Буклет для старшокласників "Професійне самовизначення старшокласників"

Про матеріал

Професійне самовизначення - це складний динамічний процес орієнтації особистості у професійно-трудовому середовищі, розвитку та самореалізації духовних і фізичних можливостей, формування адекватних професійний намірів і планів, реалістичного образу себе, як професіонала.


Перегляд файлу

Профорієнтаційна робота направлена на вирішення таких основних завдань :

1) ознайомлення учнів з інформацією про найбільш масові професії ;

2) інформування учнів щодо умов оволодіння тими чи іншими професіями ( паро навчальні заходи, навчальні предмети, термін навчання, про кваліфікаційні перспективи тощо ) ;

3) формування позитивного відношення до різних видів професійної діяльності ( особливо до тих, потреба в яких диктується соціально-економічним розвитком суспільства ) ;

4) формування стійких професійних інтересів та правильно з мотивованих професійних намірів, в основу яких покладено усвідомлення соціально-економічних потреб суспільства та психологічних особливостей (можливостей ) особистості.

  Отже, професійна орієнтація має два аспекти: 
      Перший – її вплив на формування професійних інтересів людей, насамперед позитивних мотивів вибору професії, які забезпечують узгодження інтересів особистості і суспільства; 
     Другий – виявлення професійних вимог і психологічний аналіз професії, з одного боку, та оцінка психофізіологічних властивостей і якостей учнів з урахуванням проб їх сил в обраній діяльності, з іншого. 

Оцінка готовності старшокласників до професійного самовизначення визначається  за такими  категорії :

  • Мотиваційний  (сформованість ієрархії мотивів вибору професії; наявність стійкого інтересу до певної професії; сформованість професійних намірів);
  • Когнітивний (здатність до самоаналізу; здатність до аналізу професій; наявність профінформаційних знань; адекватна самооцінка);
  • Практичний (наявність обґрунтованого особистого професійного плану та здійснення практичних заходів щодо його реакції).

Типові помилки , що допускають старшокласники  при виборі професії

1 Ставлення до вибору професії як до незмінного.

2 Думки про престижність професії

3 Вибір професії під впливом товаришів (за компанію)

4 Перенесення ставлення до людини, представника тієї або іншої професії на саму професію

5 Захоплення тільки зовнішньою стороною професії

6 Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять

7 Застарілі знання про характер праці в сфері матеріального виробництва

8 Невміння/ небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (нахилах, здібностях)

9 Незнання/ недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії

f46d413f1815cf25d0b0ce707c58f376.jpg

Алгоритм професійного самовизначення

Пам`ятка старшокласникам

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомити з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7.Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети

imagesпппа.jpg

 

Підготувала:

Практичний психолог Степанівського МНВК

Юсухно Я.В.

Професійне самовизначення старшокласників

Знайти своє покликання – джерело щастя.

825px-Vasily_Tropinin_-_Кружевница_-_Google_Art_Project.jpg

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку