Завжди подобаються уроки на матеріалі творів Василя Олександровича Сухомлинського. Його твори - не тільки матеріал для читання, а й велика можливість виховувати в учнів позитивні риси характеру, вміння бачити прекрасне в звичайних речах, спостерігати та робити висновки.
Урок на тему:
««Буква «Є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Опрацювання тексту «Барвисте коромисло» (за В. Сухомлинським)».
Проведений у 1-А класі
Вчитель початкових класів:
Бевз Людмила Іванівна
Тема: «Буква «Є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Опрацювання тексту «Барвисте коромисло» (за В. Сухомлинським).
Мета: навчити учнів виділяти на слух злиття звуків йе, визначати їх місце в слові та позначати злиття буквою Єє, удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, формувати навички читання та вміння слухати та розуміти прочитане.
Розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, увагу, інтерес до читання.
Виховувати бажання читати, почуття прекрасного, взаємодопомогу при роботі в парі.
Обладнання: набір букв, предметні малюнки, веселка, хмаринка, портрет В. Сухомлинського, буквар, фішки, таблиці.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу
Встали, діти, всі рівненько
Усміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли –
Працювати почали.
II Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, сьогодні до нас на урок знову завітав Азбукварик. Він хоче, щоб ви пригадали яку букву ми вивчали на минулому уроці і які звуки вона позначає.
А зараз повторимо скоромовку. ( Робота в групах.)
Юля юшку вранці їла.
Юля юшки не любила.
Мама каже: - Ще наллю!
Юля каже:- Не люблю!
Мама Юлю так любила
Що за неї юшку з’їла.
Спочатку промовляють хором, а потім по групах.
Гра «Мікрофон».
-Діти, якими повинні бути учні на уроці, щоб усьому навчитися?(уважними,розумними, кмітливими, активними, дружелюбними).
Вправа «Очікування».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Читання вірша
Євген тепер уже школярик,
Раненько в школу сам встає…
А ім’я це – втім і загадка –
Розпочинає буква… (Є).
(вчитель зачитує казку)
а) Звуко-буквений аналіз слів за малюнками і схемами, поданими в підручнику.
Читання слів у стовпчиках:
б) Добір слів, які закінчуються на «Є» (Гра «Розвідники»).
IV. Фізкультхвилинка.
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаємо,
По травичці позбираємо.
V. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Барвисте коромисло».
- Діти, ви здогадалися, які слізки зронила хмарка? Так, це краплинки роси. А зараз ми з вами здійснимо подорож у цікавий і неповторний світ природи. Ми вже знайомились з цікавими творами
В. О. Сухомлинського, нашого земляка, вчителя, талановитого письменника. Сьогодні будемо працювати над його твором «Барвисте коромисло».
1. Вправа «Прогнозування»
- Пофантазуйте і спробуйте здогадатися про що ми будемо читати у цьому оповіданні.
а) Словникова робота:
б) Читання оповідання вчителем.
в) Самостійне читання учнями. Скільки слів на букву «є» зустрічається у тексті. Гра «Не помились».
г) Робота над змістом тексту.
VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.
|
|
|
Малюють казкове сонечко. |
Малюють барвисту веселку. |
Малюють кумедну хмаринку. |
VII. Підсумок уроку.