Буклет на тему: "Молодіжні субкультури"

Про матеріал
В даному буклеті міститься коротка та змістовна інформаціїя щодо висвітлення питання на тему: "Молодіжні субкультури", розраховано на педагогічний колектив
Перегляд файлу

Сучасне суспільство — це ера технологічної культури, де людина створює свій мікрокосмос, своє середовище існування і виявляє свій багатогранний творчий потенціал

У сучасній науці субкультуру прийнято розглядати як систему цінностей, настанов, способів поведінки і життєвих стилів певної соціальної групи.

Особливе місце у формуванні соціокультурного світу дитини посідає навколишнє середовище. Однією з його складових є співтовариство людей, у якому кожна група виробляє свою особисту систему поглядів на світ, свою картину світу. Такими групами є, зокрема, неформальні молодіжні об’єднання (субкультури).

Молодіжною субкультурою називають культуру певного молодого покоління, яке має спільний стиль життя, поведінки, групових норм, цінностей та переконань.

У складний період переходу з дитинства в доросле життя перед молодими людьми постає дуже багато проблем, які вони часто не в змозі розв'язати самостійно. У цьому випадку їм необхідна група ровесників, що мають ті самі про­блеми, ті самі цінності та ідеали. Для полегшення переходу з одного періоду в інший і необхідна мо­лодіжна субкультура, яка акумулює в собі досвід розв'язання всіх життєвих проблем, накопичений багатьма поколіннями молоді.

Серед соціальних причин виникнення молодіжної субкультури найбільш важливими є такі:

  • зростання доходів середнього класу молодіжного суспільств;
  • поява нових засобів запису і поширення музичної продукції;
  • науково-технічний прогрес.

Учені виділяють певні ознаки сучасної молодіжної субкультури:

  • Переважно відпочинково-рекреативна спрямованість. Окрім комунікативної функції (спілкування один з одним), відпочинок виконує й рекреативну (більшість опитаних старшокласників та студентів зазначили, що віддають перевагу пасивному відпочинку); пізнавальна функція при цьому не реалізується зовсім або незначною мірою. Рекреативні відпочинкові орієнтації підкріплюються змістом сучасних теле- і радіопередач.
  • «Вестернізація» (американізація) культурних потреб та інтересів. Цінності національної культури (як класичної, так і народної) витісняються стереотипами масової культури, які орієнтовані на поглиблення цінностей «американського способу життя» в його примітивному відтворенні.
  • Пріоритет споживацьких орієнтацій. Споживацтво виявляється як у соціокультурній, так і в інших сферах життя.
  • Низька індивідуальність та винахідливість культури. Вибір тих чи інших культурних цінностей найчастіше пов'язаний із груповими стереотипами, а також із престижною ієрархією цінностей у неформальній групі спілкування. Групові стереотипи та ієрархія цінностей пов'язані зі статевою належністю, рівнем освіти, місцем проживання і навіть національністю.
  • Позаінституційна культурна самореалізація. Дослідження довели, що відпочинок молоді проходить поза закладами відпочинку, найчастіше поряд із телевізором. На жаль, більшість молодіжних та підліткових телепередач є доволі низькопробними.
  • Відсутність етнокультурної самоідентифікації. Це пов'язане з тим, що народну культуру (традиції, звичаї, фольклор) молодь здебільшого сприймає як глибокий пережиток минулого.

Неформальні молодіжні об'єднання діють за принципом

«Я — ми — вони»:

  • «Я» — кожен член неформального об'єднання;
  • «Ми» — усі члени цього об'єднання;
  • Five1.jpg«Вони» — всі, хто не входить до неформального об'єднання.

Російський науковець С. Сергєєв запропонував таку класифікацію молодіжних субкультур:

  • романтико-ескапістські (хіпі, індіаністи, толкіністи, байкери);
  • гедоністично-відпочинкові (мажори, рейвери, репери);
  • радикально-конструктивні (панки, екстремістські політизовані субкультури лівого і правого напрямів);
  • кримінальні (гопники, любери).

 

Резюмуючи викладене вище, зазначимо: субкультура — це сукупність соціально-психологічних ознак (норм, цінностей, стереотипів, смаків тощо), які впливають на стиль життя і мислення певних номінальних і реальних груп людей і дозволяють їм утверджувати себе як «ми», відмежоване від «вони» (інших представників соціуму).

Отже, на сьогоднішній день психолого-педагогічним завданням є гуманістичне виховання молодого покоління, навчання учнів толерантного ставлення до різних соціальних груп, етносів, націй та формування духовних цінностей і пріоритетів.

 

 

 

Практичний психолог: Пастущак М.В.

Тел. 38-6-47

Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів

 

 

 

 

Молодіжні субкультури

137.JPG

 

ПРОСВІТНИЦЬКА РОБОТА З ПЕДАГОГАМИ

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку