленим набік язиком, часто, зморено дихав…» (В.Биков «Альпійська балада»)
5. «Прекрасний, любі друзі, наш союз!
Він, як душа, одвічний, неподільний,
Незрушний, однодушний і свавільний,
Міцнів він під крилом коханих муз. (О.Пушкін «19 жовтня»)
6. «В пущі дрімучій розкинулись води –
Ясна і чиста рівнина,
Пуща їх тінню густою обводить,
Озеро – ніби крижина» (А.Міцкевич «Світязь»)
ІV тур «Картинна галерея»
Завдання: з’єднайте ілюстрації, які підходять до названого твору
По 1 балу за правильну відповідь
«Альпійська балада» |
|
«Останній дюйм» |
|
«Айвенго» |
|
«19 жовтня» |
|
«Вересовий трунок» |
|
«Ілля Муромець і Соловій-Розбійник» |
|
V тур «Назви героя»
5 балів
Учні протягом 3 хвилин називають по черзі літературних персонажів. Головне – не повторюватись. Перемогу отримає та команда, яка останньою назве героя.
VІ тур «Хто я?»
Якщо учень вгадав персонажа, 5 балів
Команди обирають учасника, який буде приміряти роль певного персонажа. Задача обраного учня – вгадати героя. Команда може відповідати лише «так» чи «ні».
І команда – Робін Гуд, Ровена
ІІ команда – Айвенго, Ілля Муромець
ІІІ. Підведення підсумків гри.
ІV. Підсумок гри.
Сьогодні ми з вами добре попрацювали, пригадали вивчені твори, їх персонажів, поглибили свої знання з теорії літератури та вдосконалили вміння працювати у команді. Ви всі молодці. Дякую вам за гарну роботу.