Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

Про матеріал
Презентації до уроку при вивченні теми "Будова та функції кровоносних судин. Рух крові"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мельник Ганна Леонідівна, вчитель біології вищої категорії. Тема: Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

Номер слайду 2

Мета: познайомити учнів з будовою та функціями судин; ознайомити з історією відкриття кровообігу; формувати навички критично мислити, аналізувати, порівнювати, висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я. Обладнання: таблиці “ Кровоносні судини “, “ Перша медична допомога при кровотечах ”. Завдання уроку: - навчити учнів встановлювати причинно-наслідкові зв'язки будови і функцій судин; ознайомити з історією відкриття кровообігу; навчити учнів надавати першу медичну допомогу при кровотечах Мельник Г.Л.

Номер слайду 3

Мельник Г.Л. Учні мають розповідати один одному та світові про те, що вони знають для того, щоб виявити, що саме вони знають. Розповідаючи, вони вчитимуться. Розповідаючи всім іншим, вони тлумачитимуть світ так, як його бачать. Джудіт Рен'ї

Номер слайду 4

Методика “ Бумеранг ” (взаємоопитування) Мельник Г.Л. Як забезпечується автоматизм роботи серця? Чому серцевий м'яз виділяють в окремий тип м'язів? Яку роль відіграє автоматія серця в життєдіяльності організму? Чому серце повинно скорочуватись безперервно? Чому в серці кров рухається тільки в одному напрямі? Поясніть біологічне значення клапанів серця.

Номер слайду 5

Історія відкриття кровообігу Мельник Г.Л. Гален Центром кровообігу вважав печінку, де з їжі утворюється “ живильна кров ”. Андреа Чезальпіно Склав загальну систему кровообігу, довів існування капілярів, уперше помітив, що обмін газів відбувається у дрібних кровоносних судинах.

Номер слайду 6

Історія відкриття кровообігу Мельник Г.Л. Мігель Сервет Відкрив мале коло кровообігу Уільям Гарвей Відкрив велике коло кровообігу, вперше продемонстрував схему кровообігу. М.Мальпігі Відкрив капілярний кровообіг.

Номер слайду 7

“ Творча лабораторія “ (робота з підручником) Мельник Г.Л. Завдання: 1 група – особливості будови та функції артерії; 2 група – особливості будови та функції вен; 3 група – особливості будови та функції капілярів; 4 група – рух крові по артеріях; 5 група – фізіологічні механізми та регуляція артеріального тиску; 6 група – хвороби кровоносних судин та запобігання їм.

Номер слайду 8

Мельник Г.Л.

Номер слайду 9

Мельник Г.Л.

Номер слайду 10

Будова капілярів Мельник Г.Л.

Номер слайду 11

Вимірювання артеріального тиску Мельник Г.Л.

Номер слайду 12

Пульс у представників тваринного світу Мельник Г.Л.

Номер слайду 13

Швидкість руху крові ( Робота в парах – розв'язування задач) Мельник Г.Л. Задача 1. В аорту, площа перерізу якої становить 8 см2, кров рухається зі швидкістю 20 см/с. Яка швидкість крові в капілярах, якщо іх загальний переріз становить 3200 см2? Задача 2. Підрахуйте швидкість крові в порожнистих венах, якщо їх діаметр 2,5 см, швидкість крові в аорті – 0,5 м/с і діаметр аорти – 2,5см.

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Мельник Г.Л. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5ю Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитись вдалечінь. У середньому темпі проробити 3-4 колові рухи очима в правий бік, стільки ж – у лівий. Повторити 1-2 рази. Витягнути руки вперед. Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд удалечінь – на рахунок 1-6. Повторити 2-4 рази.

Номер слайду 15

Вправа “ Біологічна гімнастика” Мельник Г.Л. 1. Ритмічні коливання стінки артеріальних судин 2. Стан підвищеного кров'яного тиску 3. Прилад для вимірювання артеріального тиску 4. Стан пониженого тиску

Номер слайду 16

Біологічний диктант Мельник Г.Л. Найбільша кровоносна судина. Кров, насичена вуглекислим газом. Шлях крові від лівого шлуночка до правого передсердя. Кровоносні судини, по яких кров рухається до серця. Маса серця. Тривалість серцевого циклу. Нормальний артеріальний тиск крові. Частота пульсу в нормі здорової людини. Навколосерцева сумка. Найнебезпечніша кровотеча. Кров, насичена киснем. Найменші за діаметром кровоносні судини.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Мельник Г.Л. Вивчити відповідний параграф підручника. Підготувати повідомлення: “ Амосов М.М. – видатний лікар-кардіохірург “

Номер слайду 18

Список використаних джерел Мельник Г.Л. Байрон О.В. Шкільна біологічна олімпіада: Посібник для вчителя. – К.: Рад. шк., 1985. Горяна Л.Г. Неведомська Є.О. Організація навчально-виховного процесу з біології (На допомогу вчителям біології). – К.: КМІУВ, 1999 Довідник з біології. /За ред. акад. НАН України К.М. Ситника. - К.: Наук. думка, 1998. Неведомська Є.О. Робота з біологічними термінами і поняттями: Навчальний посібник для учнів 8-ого класу. – К.:Фенікс, 1999. Яковлєва Є.В. Уроки біології у 8 класі. Метод. посібник – Запоріжжя: Просвіта, 1998.

ppt
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку