Контрольна робота (6 клас Нуш)
Чарівна мелодія слова
І варіант
Початковий та середній рівень (6 балів)
1. Календарно – обрядові пісні поділяють на три цикли:
А) осінній, зимовий, весняний;
Б) весняний, літній, осінній;
В) зимовий, весняний, літній.
2. Основою змісту русальних пісень і обрядів є
А) завершення збирання врожаю;
Б) початок жнив;
В) хліборобські турботи, пошана до природи, до її таємниць.
3. Русалка панночку залоскотала, бо:
А) панночка не слухала русалку;
Б) панночка загадок не вгадала;
В) панночка заснула.
4. Слова Гíмну України написав:
А) Олександр Кониський;
Б) Михайло Вербицький;
В) Павло Чубинський.
5. Основна тема жниварських пісень – це …
А) тяжка, але почесна хліборобська праця, побажання нового врожаю;
Б) захист людей і господарства від «нечистої сили»;
В) самоочищення від злих духів за допомогою води й вогню.
6. Символом довершеної праці у жниварських піснях є
А) колосистий вінок;
Б) кущ жита, якого називали бородою;
В) весела пісня хліборобів.
Достатній рівень (3 бали)
7. Якою ідеєю пройнята пісня «Ой у лузі червона калина похилилася»?
8. Чого бажала мати своїй дитині, співаючи їй колиску?
Високий рівень (3 бали)
Виконайте одне із завдань
■ Обґрунтуйте призначення і популярність пісень календарно-обрядової поезії. Відповідаючи, звертайтеся до вже відомих вам пісень.
■ Найулюбленіші поезії календарно-обрядової поезії літнього циклу.
■ Пісня — найцінніший скарб українців.
■ Що для тебе означає любити свою Батьківщину?
Контрольна робота
Чарівна мелодія слова
ІІ варіант
Початковий та середній рівень (6 балів)
1. Русальні пісні супроводжують обряди слов’янських народів, що проводяться:
А) наприкінці травня й на початку червня;
Б) наприкінці квітня;
В) на початку липня.
2. Скільки загадок загадала русалочка панночці («Ой біжить, біжить мала дівчина»):
А) дві;
Б) три;
В) одну.
3. Пісня «Ой у лузі червона калина похилилася» належить до:
А) стрілецьких пісень;
Б) народних пісень;
В) козацьких пісень.
4. Жниварські пісні поділяють на три основні групи:
А) русальні, жнивні, обжинкові;
Б) зажинкові, русальні, жнивні;
В) зажинкові, жнивні та обжинкові.
5. «Котився віночок, просився додому» - це …
А) метафора;
Б) гіпербола;
В) епітет.
6. Вертеп — це:
А) народна пісня;
Б) народне свято;
В) ляльковий театр.
Достатній рівень (3 бали)
7. Чому Україну порівнюють із калиною? Що ти знаєш про цей символ української ідентичності?
8. Що властиве колисковим пісням?
Високий рівень (3 бали)
Виконайте одне із завдань
■ Моя улюблена пісня.
■ Найулюбленіші поезії календарно-обрядової поезії.
■ Пісня в нашій родині.
■ Що для тебе означає любити свою Батьківщину?