У сучасному світі реклама безсумнівно виступає одним із основних рушіїв торгівлі, допомагає дізнатися про нові товари і послуги, зорієнтуватися у широкому колі виробництва і споживання. Проте вищезазначене поняття вже давно перестало бути просто джерелом інформації про товари і послуги. Сучасні науковці розглядають рекламу як визначену психологічну технологію, орієнтовану на маніпулювання мотиваційно-потребовою і свідомою сферами особистості для досягнення соціально-політичних, економічних і інших переваг та стверджують, що реклама – могутній засіб впливу і маніпуляції людиною і як феномен здатна формувати і змінювати світогляд і поведінку людей. Тому в умовах інтенсивного розвитку реклами потрібно навчитись «захищатись» від неї, піднімаючи рівень власної свідомості та осмислюючи інформацію, подану в рекламі, вибірково, даючи реальну оцінку побаченому і почутому. Практичні рекомендації щодо профілактики маніпулювання свідомістю підростаючого покоління є ефективним засобом протидії даному феномену.
Що робити?
Більшість людей страждають від того, що не знають точно, чого хочуть і для чого. Тому за цих людей думає реклама чи просто інші люди, які дуже хочуть нам щось запропонувати. Способи лікування та запобігання цій недузі:
Реклама (будь-якого виду!) - це пил в очі! Навчіться цей пил протирати і ви помітите багато інших, теперішніх і гідних вашої уваги речей. І вперед від неусвідомлених бажань і покупок до нового, свідомого життя в принципово новій якості!
70600 м. Пологи,
вул. Щаслива 83/МТС 2
Тел./факс (06165) 2 38 15
http://www.polohy-osnova.zp.sch.in.ua
Як не стати жертвою реклами?
З магазину ми часто повертаємося не з тим, з чим планували і не можемо пояснити собі, навіщо нам знадобилася саме ця річ і чому саме вона з’явилася. В арсеналі жертви реклами багато речей, якими вона потім не користується, але купувала (косметика, побутові прилади, книги, які потім ні разу навіть не відкривають). Ніхто не говорить, що це буде неодмінно погана річ, але якщо ви не думали про її покупку, то на 90% це невиправдано витрачені гроші з «бюджету».
Жертва реклами
Симптоми хвороби: участь в різних акціях з кришечками, безкоштовними пробниками та купівлі «двох за ціною одного», використання «магазина на дивані» або інших подібних ресурсів, що пропонують купити нам супер-гіпер-архі незамінну річ, постійне метання між емоціями і мозком при виборі конкретного товару і перемога природно дістається емоціям (зазвичай це буває гонитва за маркою або упаковкою, адже ми потім будемо спілкуватися з друзями або колегами, а в цій розмові проголошення, скажімо, слова «Діор» або «Живанши» стосовно до себе додає нам додаткових бонусів).
Як вони
це роблять?
Можна тільки перелічити те, на що ми найчастіше не звертаємо увагу на шляху до того, щоб стати жертвою реклами:
Словом, на всьому, чого завжди дуже хочеться, але на що потрібна маса зусиль, а хочеться просто зараз і прямо все! Якщо ні - то відкладемо до наступного випробування нашої стійкості, але якщо – так, то станемо жертвою реклами та створимо собі і іншим непотрібну ілюзію.