Час в уявленнях людини протягом історії

Про матеріал
Презентація створена до уроку за темою: "Час в уявленнях людини протягом історії" За підручником: «Вступ до історії України та громадянської освіти» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт..І.Я.Щупак, О.В.Бурлака, І.О.Піскарьова, А.С.Посунько) Київ. «Оріон».2022
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 8 Тема: Час в уявленнях людини протягом історії

Номер слайду 2

План уроку1. Що таке історичний час.2. Якими одиницями вимірюють час.3. Годинник — унікальний приладдля вимірювання часу.4. Історичний і календарний час.

Номер слайду 3

Історію прийнято вимірювати часом. Одним із головних завдань істориків є вивчення дійсних історичних подій і фактів, визначення часу, коли вони відбулися. Тому в науці використовують поняття історичний час

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Як можна уявити час? Якщо час колись почався і рухається вперед, то найпростіше його зобразити лінією часу. Початок лінії — це минуле, а вістря — майбутнє. Ще в сиву давнину люди помічали, що всі події їхнього життя чергуються, відбуваються одна за одною. Вони розуміли, що є минуле, сьогодення та майбутнє. Відтоді знання про час розширювалися, але його властивість «рухатися» в майбутнє, перетворюючи події в минуле, залишилася незмінною. Для графічного позначення хронології події історики застосовують стрічку часу 0перейшли у 5 класнародилисяпішли до школизакінчили початкову школу. Наша ера. До нашої ери

Номер слайду 6

Позначте на лінії часу події свого життя: з минулого, і що, на вашу думку, відбудеться в майбутньому (працюйте в зошитах). Нинішній урок історіїМинуле. ТеперішнєМайбутнє

Номер слайду 7

Ви щойно заповнили схему, і ця подія вже стала минулим. Так само будь-яка діяльність людей у теперішньому завжди стає минулим, а минуле вивчає наука історія. Отже, вивчаючи історію людства, вчені оперують інформацією про історичні події, що відбулися в минулому. Давні люди були надзвичайно спостережливими. Вони помітили, що день і ніч змінювали одне одного через однакові проміжки часу. Так само Сонце і зірки рухалися по небосхилу за певними закономірностями. З часом ці спостереження привели до встановлення одиниць вимірювання часу.

Номер слайду 8

Упорядкуйте лото «Одиниці виміру часу»Уявно з’єднайте картки із назвами одиниць вимірювання часу. Визначте, яка текстова картка є зайвою. Поясніть чому.

Номер слайду 9

Першими годинниками в історії були сонячні пристрої — гномони. Вони були досить простими і складалися з увіткнутої в землю палички по центру кола, поділеного на сектори. Тінь, пересуваючись по такій «шкалі», вказувала на приблизний час. Пізніше почали використовувати водяні (клепсидри) й піскові годинники. Згодом винайшли механічні годинники, для роботи яких використовувався маятник. Механічні годинники вже мали звичний нам вигляд циферблату зі стрілками. З розвитком технологій постали електронні годинники. Найточнішими у світі є атомні годинники. Вони зовсім безпечні, просто час вимірюють за допомогою найменших частинок — атомів. Прочитайте текст і виконайте завдання

Номер слайду 10

Визначте, про які види годинників, що створювали люди протягом Історії, розповідається у тексті. Назвіть види годинників, зображені у «Годинниковому лото». Розташуйте усно зображення годинників у послідовності від найдавнішого пристрою до найбільш сучасного.

Номер слайду 11

Розгадайте ребус. Що ви знаєте про закодоване в ребусі поняття? Де ви з ним зустрічалися в житті? Навіщо ця річ потрібна людині? Висловіть припущення, яку роль відіграє закодована річ у вивченні історії. Календар

Номер слайду 12

Історичний час не слід плутати з календарним часом. Календар — це система відліку часу, яка ґрунтується на астрономічних явищах: зміні пір року, обертанні Землі навколо Сонця та зміні фаз Місяця. Також календарем називають спеціальне видання або інтернет-додаток, який містить список дат, тижнів, місяців, років на визначений проміжок часу. Найчастіше люди послуговуються календарями на рік.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Хто відкрив секунду?Сенсаційне відкриття! Учені дослідили, що першими секунду відкрили давні єгиптяни. Вони користувалися шістдесятковою системою числення, за якої коло (а перші годинники були у формі квадрата) ділилося на 360 частин. У годині, як знаємо, 720 секунд. Найдрібнішу частину вони називали геш. Але виміряти геш єгиптяни не могли, тому своїм відкриттям — найменшою одиницею виміру часу — вони не користувалися. Уперше годинник із секундною стрілкою з’явився з винайденням електронних годинників у ХІV ст.

Номер слайду 15

Філософський діалог. Розгадайте хмаринку слів — складіть і запишіть закодоване в ній народне прислів’я. Поспілкуйтеся в класі щодо питань:1. Про що ця народна мудрість?2. Розкрийте зміст прислів’я.3. Поміркуйте, як зміст прислів’я пов’язаний з історичною наукою.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Домашнє завдання 1. Опрацювати відповідний параграф підручника - §82. Поміркуйте, чим історичний час відрізняється від календарного. Результати свого дослідження запишіть у зошиті до порівняльної схеми.Історичний час (характерні ознаки)Календаний час (характерні ознаки)Спільне

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 січня 2023
Переглядів
5439
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку