Методи та форми роботи:
-
Самоосвіта вчителя з питання «Як працювати зі здібними дітьми?». Розробка власної методики роботи зі здібними учнями (використовувати досвід роботи учителів району, міста. області).
-
Спостереження за змінами психічних властивостей дітей (увага, пам’ять, уява, уміння спостерігати за оточуючим середовищем).
-
Анкетування типу «Мої захоплення» (з’ясовуються уподобання дітей).
-
Тестування типу «Чи має дитина схильність до творчості?» або «Схильності заради схильностей?»
-
Створення бази даних дітей (за уподобаннями).
-
Індивідуальні бесіди, консультації з учнями про їхні захоплення.
-
Конференції-презентації (А мені подобається...)
-
Тренінг з розвитку пам’яті, мислення.
Кожна дитина – потенційний геній. Створити умови, оптимальні для виявлення і розвитку таланту – обов’язок дорослих
Наша адреса:
відділ освіти
Барвінківської районної
державної адміністрації
Харківської області
вул. Центральна, 3
м. Барвінкове
64701
тел.(05757) 4-12-18
4-10-20
E-mail: rvo_barv@meta.ua
Барвінківська районна державна адміністрація
Харківська область
Відділ освіти
Підвищення якості освіти шляхом розвитку творчих здібностей та обдарованості учнів
Головний закон всіх змін в житті – творчість
Н.А. Бердяєв
2017
Основні цілі психологічної служби:
-
виявити приховані здібності дітей;
-
допомогти дітям повірити у свої сили, перетворитися на нестандартно мислячих, оригінальних, творчих особистостей;
-
розвиваючи творчі здібності, підвищити якість освіти.
Основні задачі
Початкова ланка:
-
систематично збирати , аналізувати, синтезувати матеріал про вікові та психологічні зміни дітей;
-
психологічні характеристики дітей;
-
діагностика здібності дітей;
-
навчально-методична робота з педколективом;
-
вироблення єдиних вимог до роботи зі здібними дітьми (критерії оцінювання)
-
створення банку даних.
Середня школа:
-
учителям предметникам розробити алгоритм роботи зі здібними дітьми.
Старша школа:
-
удосконалювати форми та методи роботи зі здібними та обдарованими дітьми.
Структура психологічного супроводу обдарованої дитини
Діагностика здібностей:
-
інтелекиуальні;
-
пізнавальні;
-
спортивні;
-
музичні;
-
мовні.
Алгоритм роботи зі здібними дітьми:
Результативність роботи:
-
вироблення чіткої навчальної мотивації;
-
підвищення пізнавальної діяльності дітей;
-
інтерес до засвоєння знань;
-
навчальний процес є особистісно орієнтованим;
-
співпраця учня та вчителя стане нормою (синергетична модель навчання).