Що таке Голодомор? Презентація до уроку історії в 5 класі.

Про матеріал
Презентація до уроку історії України в 5 класі на тему "Що таке Голодомор?" (за програмою О. Пометун).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

На скільки глибока ця калюжа?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Перевірка домашнього завдання1. Прочитати с.106 – 110 (старий підручник). Тема «Українська революція»Виконати тест. Час – 5 хв.https://naurok.com.ua/test/yaki-podi-nazivayut-ukra-nskoyu-revolyucieyu-1944622.html

Номер слайду 6

Дев’ятнадцяте січня. Класна робота

Номер слайду 7

Як думаєте, що це?ПлачиндріШліхта. Маторженики

Номер слайду 8

Тема. Що таке Голодомор?

Номер слайду 9

Які ваші страви найулюбленіші?

Номер слайду 10

Що це?

Номер слайду 11

Ви їли колись жолуді?

Номер слайду 12

Маторженики. Щось схоже на хліб. Щоб зробити їх, брали лободу і додавали тирсу, висівки чи мелені жолуді, щоб трималося купи. Жолуді були гіркими. Тому спочатку їх вимочували, позбувалися гіркоти, а потім перемелювали.

Номер слайду 13

Борщ із лободи чи кропиви. Варили борщ із кропиви, лободи, додавали калачики. Брали воду та бур’яни, варили щось схоже на суп чи борщ. Добре, якщо була сіль, але тоді і вона була в дефіциті. Тому найчастіше – просто вода і бур’яни. Якщо були залишки зерна чи залишки полови, то додавали їх, щоб зробити їжу більш калорійною. Так само з надією добути хоч якийсь жир, виварювали  шкіряні паски, підошви зі шкіряного взуття, і на цьому готували страви.

Номер слайду 14

ПлачиндріЦе коржики, які робили з липових та інших літніх, та й весняних квітів.  

Номер слайду 15

Шліхта. Ця страва була доволі ситною. Кип’ятили воду, додавали борошно або крупи, які були. Це робили ті, хто мав бодай якісь лишки зерна.

Номер слайду 16

Горобці, ворони та лелеки. Голод змушував українців споживати абсолютно всю живність. Ловили горобців та ворон. Лише в роки Голодомору українці їли лелек.

Номер слайду 17

Ховрахи та байбаки. Полювали на ховрахів та байбаків. З’явилося таке заняття виливання ховрахів.– На поля брали відро води і ходили виливати ховрахів. Оскільки ховрахи, коли на зиму залягають у сплячку, ховають і якісь лишки зерна. Тому ці нірки ховрахів розкопували, а самі ямки заливали, ховрах вибігав і його вживали в їжу.

Номер слайду 18

Коти та собаки. Очевидці розповідають, що в селах не було ні котів, ні собак, було дуже тихо. Українцям, щоб врятуватися, доводилося вживати і домашніх тварин. Вужі та черепахи.Їли плазунів, вужів, всю живність, яку можна було знайти. В тих селах, де були річки, було трохи легше. Ловили рибу та черепах. Вилов із річок контролювала влада, але маленькі карасики часто дозволяли.

Номер слайду 19

Голодомор – «морити голодом».

Номер слайду 20

І – 1921 – 1922 рр.ІІ – 1932 – 1933 рр.ІІІ – 1946 – 1947 рр.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Руханка

Номер слайду 25

Геноци́д — цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково нації, етнічних, расових чи релігійних груп.

Номер слайду 26

Навесні 1933 року смертність в Україні набула катастрофічних масштабів. Пік Голодомору припадає на червень. Тоді щодоби мученицькою смертю помирало 28 тисячі осіб, щогодини — 1168 осіб, щохвилини — 20.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Емблема жалобних днів за жертвами Голодомору

Номер слайду 29

Монумент у Києві

Номер слайду 30

Номер слайду 31

м. Житомир

Номер слайду 32

Рефлексія. Що ми можемо зробити, щоб Голодомор не повторився ніколи?

Номер слайду 33

Домашнє завдання. Прочитати с. 110 – 111 (старий підручник).

pptx
Додано
19 січня 2023
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку