Буклет на тему: "ІНТЕРНЕТ ЗА І ПРОТИ"

Про матеріал
В даному буклеті міститься коротка та змістовна інформаціїя щодо висвітлення питання на тему: "ІНТЕРНЕТ ЗА І ПРОТИ"
Перегляд файлу

ЧИМ ПРИВАБЛЮЄ ІНТЕРНЕТ ДІТЕЙ?

  •      Різноманітне спілкування;
  •      утамування інформаційного голоду;
  •      пошук нових форм самовираження;
  •      анонімність і віртуальна свобода (моделювання множинності «Я»);
  •      відчуття спільності та приналежності до групи.

serf.jpgТРИВОЖНА СТАТИСТИКА

Дослідження компанії Київстар свідчать:

  • понад 28 % опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у мережі;
  • imgpreview (2).jpg17 % без сумнівів діляться інформацією про себе і свою родину — розголошують адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі. Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються;
  • 22 % дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;
  • 28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити;
  • 11 % пробували купувати наркотики;
  • близько 14 % опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

За статистикою:

  • школярів цікавлять такі ресурси мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia;
  • хлопчики легше сприймають інформацію, що несе зображення, а дівчата надають перевагу текстам;
  • для дівчаток найбільша складність — це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;
  • дівчата під час роботи з комп'ютером звертаються по допомогу до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти рішення;
  • хлопчики надають перевагу іграм, а дівчата — музичним сайтам, розважальним ресурсам;
  • до соціальних мереж хлопчики й дівчата виявляють однаковий інтерес;
  • хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти й сайти з еротичним змістом.

ЩО РОБЛЯТЬ ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ?

          Спілкуються — знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.

Навчаються й розвиваються — передивляються контрольні, реферати й курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань.

Розважаються — грають, слухають музику, дивляться фільми й відеороліки.

НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ

ПЕРЕДВІСНИКИ

ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:

  • нав'язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
  • очікування чергового сеансу огілайн;
  • збільшення часу, проведеного онлайн;
  • зростання витрат на Інтернет-послуги.

ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:

  • повне поглинання Інтернетом;
  • потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;
  • наявність неодноразових спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
  • поява симптомів абстиненції внаслідок скорочення користування Інтернетом (повторна тяга, виникнення й посилення напруги через певний час);
  • виникнення проблем з навколишнім середовищем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
  • залежність настрою від використання Інтер-нету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав'язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет).

Психологічні симптоми:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп'ютером;
  • неможливість зупинитися;
  • постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;
  • зневага родиною та друзями;
  • відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
  • проблеми з навчанням.

Фізичні симптоми:

  • біль у ділянці зап'ястя;
  • сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині, порушення сну;
  • нерегулярне харчування;
  • зневага особистою гігієною;

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ

Для підвищення безпеки вашої дитини

  • Діти молодшого шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога у навігації під час пошуку сайтів і в процесі спілкування.
  • Навчіть дитину правил конфіденційності й поведінки в мережі.
  • Роз'ясніть дитині те, для чого і як правильно створювати ніки.
  • Розкажіть дитині, що в мережі люди можуть видавати себе за кого завгодно, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм будь-яку особисту інформацію.
  • Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережевих іграх.
  • Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.
  • Проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини й не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.
  • Розкажіть дитині про ризики, які їй можуть трапитися у віртуальному просторі.
  • Створіть альтернативні інтереси, обов'язки для вашої дитини: відвідання гуртка за інтересами або спортивної секції; хобі; прибирання своєї кімнати; догляд за тваринами чи кімнатними рослинами; допомога молодшим у виконанні домашніх завдань.
  • Користуйтеся програмами батьківського контролю.

imgpreview.jpg

ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ

  • Не встановлюйте комп'ютер у кімнаті дитини.
  • Нормуйте час перебування дитини за комп'ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджуватися за комп'ютером перед сном і вночі.
  • Використовуйте програмне забезпечення, що вимикає ПК після закінчення визначеного часу.
  • Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина, і стежте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку.
  • Якщо дитина продовжує надмірно захоплюватися комп'ютерними іграми та Інтернетом і ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога.

16189.jpeg 

 

 

Практичний психолог:

Пастущак Марина Володимирівна

Тел. 38-6-47

Міністерство освіти і науки України

Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів

 

 

 

imgpreview (1).jpg

 

 

9.jpg

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку