ЧИМ ПРИВАБЛЮЄ ІНТЕРНЕТ ДІТЕЙ?
-
Різноманітне спілкування;
-
утамування інформаційного голоду;
-
пошук нових форм самовираження;
-
анонімність і віртуальна свобода (моделювання множинності «Я»);
-
відчуття спільності та приналежності до групи.
ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА
Дослідження компанії Київстар свідчать:
-
понад 28 % опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у мережі;
-
17 % без сумнівів діляться інформацією про себе і свою родину — розголошують адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі. Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються;
-
22 % дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;
-
28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити;
-
11 % пробували купувати наркотики;
-
близько 14 % опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.
За статистикою:
-
школярів цікавлять такі ресурси мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia;
-
хлопчики легше сприймають інформацію, що несе зображення, а дівчата надають перевагу текстам;
-
для дівчаток найбільша складність — це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;
-
дівчата під час роботи з комп'ютером звертаються по допомогу до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти рішення;
-
хлопчики надають перевагу іграм, а дівчата — музичним сайтам, розважальним ресурсам;
-
до соціальних мереж хлопчики й дівчата виявляють однаковий інтерес;
-
хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти й сайти з еротичним змістом.
ЩО РОБЛЯТЬ ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ?
Спілкуються — знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.
Навчаються й розвиваються — передивляються контрольні, реферати й курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань.
Розважаються — грають, слухають музику, дивляться фільми й відеороліки.
НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ
ПЕРЕДВІСНИКИ
ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:
-
нав'язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
-
очікування чергового сеансу огілайн;
-
збільшення часу, проведеного онлайн;
-
зростання витрат на Інтернет-послуги.
ОЗНАКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ:
-
повне поглинання Інтернетом;
-
потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;
-
наявність неодноразових спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
-
поява симптомів абстиненції внаслідок скорочення користування Інтернетом (повторна тяга, виникнення й посилення напруги через певний час);
-
виникнення проблем з навколишнім середовищем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
-
залежність настрою від використання Інтер-нету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав'язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет).
Психологічні симптоми:
-
гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп'ютером;
-
неможливість зупинитися;
-
постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;
-
зневага родиною та друзями;
-
відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
-
проблеми з навчанням.
Фізичні симптоми:
-
біль у ділянці зап'ястя;
-
сухість в очах;
-
головний біль;
-
біль у спині, порушення сну;
-
нерегулярне харчування;
-
зневага особистою гігієною;
ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ
Для підвищення безпеки вашої дитини
-
Діти молодшого шкільного віку повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога у навігації під час пошуку сайтів і в процесі спілкування.
-
Навчіть дитину правил конфіденційності й поведінки в мережі.
-
Роз'ясніть дитині те, для чого і як правильно створювати ніки.
-
Розкажіть дитині, що в мережі люди можуть видавати себе за кого завгодно, тому слід ставитись обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм будь-яку особисту інформацію.
-
Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережевих іграх.
-
Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.
-
Проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини й не ігноруйте запитання, що вона ставить. Якщо не знаєте відповіді на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в Інтернеті.
-
Розкажіть дитині про ризики, які їй можуть трапитися у віртуальному просторі.
-
Створіть альтернативні інтереси, обов'язки для вашої дитини: відвідання гуртка за інтересами або спортивної секції; хобі; прибирання своєї кімнати; догляд за тваринами чи кімнатними рослинами; допомога молодшим у виконанні домашніх завдань.
-
Користуйтеся програмами батьківського контролю.
ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ
-
Не встановлюйте комп'ютер у кімнаті дитини.
-
Нормуйте час перебування дитини за комп'ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджуватися за комп'ютером перед сном і вночі.
-
Використовуйте програмне забезпечення, що вимикає ПК після закінчення визначеного часу.
-
Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина, і стежте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку.
-
Якщо дитина продовжує надмірно захоплюватися комп'ютерними іграми та Інтернетом і ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога.
Практичний психолог:
Пастущак Марина Володимирівна
Тел. 38-6-47
Міністерство освіти і науки України
Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів