22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Буква Щ щ ﴾ ‹‹ ща ››) , позначення нею звукосполучення [ ш ч].

Про матеріал

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати нову букву, читати склади, слова текст з буквою ща…

Мета: вивчити букву щ ‹‹ ща ›› , її звукові значення ; формувати в учнів

уміння читати склади , слова з буквою щ; розвивати в учнів фонетичний слух, мовлення, мислення ; активізувати словниковий запас словами ‹‹ щербет››,‹‹ щабель››,‹‹ плющ››,‹‹ хаща››; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема:  Буква Щ щ ‹‹ ща ››) , позначення нею звукосполучення [ ш ч].

Звуко – буквений аналіз слів. Читання складів, слів, тексту

Мета: вивчити букву щ  ‹‹ ща ›› , її звукові значення ; формувати в учнів

уміння читати склади , слова з буквою щ; розвивати в учнів фонетичний слух,  мовлення, мислення ; активізувати словниковий запас словами                       ‹‹ щербет››,‹‹ щабель››,‹‹ плющ››,‹‹ хаща››; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання : таблиця,  таблиці слів для гри ‹‹ Пеньок››, малюнки ляща, щуки, щура, звуко -  буквені моделі слів,  малюнки облич настрою смайликів, малюнковий план уроку

 

                                               ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

 

1. Привітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

2. Робота з малюнками облич настрою смайликів

- З яким настроєм ви прийшли на урок ?

    Зааплодуйте в долоньки тоді, коли я покажу обличчя настрою того  смалика ,в якого такий настрій як у вас

 

3.Очікування.  Гра « Мікрофон»

- Чого ви очікуєте від цього уроку?

 

II. Ознайомлення з планом уроку

 

Я пропоную вам сьогодні на уроці навчання грамоти трішки помандрувати.

У подорож відправляємось пішки,

                  а наш транспорт – наші ніжки.

 

Зупинки: 1. «Мовленнєва розминка». 2. «Галявина загадок». 3. «Будинок букви      Щ ». 4. «Відпочинок».  5. «Інформаційна». 6‹‹Річкова». 7. «Ігрова». 

 

 

 III. Актуалізація опорних знань

ЗУПИНКА‹‹МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА»

1.Дихальні вправи

 Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними,

 виконаємо зараз такі дихальні вправи:

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо.

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, ніби гасимо свічку.

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, показуємо, як із кульки виходить повітря.

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо,  щоб олівець покотився на парті

 

 2.Робота над чистомовкою

Ща-ща-ща — піймали ляща.

Щу-щу-щу — сметани  до борщу.

Ще-ще-ще — дуже смачно, дайте ще.

 

 3.Робота над скоромовкою

 У лузі журавлик

 Щипав собі щавлик.

 Купіть йому горщик,

 Він зварить вам борщик.

 

  1. Розчитування. Гра « Пеньок»

ЗУПИНКА‹‹ ГАЛЯВИНА ЗАГАДОК››

IV. Робота над новим матеріалом

1. Відгадування загадок

Спритна, хижа і зубата,

З довгим тілом і хвостата.

Виглядом своїм лякає,

Рибку в річці поїдає.

  Щука)

Хтось відкрив на небі душ,

Повно на землі калюж.

І на нас водиця ллється.

Як це явище зоветься?

 Дощ )

Хто таку тварину знає :

Губить хвіст, коли втікає.

Не шукає й не пита

Хто знайшов її хвоста.

Бо секрет для себе має –

Хвіст швиденько відростає.

 Ящірка)

 

ЗУПИНКА ‹‹БУДИНОК БУКВИ Щ››

 

2.Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати нову букву, читати склади, слова текст з буквою ща…

А тепер сидіть всі тихо,

Щоб почуть розмову мишок.

 

Діалог

 Мишка мишку запитала :

 - Що сьогодні поробляла

 Відказала мишка мишці :

 - Букву ‹‹ ща ›› шукала в книжці.

 Буду азбуку вивчати,

 Щоб самій книжки читати.

 

3.Ознайомлення з буквою Щш

Розгляд друкованої букви, друкування букви, вимова її

  • Розкажіть про букву ‹‹ ща ››
  • А вона така ж , як ‹‹ ша ››,

     Тільки в неї , - каже Костик, -

     Унизу праворуч хвостик.

4.Прослуховування історії про букву  ‹‹ ща ››

Історію про букву ‹‹ ща ››

Весь знає алфавіт.

Отож послухаєм і ми ,

І нам це знати слід.

Прийшов до міста Алфавіт

Злодюга Щур колись.

Схопив два звуки [ш]  і [ ч]

на них чомусь він зливсь)

І міцно мотузки зв’язав .

Помічника Ляща позвав.

І бідолашних  [ш]  і [ ч]

Втопити наказав.

Лящ не послухався Щура.

Топити звуки – це не гра.

Під ранок  [ш]  і [ ч] знайшли

Та розв’язати не змогли.

Так утворилась буква ‹‹ ща ››

Із витівки Щура й Ляща.

5. Звуко – буквений аналіз слів  лящ, щур, хаща.

Лящ – вид риби коропових

Щур – рід гризунів з групи мишовидні

Хаща – густий, непрохідний ліс, чагарник.

6.Читання вірша В.Крищенка ‹‹Вудкарі›› вчителем

Робота над змістом

- Коли хлопчики пішли на рибалку?

- Яке ім′я одного з них ?

- Чому хлопчики називали себе вудкарями ?

- Як ще можна назвати тих, хто любить рибу?

- Яких риб упіймали хлопчики ?

7. Читання злиття у ‹‹променевих›› таблицях, слів с.160.

ЗУПИНКА ‹‹ВІДПОЧИНОК››

8. Фізкультхвилинка

ЗУПИНКА«Інформаційна ››

9. Робота з ‹‹віночком›› слів – робота в парах

Ліщина - деревовидний кущ 2-4 м заввишки

Щиглик - веселий, жвавий, спритний, з гарним оперенням птах, представник родини в'юркових. Його пісня вирізняється своєрідністю різних звукових відтінків. 

 Щавель – багаторічна трав'яниста рослина

 Ящірка – рід плазунів

 Плющ –  вічнозелений виткий кущ, який своїми численними

рисоскоподібними коренями прикріплюється до сторонніх предметів

  (дерев, скель тощо).

10. Читання слів у стовпчиках с.161

  • Читання з вчителем
  • Читання ,,ланцюжком"
  • Читання вибіркове -  прочитати двоскладові слова

 ЗУПИНКА ‹‹РІЧКОВА››

11.Формування техніки читання

  • Читання вчителем тексту Г.Тютюнника

            Гра ‹‹Так – ні ›› Послухайте речення, якщо ви згодні покажіть знак +,

            якщо ні –  ,

  • Щука жила в озері
  • Дрібні рибки не втікали від щуки
  • Рибки віялом знялися вгору тікаючи від щуки – ненажери
  • Щука догнала рибок

 

 

  • Робота в різнорівневих групах

1група

2група

3група

Прочитати слова

Прочитати два речення

Прочитати текст і придумати заголовок

Перевірка завдання

 

 

 

 

1група

2група

3група

Прочитати перше речення

Прочитати текст і визначити кількість речень в тексті

Прочитати текст і відшукати в ньому слова ‹‹щука – ненажера››, ‹‹зблиснули - сріблом ››,пояснити, що вони означають

 

 

Перевірка завдання

 

  • Читання пісні - забавлянки учнями
  •        Лабіринт

ЗУПИНКА ‹‹ІГРОВА››

v. Підсумок уроку

 Гра « Крісло автора»

- Сьогодні на уроці ми вивчили цікаву букву. Буква ‹‹ ща ›› завжди позначає два звуки … На уроці мені сподобалось … Я хотів би б … Важко було виконувати …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

сир

 

мак

ліс

дим

ніс

сом

кит

шум

поле

нора

сир

 

мак

ліс

дим

ніс

сом

кит

шум

поле

нора

сир

 

мак

ліс

дім

ніс

сом

кіт

шум

поле

нора

сир

 

мак

ліс

дим

ніж

сом

кит

шум

поле

нора

сир

 

рак

ліс

дим

ніс

сом

кит

шум

море

нора

син

 

мак

ліс

дим

ніс

сом

кит

сум

поле

гора

сир

 

мак

ліс

дим

ніс

сон

кит

шум

поле

нора

сир

 

мак

лис

дим

ніс

сом

кит

шум

поле

нора

 

 

 

 

сіно

 

жити

лин

мило

орел

кріп

пава

коса

рій

кінь

сіно

 

жити

лин

мило

орел

кріп

пава

коса

рій

кінь

сіно

 

жити

лин

шило

орел

кріп

пава

коса

рій

кінь

сіно

 

шити

лин

мило

орел

кріп

пава

коса

рій

кінь

сіно

 

жити

син

мило

орел

кріп

кава

коса

рій

кінь

кіно

 

жити

лин

мило

осел

кріп

пава

коса

рій

лінь

сіно

 

жити

лин

мило

орел

кріт

пава

коса

мій

кінь

сіно

 

жити

лин

мило

орел

кріп

пава

коза

рій

кінь

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку