«Буду я навчатись мови золотої…»
( Квест до Міжнародного дня мови)
ПУНКТ № 1
Завдання 1. «Чарівна скриня»
= За 5 підказок учні повинні відгадати, що знаходиться в скрині
(Чим менше підказок використали – тим більший бал)
Підказка 1: Найбільший такий предмет має величезні розміри: 6Х3 метри, а його вага становить 492 кілограми. Висота найменшого такого предмета – 0,3 мм. (5 балів)
Підказка 2: Один із цих предметів був проданий на аукціоні у 2013 році за 24 мільйони доларів (4 бали)
Підказка 3: Щоб створити цей предмет, людина використовує в середньому 475 годин свого часу (3 бали)
Підказка 4:В Україні такий предмет вперше зʼявився у 1574 році за сприяння Івана Федорова (2 бали)
Підказка 5: Грецькою це слово звучить як «бібліа» (1бал)
Правильна відповідь: КНИГА
(Підказку видає вчитель після того, як виконане завдання):
= Вас чекають у приміщенні, яке може називатися вівліофіка, давні єгиптяни називали його «аптека для душі» , а в перекладі воно означає «скриня для книжок»
Правильна відповідь: БІБЛІОТЕКА
ПУНКТ № 2
Завдання 2. Алфавітний калейдоскоп
Розставте слова в алфавітному порядку:
Вир, вада , ангел, абетка, кара, альба, амінь, аблегат, амбіція, клен, лука, тато, том, тура, шрам, ахати.
Підказка: Підкресліть передостанню букву в кожному слові. Якщо правильно виконали завдання, прочитаєте місце наступної зупинки (КАБІНЕТ ДИРЕКТОРА )
Абетка, Аблегат (посол), Альба (фітопрепарат), Амбіція (гординя) , Амінь Ангел, Ахати, вада , вир (яр), кара, клен , лука ,тато, том, тура, шрам.
==============================================
ПУНКТ № 3 Завдання 3. Мовні цікавинки (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
1.Назва якої птиці складається з 40 "а" (Сорока)
2.Що стоїть посеред Києва? (Є)
3.У небі одна, а в баби дві? (Б)
4.Чим закінчується вечір і починається ранок? (Буквою Р)
5.Назвіть місто великих хижаків. (Львів)
6.Які сто приголосних звуків можуть зупинити рух автомобілів? (Сто-п)
7.Що зробити, щоб майка полетіла? (Майка-чайка)
8.Як написати одним словом з чотирьох букв словосполучення "суха трава". (Сіно)
9.Що належить вам, але інші користуються ним частіше? (Ім'я)
10.Яким прикметником назвемо білу хустку, намочену в Чорному морі? (Мокра) .
Підказка (на листочках): Розшифруйте запис і все стане зрозуміло.
18,1; =3,1,22; = 28,7,15, 1,32,23,31; = 3; = 24,28,11,23,7, 16,31,22,31,15,22,24
(Цифра дорівнює номеру букви в алфавіті)
Правильна відповідь: НА ВАС ЧЕКАЮТЬ В УЧИТЕЛЬСЬКІЙ
=========================================================
ПУНКТ № 4
Правильні відповіді: розвʼязався язик, впадати в око, водити за ніс,
виткнути носа, дати волю язиков
ПУНКТ № 4
Завдання 4. Латка на фразеологізм (за кожну правильну відповідь – 1 бал)
Відновіть фразеологізми, вставляючи на вільне місце слово-латку
«Латки»: язик, око, ніс
Розвʼязався … Впадати в … Водити за … Виткнути …
Дати волю …
Вправа « Розірване намисто» ( із окремих літер скласти назву наступної зупинки. Має утворитися речення - Біжіть там, де був початок)
=========================================================
ПУНКТ № 5
Завдання 5. Поетична хвилинка (за кожну правильну відповідь – 2 бали)
Відновіть поезію, вибираючи із синонімів слова, що римуються.
Текст 1
Осінь в саду (розхлюпалась, розіллялась, розлилась)
Осінь, як повінь червлена,
Вишня в багрець (Прибралась, одяглась, нарядилась)
Мов молода наречена
Хай від сьогодні кожен з вас запам’ятає,
Від теплого слова і лід розмерзає.
Від доброго слова на серці світліє,
А рідне словечко дає нам надію.
А зараз знайдіть у кабінеті найменшу за розміром книгу.
На сторінці 47 випишіть підкреслені букви.
З них ви прочитаєте…..
Відповідь: Вітаю вас. Завдання виконані. Квест успішно завершено.
Маршрутний лист
учасників гри- квесту
№ пункту |
Кількість набраних балів |
Підпис вчителя |
№1 ( 9 клас ) |
|
|
№ 2 ( бібліотека ) |
|
|
№ 3 ( директорська) |
|
|
№4 (учительська ) |
|
|
№5 ( 9 клас ) |
|
|